dijous, 5 d’abril del 2018

COMUNICAT DE PREMSA DE L’ASSOCIACIÓ DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ

S’EXPRESSA EL SUPORT DES DE L’EMPORDÀ A LA UTPP (ASSOCIACIÓ D'USUARIS DEL TREN PERPINYÀ - PORTBOU)    







TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 05/04/2018    
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada).-  

L’Associació Defensem el Tren de l’Empordà posa de manifest, en un comunicat de premsa, que “està, es posiciona totalment a favor de l’opinió expressada per als nostres aliats del Nord , la UTPP en relació amb la qüestió vital per al territori de l’Alt Empordà  sobre les interconnexions ferroviàries  Portbou/Cervera de la Marenda.”
I afegeix: “Davant  de l’incompliment , o si més no del bloqueig, de la SNCF del fet que no es volen augmentar les interconnexions entre Cervera i Portbou. Per contra la Regió Occitània estaria d’acord en millorar aquestes interconnexions, l’Associació Defensem el Tran de l’Empordà es posiciona totalment en contra d’aquesta actitud  tancada de la SNCF i demana, tant a les autoritats catalanes --els ajuntaments de la Línia, el Consell Comarcal de l’Empordà i la Diputació de Girona-- com a les  autoritats estatals representades per RENFE i el Ministeri de Fomento, que iniciïn negociacions amb SNCF per tal de fer possible una millora de les interconnexions Portbou/Cervera de la  Marenda.
I així: “Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà voldríem fer una crida  als ajuntaments de la Línia R11 i el tram gironí de la RG1--ajuntaments des de Portbou fins a Maçanet de la Selva (un total de 18 ajuntaments, entre ells importants  ciutats com Figueres i Girona i importants localitats amb estació d’enllaç com és Llançà, Flaçà , Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva) així com els Consells Comarcals de l’Alt Empordà, el Baix Empordà, el Gironès i la Selva i la Diputació de Girona per tal que exerceixin una pressió política i territorial sobre els polítics de la Catalunya  Nord, el Consell General dels Pirineus Orientals, la Regió Occitània, els diputats de l’Estat francès del territori a l’Assemblea Nacional Francesa i els eurodiputats, tant del Sud com del Nord, per tal d’iniciar contactes per una millora de les interconnexions ferroviàries Portbou/Cervera de la Marenda.” 
“Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà considerem que no pot ser de cap de les maneres que dels dotze trens que arriben a Cervera de la Marenda des de Narbona i Avinyó només cinc arribin a Portbou per enllaçar amb els trens de la RENFE. El que resulta més lamentable a hores d’ara és que el primer tren de la SNCF que arriba a Portbou  ho fa a les 11:43h. És urgent que els trens de la SNCF al matí que arriben a Cervera de la Marenda a les 6:56h, 8:23h, 9:24h i 10:23h puguin fer un quilòmetre més i arribar fina a Portbou. Per altra banda, també demanem que els quatre trens de la RG1 que cada dia arriben a Portbou, almenys dos allarguin el seu  recorregut un quilometres mes fins a Cervera de la Marenda i dels quatre trens MD diaris que arriben des de Barcelona fins a Portbou també allarguin el seu recorregut  fins a Cervera de la Marenda.”  
“Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà considerem que aquest “problema” de la manca d’interconnexions entre Portbou i Cervera, té una repercussió molt negativa en la R11 i la RG1 en tota la demarcació de Girona i, fins i tot més  enllà. Aquest és eminentment un problema  de voluntat política de l’Estat espanyol i de l’Estat francès, de les operadores RENFE i SNCF, per la qual cosa exigim demanant que comencin a posar fil a l’agulla per tal de millorar en aquesta qüestió vital de la mobilitat ferroviària del territori alt-empordanès, gironí i català. La mobilitat ferroviària és bàsica no només per a la sotenibilitat i el medi ambient sinó per la qüestió social i per a l’equilibri territorial de les nostres contrades.”  
--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada