TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 05/04/2018
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de
Peralada).-
L’Associació Defensem el Tren de l’Empordà posa de
manifest, en un comunicat de premsa, que “està, es posiciona totalment a
favor de l’opinió expressada per als nostres aliats del Nord , la
UTPP en relació amb la qüestió vital per al territori de l’Alt Empordà
sobre les interconnexions ferroviàries
Portbou/Cervera de la Marenda.”
I afegeix: “Davant
de l’incompliment , o si més no del bloqueig, de la
SNCF del fet que no es volen augmentar les interconnexions entre
Cervera i Portbou. Per contra la Regió Occitània estaria d’acord en
millorar aquestes interconnexions, l’Associació Defensem el Tran de l’Empordà
es posiciona totalment en contra d’aquesta actitud
tancada de la SNCF i demana, tant a les autoritats catalanes --els ajuntaments de la
Línia, el
Consell Comarcal de l’Empordà i la Diputació de Girona-- com a les
autoritats estatals representades per
RENFE i el Ministeri de Fomento, que iniciïn negociacions amb
SNCF per tal de fer possible una millora de les interconnexions Portbou/Cervera de la
Marenda.
I així: “Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà
voldríem fer una crida als ajuntaments de la
Línia R11 i el tram gironí de la
RG1--ajuntaments des de Portbou fins a Maçanet de la Selva (un total de 18 ajuntaments, entre ells importants
ciutats com Figueres i Girona i importants localitats amb estació
d’enllaç com és Llançà, Flaçà , Caldes de Malavella i Maçanet de la
Selva) així com els
Consells Comarcals de l’Alt Empordà, el Baix Empordà, el Gironès i la Selva i la
Diputació de Girona per tal que exerceixin una pressió política i territorial sobre els polítics de la Catalunya
Nord, el Consell General dels Pirineus Orientals, la
Regió Occitània, els diputats de l’Estat francès del territori a l’Assemblea Nacional Francesa i els eurodiputats, tant del Sud com del Nord, per tal d’iniciar contactes per
una millora de les interconnexions ferroviàries Portbou/Cervera de la Marenda.”
“Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà
considerem
que no pot ser de cap de les maneres que dels dotze trens que arriben a
Cervera de la Marenda des de Narbona i Avinyó només cinc arribin a
Portbou per enllaçar amb els trens de la
RENFE. El que resulta més lamentable a hores d’ara és que el primer tren de la
SNCF que arriba a Portbou
ho fa a les 11:43h. És urgent que els trens de la
SNCF al matí que arriben a Cervera de la Marenda a les 6:56h, 8:23h,
9:24h i 10:23h puguin fer un quilòmetre més i arribar fina a Portbou.
Per altra banda, també demanem que els quatre trens de la
RG1 que cada dia arriben a Portbou, almenys dos allarguin el seu
recorregut un quilometres mes fins a Cervera de la Marenda i dels quatre trens
MD diaris que arriben des de Barcelona fins a Portbou també allarguin el seu recorregut
fins a Cervera de la Marenda.”
“Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà considerem
que aquest “problema” de la manca d’interconnexions entre Portbou i Cervera, té una repercussió molt negativa en
la R11 i la
RG1 en tota la demarcació de Girona i, fins i tot més
enllà. Aquest és eminentment un problema
de voluntat política de l’Estat espanyol i de l’Estat francès, de les operadores
RENFE i SNCF, per la qual cosa exigim demanant que comencin a
posar fil a l’agulla per tal de millorar en aquesta qüestió vital de la
mobilitat ferroviària del territori alt-empordanès, gironí i català. La
mobilitat
ferroviària és bàsica no només per a la sotenibilitat i el medi ambient
sinó per la qüestió social i per a l’equilibri territorial de les
nostres contrades.”
--
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada