diumenge, 1 d’octubre del 2017

Per primera vegada des de la guerra de 1936-1939 s’aixequen barricades en diversos pobles per evitar l'entrada de la policia o de la Guàrdia Civil

Els col·legis tanquen i comença el recompte.  
El Govern de la Generalitat xifra en 3 milions les ciutadanes i els ciutadans que s'han mobilitzat pel referèndum. 
Els desallotjaments per part de les forces policials de l'Estat deixa més de 180 ferits a Girona en una jornada de brutalitat desfermada, ordenada i aplaudida per els seus responsables polítics
Els ciutadans es concentren a la plaça del Lleó de Girona a l'espera dels resultats. 
Crida a la vaga general el dimarts 3 d’octubre.   


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 01/10/2017  
Girona (Gironès).-   

Cal senyalar que en aquesta votació vinculant d’alliberament del país ha generat una mobilització col·lectiva com a poble oprimit en lluita, que fins tot amb tractors i barricades, supera partits i entitats, una autoorganització de masses empoderades, ara decidides a iniciar una vaga general inclusiva contra la repressió de l’Estat monàrquic espanyol.  
La jornada del referèndum  català ha estat protagonitzada per les intervencions de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, que ha entrat per la força a molts col·legis electorals per retirar les urnes. La darrera xifra sobre persones ferides arreu de Catalunya ja arriba a 841. Molts col·legis electorals que havien tancat per la intervenció policial, han reobert al cap d'unes hores. A les comarques gironines, les actuacions amb força dels agents s'han registrat en diferents punts de votació de Girona.

Crida a la vaga general també per part d’entitats sobiranistes 
Resposta contundent del sobiranisme després de la votació de l'1-O i la repressió policial generada pel Govern espanyol: el 3 d'octubre, vaga general al Principat de Catalunya. Així ho han anunciat els presidents d'Òmnium i l'ANC, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, que han arribat a plaça Catalunya tot just després d'haver-se reunit amb el Govern i amb els membres de la Taula de la Democràcia, de la qual en formen part CCOO i UGT.

Dels 114 col·legis electorals a l'Alt Empordà només 2 han hagut de tancar forçosament per l'actuació policial  
El balanç de l'activitat als col·legis electoral d'aquest 1-O a l'Alt Empordà és molt positiva, segons han destacat des de l'ANC malgrat les dificultats tècniques i l'actuació policial a alguns indrets. Dels 114 punts de votació que hi havia a tota la comarca, només 2 han hagut de tancar forçosament. Es tracta de Garrigàs, on hi ha hagut una càrrega policial a primera hora del matí causant tres ferits lleus, i a Sant Miquel de Fluvià on la policia espanyola també s'ha endut les urnes sense exercir la violència.
Als 112 punts de votació restants ho han pogut fer amb normalitat i, en el cas d'una part dels pobles, s'ha interromput voluntàriament l'activitat abans d'hora per protegir les urnes i evitar que se les enduguessin els cossos de seguretat. L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha destacat la resposta "massiva" de tots els ciutadans que, malgrat la por a que arribés la policia, s'han concentrat als punts de votació per garantir el dret a vot. "S'ha votat massivament, cívicament i pacíficament" en una jornada històrica. Ho ha dit davant més d'un miler de persones concentrades a la plaça de l'institut Ramon Muntaner, mentre encara es feia el recompte dels vots i amb un públic cridant 'hem votat'.

21:05h -El recompte i els parlaments, a la Plaça del Lleó, a Girona 
A partir d'ara, tot és traslladarà a la plaça del Mercat del Lleó, a Girona, on s'ha organitzat un seguiment de la jornada electoral, amb parlaments. Ara s'està fent recompte de vots, i després la gent es convocarà allà.
Un miler de persones s'apleguen a la plaça del Lleó, que es va omplint progressivament. De moment, es segueixen entrevistes i compareixences a TV3. Xiulets quan parlen Arrimadas i Garcia Albiol. També se senten crits en favor d'una vaga general per demà.
El recompte a Roses: 3582 total (3311 si, 236 no, 20 nuls i 15 blancs) | Bescanó (participació 55%) | Caldes de Malavella 2.728 total (Sí 2.530, NO 132, BLANC 36, NUL 30).

20:00h - El recompte a Figueres 
La jornada a Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú) ha estat un èxit, per més que al darrer moment hi hagués alguna confusió als col·legis electorals a les darreres hores de votació a la ciutat. Segons LA FISSURA, mentre s’ha llançat la consigna de centralitzar totes les meses electorals a l’Institut Ramon Muntaner i la plaça és plena de gent disposada a defensar-les, alguns col·legis han optat per no traslladar-s’hi i encara es mantenen oberts. Seria el cas, almenys, del local de la Parròquia de Sant Pere, l’Arxiu Municipal o la Biblioteca.

20.30 h - Rajoy: «Avui no hi ha hagut un referèndum d'autodeterminació» 
Mariano Rajoy, president de l'estat espanyol, ha comparegut poc abans de 2/4 de 9 del vespre davant la premsa per afirmar que el què s'ha viscut avui a Catalunya no és un referèndum d'autodeterminació si no «una mera escenificació». «Alguns han intentat robar la veu dels que pensen diferent», ha dit Rajoy, el qual ha emfatitzat que la seva principal feina «és fer complir la llei» i ser «el president de tots els espanyols».

20:05 h - Comença el recompte a l'Escola del Pla de Girona 
Ha començat el recompte a l'Escola del Pla de Girona.

19:45 h - Cinc col·legis electorals oberts a Girona i milers de persones defensant-los 
Cinc col·legis electorals de la ciutat de Girona es mantenen oberts amb gent votant i milers de persones defensant-los: Pavelló de Palau, Pavelló de Santa Eugènia, Escola del Pla, Sant Daniel, i el Servei Municipal d'Ocupació. La resta, tret dels clausurats al matí, han pogut tenir urnes fins a mitja tarda, entre cinc i sis, i mica en mica s'han anat tancant i s'han salvat totes les urnes. Per motius de seguretat, degut a una elevada concentració de gent, s'ha tallat el trànsit al Passeig d'Olot entre els carrers St. Sebastià i la Rotonda del Passeig d'Olot, en el dos sentits.

19:21 - Balanç de ferits del referèndum 
Un total de 465 persones han quedat ferides referèndum 2017, segons la Generalitat, com a conseqüència de la intervenció de les forces de seguretat per impedir avui el referèndum convocat pel Govern i suspès pel Constitucional, de les quals dues es troben en estat greu a dos hospitals de Barcelona, 80 a Girona.

19:00 h - Turull: "L'actuació de l'Estat és la vergonya d'Europa i haurà d'acabar responent davant de tribunals internacionals" 
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Jordi Turull, ha constatat aquest diumenge que l'actuació del govern espanyol "és la vergonya d'Europa". "L'estat espanyol s'ha posat en una situació molt compromesa davant del món en la vulneració dels drets humans, i haurà d'acabar responent davant de tribunals internacionals", ha pronosticat Turull en roda de premsa des del centre internacional de premsa, on ha recordat que ja hi ha líders internacionals molt influents que s'hi han pronunciat. A parer del conseller, l'actuació de les forces policials espanyoles és una "salvatjada", i ha citat les càrregues, les pilotes de gomes i també els gasos lacrimògens. "No és per retirar material, com algú ha dit. Per retirar material això no fa falta. És un escàndol internacional", ha dit.
18.00h - Tensió entre Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil a les portes d'alguns col·legis electorals 
Alguns col·legis electorals han registrat aquest diumenge escenes de tensió no només entre els ciutadans que volien votar en el referèndum d'aquest diumenge sinó entre membres de la Guàrdia Civil i els Mossos d'Esquadra. En diversos vídeos que circulen per les xarxes socials, es pot veure com la policia espanyola en alguns casos i la Guàrdia Civil en d'altres entren per la força als col·legis, traient-se del davant agents dels Mossos que vetllaven per la seguretat a l'entrada dels col·legis. A més, al Centre Ocupacional del barri de Sant Narcís, a Girona, també s'han produït enfrontaments entre els bombers i la policia espanyola.

17.50 h - Mossos d'Esquadra emocionats i sobrepassats 
Diverses imatges dels agents dels Mossos d'Esquadra plorant s'han viralitzat a les xarxes socials. Probablement el vídeo més emotiu és el de Vielha, on una desena d'agents ha fet un cordó policial de seguretat per protegir els votants i les urnes. Molts dels policies no s'han pogut aguantar les llàgrimes davant les mostres de suport rebudes.

17.22h - Gironins acudeix massivament al Col·legi Eiximenis 
Ciutadanes i ciutadans de Girona acudeixen massivament al Col·legi Eiximenis.

Martin Schulz crida al diàleg 
L'expresident del Parlament Europeu i líder del Partit Socialdemòcrata alemany (SPD), Martin Schulz, ha afirmat en una piulada a Twitter que l"'escalada a Espanya és motiu de preocupació". En aquest sentit ha instat a Madrid i a Barcelona ha "intensificar i buscar el diàleg de forma immediata".

17.08 h - Figueres tanca tots els col·legis electorals i només deixa obert el de l'nstitut Ramon Muntaner 
A Figueres s'ha decidit tancar els 20 col·legis electorals que tenia repartits per la ciutat i centralitzar les votacions de l'1-O a l'Institut Ramon Muntaner, l'únic que quedarà obert aquesta tarda. S'ha decidit després que alguns punts cèntrics, com ara el situat a l'escola Sant Pau, optessin per aturar l'activitat davant la possibilitat que la Guàrdia Civil entrés al recinte i s'emportés les urnes.

16.54h - Posen contenidors com a barricada davant el local social de Vista Alegre i davant l'escola Pla de Girona 
Per intentar evitar i dificultar l'accés d'agents de la policia s’ha col·locat contenidors com a barricada, a alguns punts de votació, com el del local social de Vista Alegre o el de l'Escola Pla, a Girona, igual que en altres poblacions de la demarcació, com ara l’Escala o Viladamat, a l’Alt Empordà.

16.52h - Barricades en diversos pobles per evitar l'entrada de la policia o de la Guàrdia Civil
La ciutadania que vol votar aquest diumenge s'està mobilitzant per evitar que la policia pugui entrar als centres electorals on es vota pel referèndum i ho fa a través de barricades en alguns punts de les comarques gironines.  

16.50h - La premsa internacional es fa ressò de les càrregues policials
Mitjans d'arreu del món segueixen la votació d'aquest diumenge a Catalunya a través de corresponsals i enviats especials. The Guardian informa dels més de 300 ferits per bales de goma disparades per la policia i destaca que "esclata la violència" mentre els catalans intenten donar el seu vot per la independència "en un desafiament pacífic".

16.40h - La Policia Nacional, a punt d'entrar al pavelló de Santa Eugènia i el de Palau  Agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil es preparen per entrar als centres de votació que a aquestes hores acumulen més votants: els pavellons de Santa Eugènia i el de Palau. A la resta de Girona, molts col·legis electorals estudien tancar amb l'objectiu, asseguren, de preservar les urnes

16.03h - Atac de la Policia Nacional en el centre municipal d'ocupació de Sant Narcís a Girona 
Càrrega de la Policia Nacional contra els votants al centre municipal d’ocupació de Sant Narcís a Girona.  

15.59h - El Barça-Las Palmas es jugarà a porta tancada
El club català assegura que la LFP no ha accedit a la seva sol·licitud d'ajornament.

15.05h - Torroella de Montgrí tanca els accessos als col·legis electorals
Amb taules i somiers joves de Torroella de Montgrí (Baix Ter, Baix Empordà, comtat d’Empúries) aixequen barricades per defensar els accessos als col·legis electorals.  

14.56h - Una mare del col·legi Verd de Girona explica l'agressió que ha rebut per part de la Policia Nacional 
Una mare del col·legi Verd de Girona explica l'agressió que ha rebut per part de la Policia Nacional, ferida del braç esquerra s¡durant el desallotja violentament del col·legi Verd de Girona.  

14.55h - Sant Jordi Desvalls també tanca els accessos del municipi  
El poble es defensat mitjançant un bloqueig amb tractors dels pagesos.

14.54h - Els Roca proveeixen d'aliments els voluntaris del col·legi del seu barri 
Els germans Roca, que regenten el considerat tercer millor restaurant del món, el Celler de Can Roca, han proporcionat aliments als voluntaris al capdavant del col·legi electoral del seu barri, Taialà, a Girona.

14.53h - Diversos autobusos estan tancant els accessos a Santa Coloma de Farners  
Volen evitar que hi puguin entrar els cotxes de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

14.44h – Xifra provisional de 337 persones ferides o contusionades per les càrregues de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional espanyola 
Les càrregues de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional espanyola per impedir el referèndum han provocat almenys 337 ferits o contusionats, segons ha assegurat el portaveu del Govern, Jordi Turull, que ha afegit que en algun cas les ferides són greus. 14. 37h - El Govern central demana a la Generalitat que cessi la farsa irrealitzable de l'1-O 
La vicepresidenta del Govern del Regne d’Espanya, Soraya Sáenz de Santamaría, ha demanat a la Generalitat de Catalunya i els partits que la componen que cessin ja en la seva "irresponsabilitat" i aturin la "farsa" de referèndum, que "mai no va ser legal" i que avui s'ha demostrat que és "clarament irrealitzable".

14.16h - Desenes d'efectius de la Guàrdia Civil són vistos a l'aparcament de Can Ferrés a Corçà 
Hi ha desenes de vehicles de la Guàrdia Civil a l’aparcament de Can Ferrés a Corçà (Baix Empordà, comtat de Girona).

13.56h - El pavelló de Santa Eugènia de Girona resisteix i la gent segueix votant 
El pavelló de Santa Eugènia, a Girona, és un dels espais que es manté obert i on la gent vota pel referèndum. De moment, ni la Policia Nacional ni la Guàrdia Civil han entrat. Tot i això, testimonis expliquen que se'ls ha vist rondant per la zona en almenys tres ocasions.

13.49h - Els Mossos tanquen 183 col·legis electorals fins a les 13 hores 
Els Mossos d'Esquadra han tancat a tota Catalunya un total de 183 col·legis electorals fins a les 13:00 hores del diumenge, ha informat la policia catalana.En aquest balanç, els Mossos no detallen si aquests centres tenien gent acampada o concentrada dins i si s'han hagut de desallotjar o usar la força, i tampoc especifiquen a quines ciutats o municipis han actuat.

13.15h - La Policia Nacional irromp al col·legi de Taialà, a Girona, i s'emporta una urna 
La Policia Nacional del Regne ha aconseguit entrar al centre per una porta lateral després d'una càrrega. Han accedit a l'espai de votació entre els crits dels ciutadans que els han rebut amb un «Votarem!». L'escamot de més de 20 policies ha trobat l'urna en poc segons.

13.00h - Diversos ferits en una càrrega policial a l'antiga FP de Sant Narcís
La Policia Nacional carrega violentament i fereix diverses persones que votaven.

12.50h - Voten els pares de Carles Puigdemont 
Els pares de Carles Puigdemont, Núria Casamajó i Xavier Puigdemont, han votat entre aplaudiments dels veïns d'Amer.

12.33h - Mas afirma que l'Estat actua violentament 
L'expresident de la Generalitat, Artur Mas, ha emès el seu vot en el referèndum de l'1-O poc després de les 11 del mati en el col·legi electoral Infant Jesús, a Barcelona. 

12.16h - A Amer la gent tapa els accessos a l'espai polivalent 
A Amer han avisat per megafonia que venien els Mossos d'Esquadra i la gent ha desfet la cua i ha anat a tapar els accessos a l'espai polivalent, al costat de l'antiga estació.

12.05h - Diversos ferits a Vila-Roja després d'una agressió per part d'un grup de neonazis espanyolistes 
Un grup d'una vintena de neonazis espanyolistes han agredit a una cinquantena de persones que estaven a l'interior de l'escola del barri de Vila-roja, a Girona. Hi ha hagut diversos ferits i els Mossos amb els antiavalots han evacuat el centre escortant a la gent fins als seus vehicles.

12:02h - Violenta actuació de la Policia Nacional al Col·legi Verd de Girona 
La Policia Nacional espanyola ataca amb ràbia la gent que votava al Col·legi Verd de Girona.

11.48h - La Policia Nacional irromp a l'escola Dalmau Carles de Girona 
La Policia Nacional carrega violentament contra la gent que votava a l’escola Dalmau Carles de Girona.

11.37h - El rector de la UdG es atacat per la Policia Nacional
El rector de la Universitat, Sergi Bonet s'ha enfrontat a la Policia Nacional al barri de Sant Pau quan els agents pretenien carregar contra una jove al carrer Migdia de Girona.

11.35 h - La Guàrdia Civil s'endú les urnes per la força a Garrigàs
Desenes d'agents de la Guàrdia Civil s'han presentat aquest matí al col·legi electoral de Garrigàs (Alt Empordà, comtat de Girona) per requisar les urnes. Els agents han entrat per la força i s'han viscut moments de tensió amb les desenes de persones que en aquells moments estaven al col·legi electoral. Almenys, una persona ha patit lesions. 

11.33h - Al pavelló de Santa Eugènia es preparen per l'arribada de la Policia Nacional  
La gent es prepara al pavelló de Santa Eugènia, a Girona, per l’arribada de la Policia Nacional.

11.16h - Centenars de persones reben Carles Puigdemont al pavelló de Sant Julià de Ramis
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anat cap a les onze del matí al pavelló poliesportiu municipal de Sant Julià de Ramis, on ha estat rebut per centenars de persones. Quan faltaven pocs minuts per les 9 del matí, desenes d'agents de la Guàrdia Civil han irromput en aquest pavelló i han fet ús de la força a fora per dispersar els centenars de persones que s'hi aplegaven.

11.14h - Turull demana la dimissió de Millo
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Jordi Turull, ha demanat aquest diumenge la dimissió del delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, per ser el "responsable directe d'una violència d'estat que només recorda la gent més gran del franquisme". "No és còmplice, n'és el responsable", ha continuat Turull en la seva segona compareixença, on ha recriminat a Millo el seu "vocabulari de maltractador" dient que els obliguen a fer el que no volien fer.

11.11h - El 73% de les meses electorals estan obertes
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Jordi Turull, ha anunciat aquest diumenge que el 73% de les meses electorals estan constituïdes i obertes, un total de 4.561. En la segona compareixença de la jornada, Turull ha reclamat a la ciutadania que vagi a votar tot i les imatges de tensió i violència que s'estan veient en alguns punts. També ha demanat paciència davant els continus atacs informàtics que està patint el sistema de votació i que està alentint la votació.

10.50h - L'alcaldessa de Girona sobre l'actuació policial: "No ho perdonaré mai!"
L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha criticat aquest diumenge l'actuació policial destinada a impedir la votació en el referèndum d'independència a Catalunya i que ha generat moments de tensió a diverses localitats: "Ho dic ben clar: no ho perdonaré mai!".

10.42h - Alguns col·legis electorals tenen problemes per votar després de la caiguda del sistema informàtic
Alguns col·legis electorals de Catalunya tenen problemes per poder votar. El sistema informàtic ha caigut i les votacions s'han de fer de forma manual mentre segueixen les llargues cues, segons ha pogut confirmar l'ACN en diferents municipis de Catalunya. Durant l'afectació en aquests centres, els membres de les meses van apuntant manualment el nom i el DNI dels votants. S'està treballant per resoldre aquests problemes informàtics tot i que en alguns col·legis ja han quedat resolts i la gent ja pot tornar a votar. Ho fan enmig de crits de "votarem".  

10.18h - La Guàrdia Civil s'endú el material electoral de Sant Julià de Ramis 
La Guàrdia Civil s'ha endut el material electoral del pavelló esportiu de Sant Julià de Ramis i ja n'ha marxat. Quan faltaven pocs minuts per les nou del matí, la Guàrdia Civil ha fet ús de la força a fora del pavelló per dispersar els centenars de persones que s'hi aplegaven. Han trencat el vidre d'una porta, han entrat, ho han registrat tot i finalment s'han endut el material, mentre les persones que s'hi congregaven cantaven l''Estaca' i 'Els Segadors'. Inicialment, estava previst que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, votés en aquest pavelló, però finalment ho ha fet a Cornellà del Terri.
10.17 h - Al pavelló de Santa Eugènia es vota amb normalitat
Es vota al pavelló de Santa Eugènia, a Girona.
10.14 h - Els Mossos tanquen 90 col·legis fins a les 9.30 hores
Els Mossos d'Esquadra ha tancat 90 punts de votació per l'1-O a les 9.30 hores d'aquest diumenge, han informat fonts de la policia catalana.

10.07h - Millo: "Ens veiem obligats a fer allò que no volíem fer"
El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha demanat a la ciutadania "comprensió i col€laboració". "Ens veiem obligats a fer allò que no volíem fer", ha dit en roda de premsa Millo, qui ha subratllat que l'objectiu de l'actuació policial "no són les persones, que s'han acostat a expressar lliurement la seva opinió", sinó "el material" que es vol utilitzar per a un "referèndum il·legal". En la compareixença davant els mitjans que s'ha fet a la seu de la delegació del govern, a Barcelona, Enric Millo ha estat crític amb l'actuació dels Mossos d'Esquadra. "S'ha imposat, en la majoria de casos, la línia política per sobre de la línia professional, posant en risc de manera irresponsable el prestigi d'un cos policial, que és de tot i per a tots", ha afegit.

09.45h - Puigdemont vota a Cornellà de Terri 
El president de la Genralitat, Carles Puigdemont, ha votat en el referèndum d'independència d'aquest diumenge a un col·legi electoral de Cornellà de Terri en lloc del que hauria d'haver anat inicialment, a Sant Julià de Ramis, ha informat el Govern a través del seu compte oficial de Twitter.

09.37h - Desallotgen a cops de porra el col·legi Verd de Girona 
La Policia Nacional s’ha personat al col·legi Verd de l’Eixample i l’intenta a desallotjar a cops de porra. També han llançat trets a l’aire diverses vegades.

09.14h - La Policia Nacional desallotja per la força la biblioteca Ernest Lluch
La Policia Nacional s'ha presentat pels volts d'un quart de deu del matí a la biblioteca Ernest Lluch de Girona. Estan desallotjant a la força la gent que es troba al carrer i els han encerclat. Hi ha joves, nens i gent gran.

09.07h - Guàrdia Civil i Policia Nacional comencen a desallotjar col·legis electorals gironins 
La Guàrdia Civil i la Policia Nacional comencen a desallotjar col·legis electorals gironins.  

09:05h - La Guàrdia Civil arriba a Sant Julià de Ramis i desallotja els concentrats a cops de porra  
La Guàrdia Civil desallotja la gent concentrada, trenca les portes i ocupa el pavello polivalent, cercant les urnes.

08.45h - Centenars de persones estan concentrades davant dels col·legis electorals d'Olot i la Garrotxa
Uns 150 davant de l'escola del Casal Marià, 200 a l'escola del Morrot, 100 al Teatre Principal, 150 a l' Escola de Música, 200 a l'Escola d'Art i 200 a l'Institut de Formació Professional. A la Garrota, hi ha 200 persones a l'Escola d'Art d'Olot al carrer Sant Antoni i 150 davant del centre cívic de l'Hostal Nou, a la Vall de Bianya. A Sant Esteve d'en Bas hi hagut acampada multitudinària i a Riudaura van treure les portes de escola.

08:40h - Llargues cues a l'exterior del pavelló de Palau de Girona
No para d’arribar gent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada