dimecres, 4 de novembre del 2020

Un brot de covid-19 a la residència Pi i Sunyer de Roses suma set morts

Exterior de la residència
                                                                           Exterior de la residència

Un brot de covid-19 a la residència Pi i Sunyer de Roses suma set morts  

En aquests moments, hi ha 40 residents positius, tots lleus, i n'hi ha tres més hospitalitzats a Figueres 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Roses (Serra de Rodes, Alt Empordà, comtat de Peralada) 04/11/2020.- Segons un despatx de l'Agència Catalana de Notícies, un brot de covid-19 a la residència Coop. Dr. Pi i Sunyer de Roses (Serra de Rodes, Alt Empordà, comtat de Peralada) suma set defuncions, totes en residents amb patologies prèvies. En aquests moments, el centre té 40 residents positius, tots lleus o sense símptomes, i hi ha tres pacients més ingressats a l'Hospital de Figueres (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú). 

Segons ha avançat el Diari de Girona i ha confirmat l'ACN, ahir dimarts es va fer una revisió de tots els casos i a aquells que no hagin presentat símptomes en els últims tres dies se'ls traurà de l'aïllament. A la resta, se'ls farà un test ELISA per determinar si tenen anticossos i es desaïllaran aquells que tinguin un resultat positiu.  

D'altra banda, hi ha 56 residents que no han resultat afectats i que han estat fent quarantena com a contactes estrets. 

Ahir dimarts estava previst que se'ls fes una PCR de seguiment. Els que tinguin un resultat negatiu podran sortir de l'aïllament.  

El brot a la residència va començar el 13 d'octubre després que una treballadora, que va iniciar símptomes, donés positiu en una prova PCR. Arran del cas, es va fer tests a 36 residents que formaven part del grup de convivents on estava la treballadora i se'ls va aïllar a tots de manera preventiva. Al cap d'uns dies, residents d'altres àrees del centre i alguns treballadors van començar a tenir símptomes.  

Davant d'aquesta situació, el 24 d'octubre es va fer un cribratge a la resta de residents i als treballadors, que va elevar fins a 48 el nombre de positius. La residència s'ha sectoritzat: una planta s'ha destinat a residents sense covid-19 i una altra a residents positius.  

Des del Departament de Salut asseguren que estan fent un seguiment intens, juntament amb la direcció del centre, per garantir que els aïllaments i les mesures preventives de contenció siguin les adequades.  

L'equip d'Atenció Primària de Roses controla l'evolució clínica de les persones residents. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada