diumenge, 1 d’octubre del 2017

465 persones que votaven ferides, dues greus, a Catalunya en l’estat de setge espanyol

Sant Miquel de Fluvià  
L'estudiantat  es suma a la vaga general del dia 3 d'octubre. 
Heroisme de tot un poble, que pacíficament i amb valentia, segueix reposant urnes i vota després dels atacs violents de l’Estat monàrquic espanyol. 
Segons testimonis de les agressions policials els agents mostren ràbia als ulls, encocats fins els cul, mentre es mostra la fermesa i la dignitat de tot un poble, unit i rebel. 
La gent vota entre trets de bales goma, pilotes i cops de porra. 
A l’Empordà els tractors de la pagesia contra la violència de la dictadura del PP. 
Borrassà ha tancat el col·legi i a alguns pobles de la comarca com Viladamat o l'Escala s'han atrinxerat als col·legis electorals a l'espera que la Guàrdia Civil entri per intentar confiscar les urnes com ha fet en altres municipis com Garrigàs, Siurana o Sant Miquel de Fluvià.  


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 01/10/2017  
Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú).-  

El portal empordanès LA FISSURA informa detalladament del diumenge ensagnat d’avui a l’Alt Empordà:  
6:30 Es decideix que, a partir d’ara, l’únic punt de votació obert a Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú) sigui l’Institut Ramon Muntaner. Es fa una crida a totes les persones que es troben defensant els altres col·legis electorals que es dirigeixin a davant del centre.
El mateix es fa en altres municipis de la comarca, com ara el cas de l’Escala (Baix Ter, Alt Empordà, comtat d’Empúries), on els tres col·legis, segons informa l’Ateneu Art i Cultura, s’han aplegat per raons de seguretat antirepressiva aquesta tarda en un únic, al Centre Esportiu i Recreatiu ‘Xavier Vilanova’, situat al rovell de l’ou de la vila marinera.
16:00 Es dóna la consigna de tancar temporalment tots els col·legis electorals de Figueres per motius de seguretat. Els responsables de les meses han acordat prendre aquesta mesura davant els fets ocorreguts arreu del país i les agressions de la Guàrdia Civil a les persones que exercien el dret a vot i amb l’objectiu de preservar la seguretat de la gent que a hores d’ara encara no ha votat i de la que defensa els col·legis.
En breus, a Figueres, es convocarà una assemblea a la plaça Catalunya per a debatre quina estratègia se seguirà en les pròximes hores.
15:55 A Siurana (Alt Empordà, comtat d’Empúries) també es presenta la Guàrdia Civil. La gent els crida: “Som gent de pau”. Pel que es veu al vídeo, una persona podria haver patit una aturada cardiorespiratòria. 
15:30 Es redueix l’afluència de gent a les portes dels col·legis electorals durant l’hora de dinar, però de mica en mica es van reomplint els centres. Molts han optat per dur menjar preparat de casa i quedar-se tot el migdia protegint els col·legis. Al local de l’Associació de Veïns del Cendrassos, una delegació nord catalana ha portat música i vermut per a tothom. Les cues per votar s’han reduït considerablement respecte al migdia.
 Sant Miquel de Fluvià 
13:20 A Sant Miquel de Fluvià (Alt Empordà, comtat d’Empúries), la Guardia Civil ha requisat les urnes malgrat la resistència pacífica de les persones veïnes.
12:40 Ara mateix es vota amb normalitat a gairebé tots els centres de Figueres. S’ha restablert el vot a l’institut Alexandre Deulofeu, al col·legi Joaquim Cusí, a la Marca de l’Ham, al Culubret, a la Fundació Clerch i Nicolau, al centre social de l’Eixample, al centre social del barri Juncària, al de l’Olivar Gran, al Ralli Sud, a l’institut Ramon Muntaner, a la Casa Empordà, al Casal de la Gent Gran, a l’antic ajuntament de Vilatenim (Alt Empordà, comtat de Peralada), al centre cívic dels Cendrassos, a l’Arxiu Municipal, al centre cívic de la Creu de la Mà i al centre cívic d’Horta Capallera.

Sabotatge de la Guàrdia Civil a Internet 
Enfront dels talls d’Internet en molts centres, n’hi ha que han optat per fer servir el cens manual, mentre en altres casos hi havia grans cues que tanmateix han servit de barricada contra la repressió estatalista.
09:00 Comencen a obrir els col·legis electorals a Figueres. A l’Institut Ramon Muntaner es produeixen grans cues de gent, ja que no es pot accedir a la connexió d’internet i, per tant, l’aplicació de vot no funciona. 
08:25 La Generalitat de Catalunya ha fet públic que es podrà votar a qualsevol dels col·legis electorals mitjançant el sistema de cens universal. Aquesta mesura evitarà les responsabilitats penals amb les quals s’havia amenaçat als membres de les meses electorals per violació de la Llei de protecció de dades. Un sistema informàtic evitarà el frau o que es pugui votar més d’una vegada. A Figueres, les urnes ja són a la majoria de col·legis oberts i ja s’estan constituint les meses. També han visitat els diferents centres els observadors internacionals.
Al llarg de tot el matí, dotacions dels Mossos d’Esquadra s’han presentat a alguns pobles de l’Alt Empordà com ara a Albanyà, Pont de Molins o Ordis. Han aixecat acta i s’han retirat.
07:00 Cada cop arriba més gent als col·legis electorals de Figueres. Un dels més plens és la Casa Empordà, a l’antic Escorxador, ja que agrupa les meses de l’Asil Vilallonga i el col·legi Josep Pallach, on els responsables no han volgut cedir l’espai. S’hi concentren prop d’un centenar de persones. Alguns dels centres que no han estat ocupats aquesta nit van obrint les seves portes.

Barricades de tractors a l’Alt Empordà 
Barricada a L'Escala 
Segons informa el Comitè Anarquista en Defensa de la República Baix Ter i Baix Fluvià a molts pobles de l’Alt Empordà des de primera hora del matí els tractors feien de barricada a l’entorn dels col·legis electorals, com ara l’Armentera, Viladamat o l’Escala.
Aquest migdia un petit municipi com Sant Miquel de Fluvià ha patit l’atac d’un contingent de més de quaranta agents de la Guàrdia Civil. Queda clar que més que impedir un referèndum d’autodeterminació es tracta d’imposar el terror de la monarquia borbònica, hereva del general Franco, una descarada dictadura del PP, amb la concomitància del PSC/PSOE i Ciutadans, partir liderat per un antic falangista, Alberto Rivera.
Segons el Comitè Anarquista l’estat psicològic de tot un poble, que pacíficament i amb valentia, segueix reposant urnes i vota després dels atacs violents de l’Estat monàrquic espanyol, es igual que quan la Divisió de Navarra, el feixistes italians i els mercenaris magribins avançaven cap a la frontera a principis de febrer de 1939, ocupant poble per poble. Terrible diumenge, amb  465 persones ferides, dues de greus, amb sang del poble.

A alguns pobles de la comarca com Viladamat o l'Escala s'han atrinxerat als col·legis electorals a l'espera que la Guàrdia Civil entri per intentar confiscar les urnes com ha fet en altres municipis com Garrigàs, Siurana o Sant Miquel de Fluvià  
Segons EMPORDA.INFO:
17:30h Comunicat del Departament de Salut en relació a persones ferides en l'1-O 
El Departament de Salut de la Generalitat informa que, en relació a les càrregues dels cossos policials ocorregudes durant la jornada del referèndum de l'1 d’octubre a Catalunya, el Servei d'Emergències Mèdiques (SEM), els centres d'atenció continuada i els hospitals han atès un total de 465 persones. Dos dels ferits que es troben en estat més greu estan als hospitals de Sant Pau i Vall d’Hebron.
Els 465 ferits han estat atesos a les regions sanitàries següents: 216 a la Regió Sanitària Barcelona; 80 a la Regió Sanitària Girona; 64 a la Regió Sanitària Lleida
53 a la Regió Sanitària Terres de l'Ebre; 27 a la Regió Sanitària Catalunya Central;
25 a la Regió Sanitària Camp de Tarragona.  

16.48 h. Borrassà, un dels pobles que tanca el col·legi 
A pocs minuts de les 5 de la tarda, alguns col·legis electorals comencen a plegar veles, en veure que l'activitat es pot donar per tancada. És el cas de Borrassà (Alt Empordà, comtat de Besalú), on ja s'ha recollit l'urna i s'ha desmuntat la mesa. Borrassà, precisament, és un dels municipis de l'Alt Empordà que ha viscut la jornada en un ambient de festivitat, amb esmorzar popular dolç a primera hora i esmorzar salat a mig matí, música i dinar popular.
A aquesta mateixa hora, Portbou i Cantallops també han tancat portes, i la ciutat de Figueres, segons informa públicament l'alcaldessa Marta Felip manté oberts a les 17.00 hores Arxiu Municipal, Sant Pere, Vilatenim i Institut Ramon Muntaner. La resta de col·legis electorals han tancat.
Es comencen a fer recomptes de vots.

16.30 h Raül Romeva ha titllat l'actuació de la policia espanyola de "criminal"
Els consellers de la Generalitat Jordi Turull i Raül Romeva han comparegut a la tarda davant dels mitjans i han fet una breu valoració de les imatges que s'han vist durant aquest matí a tota Catalunya. "En aquests moments, hi ha 337 persones ferides i contusionades arran de la violència policial de l'Estat espanyol. Hi ha algun ferit greu. Això és molt greu i és un fet inaudit en una democràcia", han explicat.
En aquest sentit, Turull ha expressat "tot el nostre suport i solidaritat a les persones que ha rebut ferides o contusions i amb els seus familiars i amics" i els ha instat a "anar a un centre mèdic, demanar un certificat mèdic i presentar una denúncia davant dels Mossos d'Esquadra". El conseller ha recordat a la Policia Nacional que "les pilotes de goma estan prohibides a Catalunya. I per tant, la policia espanyola està cometent una il·legalitat més".  
El conseller també ha denunciat l'agressió a la conseller d'Ensenyament, Clara Ponsatí, i ha lamentat que "en cap govern europeu, els seus ministres són agredits per la policia. L'actuació de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil no respon a les diligències de proporcionalitat ni a cap criteri policial; sinó que estem veient que l'actuació respon el ‘a por ellos’ amb una intervenció que l'únic que vol és fer mal a la gent". Per aquest fet, "el Govern de Catalunya responsabilitza el president Rajoy i el seu Ministre de l'Interior, pels gravíssim fets que estan passant a Catalunya". El portaveu ha afegit que "si haguessin permès el vot, encara que no haguessin volgut negociar res més, no estaríem parlant de ferits ni de contusionats".
Tot i les actuacions policials, el conseller Turull ha assegurat que "al 96% dels col·legis electorals s'està votant" i ha insistit que "la millor resposta a aquesta violència d'Estat és exercir el dret a vot. I que ho facin de manera tranquil·la, serena i pacífica".  
D'altra banda, el conseller d'Exteriors, Raül Romeva, ha titllat l'actuació de la policia espanyola de "criminal" i ha assegurat que "hi ha una evidència clara que hi ha una constant vulneració de drets fonamentals en un estat de la UE contra ciutadans europeus". Per aquest motiu, el conseller ha anunciat que "iniciarem els tràmits oportuns per activar els mecanismes de prevenció i de sanció previstos a l'Article 7 del Tractat de la UE per denunciar l'actuació de l'Estat espanyol. Creiem que l'actuació del Govern espanyol està posant en risc la imatge de la UE com a garant de la democràcia i el respecte dels drets humans".
Romeva ha recordat que l'Article 2 del Tractat de la UE "estableix el que fa referència a la dignitat humana, la democràcia, la igualtat, l'estat de dret, el respecte als drets humans. I això inclou les minories nacionals. Cal garantir que tots els actors de la UE han de fer valer aquests valors". El conseller també ha posat com exemple "la resposta exemplar de la ciutadania. Pacífica, democràtica i coherent amb el tarannà d'aquests anys de demanda pacífica per exercir el dret a vot". I en la mateixa línia, ha agraït la mostra de solidaritat i suport rebudes. El conseller Romeva també ha recordat que hi ha un centenar d'observadors internacionals a Catalunya i que faran un informe dels esdeveniments al final de la jornada.

16.30 h. El Sindicat d'Estudiants convoca una vaga pel 3-O 
El Sindicat d'Estudiants ha convocat una vaga general pel dimecres 3 d'octubre per denunciar "la repressió policial a Catalunya". A través d'un comunicat difós aquest diumenge, l'organització ha fet una crida als joves a sortir als carrers a Catalunya per resistir aquesta ofensiva, que ha qualificat de "franquista", i a "demostrar que som milions els que no acceptem que es vulnerin els nostres drets democràtics". A més, també ha demanat als nois i noies de la resta de l'Estat que mostrin la seva solidaritat amb el poble català. El sindicat estudiantil ha subratllat que aquest 1 d'octubre centenars de milers de persones han "decidit resistir pacíficament i garantir que es pugui portar a la pràctica la votació".
El Sindicat d'Estudiants ha assegurat que "l'actuació del Govern del PP a Catalunya és la pròpia d'una autèntica força d'ocupació enfrontada al conjunt de la població". Per aquesta raó, ha fet una crida a la joventut estudiantil de tot l'Estat a "organitzar accions de suport a la joventut i el poble de Catalunya el 3 d'octubre, amb aturades, assemblees i concentracions" per mostrar la seva "repulsa a la repressió policial i el suport als drets democràtics de Catalunya davant de l'ofensiva franquista del govern del PP". A més, ha reclamat a CCOO i a la UGT a "pronunciar-se ja, condemnant l'actuació policial i convocant també la vaga general del 3 d'octubre". "No valen més excuses! No podem permetre que ens facin retrocedir 40 anys", ha reblat el Sindicat d'Estudiants. Per l'organització, "una vaga general que paralitzi el conjunt de Catalunya, al costat de manifestacions i concentracions de solidaritat al conjunt de l'Estat, és el camí per acabar amb aquest Govern franquista del PP i aconseguir la dimissió de Rajoy". Paral·lelament, el Sindicat d'Estudiants ha fet una crida a totes les organitzacions d'esquerres, Podem, Esquerra Unida, ERC, la CUP, als sindicats i moviments socials, a organitzar la resistència activa contra aquesta ofensiva antidemocràtica del PP i de l'aparell de l'Estat.

Des de les 15.30 h. Noves estratègies per mantenir la jornada electoral activa
Els voluntaris que lideren el procés de votacions busquen fórmules, durant la tarda, per facilitar que la gent tingui accés a les urnes de forma dissimulada per despistar les forces de l'ordre. En algun municipi es tanquen col·legis a estones o s'amaguen les urnes, perquè tothom tem l'arribada contundent dels cossos policials estatals. Mentrestant, els altempordanesos van votant.

16.00 h L'Alt Empordà vota amb normalitat amb l'excepció de Garrigàs on hi ha hagut una càrrega policial 
Les votacions del referèndum s'estan fent amb normalitat a pràcticament tot l'Alt Empordà en el que va de jornada. La ciutat de Figueres té els 20 col·legis electorals oberts i només un s'ha tancat, el que hi havia a Viladamat, per la falta de concentrats i per evitar que se'ls emportessin les urnes.
El fet més destacat ha tingut lloc a primera hora a Garrigàs, on la Guàrdia Civil ha carregat contra la seixantena de persones que hi havia a fora. Tres persones han hagut de rebre assistència mèdica allà mateix per contusions i rascades. També se'ls han endut les urnes. L'alcaldessa del municipi ha lamentat que no l'hagin deixat parlar amb la persona responsable i a hores d'ara encara no entenen per què un dispositiu d'uns quaranta agents s'ha desplaçat a aquest poble de 450 habitants. "Anaven a allò que anaven; ho han fet amb força, sense ordre judicial i sense donar explicacions.", ha afegit l'alcaldessa, Pilar Bosch. Al cap d'una estona, el conseller d'Empresa, Santi Vila, els ha visitat per donar-los suport i conèixer els fets. On també s'han endut les urnes, ha estat a Sant Miquel de Fluvià per part de la Guàrdia Civil.
Alguns pobles de la comarca com Viladamat o l'Escala s'estan atrinxerant als col·legis electorals a l'espera que la Guàrdia Civil entri per intentar confiscar les urnes com ha fet en altres municipis com Garrigàs o Siurana.

15.50h Viladamat s'atrinxera al col·legi 
Els responsables del col·legi electoral de Viladamat ha protegit l'entrada del col·legi electoral davant la possible arribada de la Guàrdia Civil per retirar les urnes i les paperetes.

15.05h 337 ferits o contusionats per les càrregues de la Guàrdia Civil i de la policia espanyola
Les càrregues de la Guàrdia Civil i de la policia espanyola per impedir el referèndum han provocat almenys 337 ferits o contusionats, segons ha assegurat el portaveu del Govern, Jordi Turull, que ha afegit que en algun cas les ferides són greus. Turull ha qualificat aquests fets de "gravíssims i inaudits", ha mostrat "el suport i la solidaritat" del Govern als ferits i als seus familiars, i els ha demanat que vagin a un centre mèdic per demanar un certificat i presentin una denúncia davant dels Mossos d'Esquadra. Un dels ferits està ingressat a l'Hospital de Sant Pau de Barcelona per l'impacte d'una pilota de goma a un ull i està sent intervingut quirúrgicament. Turull ha recordat als cossos estatals que el Parlament va aprovar la supressió de les pilotes de goma i els ha demanat que "siguin conseqüents amb aquesta decisió".

14.05 h Demanen suport per mantenir els col·legis electorals oberts 
Entitats sobiranistes han reclamat, a través de les xarxes socials, suport de la ciutadania per mantenir les meses electorals obertes a l'hora de dinar.

12.30 h Puigdemont: "La violència injustificada de l'Estat espanyol l'avergonyirà per sempre" 
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha exercit aquest matí el seu dret a vot al municipi de Cornellà de Terri, després que la Guàrdia Civil hagi entrat per la força en el poliesportiu municipal de Sant Julià de Ramis i hagi requisat les urnes.
El cap del Govern de la Generalitat, en declaracions posteriors als mitjans de comunicació, ha denunciat aquesta utilització de la força bruta contra els ciutadans, i ha assegurat que "l'ús injustificat, irracional  i irresponsable de la violència per part de l'Estat espanyol no només no atura el desig dels catalans de poder votar pacíficament, democràticament, sinó que avui queda encara més clar als ulls dels que encara tenien dubtes i a ulls del món, el que ens estem jugant en jornades com la d'avui". "Violència, porres, bales de goma, agressions indiscriminades contra gent que pacíficament s'havia concentrat per protegir urnes, paperetes i col·legis electorals és el que hem vist", ha dit. I ha continuat "crec que avui està tot dit. La imatge exterior de l'Estat espanyol ha continuat empitjorant i avui ha arribat a unes quotes de vergonya que l'acompanyaran per sempre ". I ha subratllat "avui la imatge de dignitat, coratge i valentia de tanta gent anònima que aquestes hores està fent cua, que està vencent la por i les intimidacions també ens acompanyarà per sempre". "Jo vull agrair a l'alcalde de Sant Julià, a tots els veïns i veïnes que avui amb molta dignitat han estat testimonis de la brutalitat policial absolutament injustificada que avergonyirà per sempre aquells que l'estiguin justificant", ha reblat.

11.30h Els llersencs ocupen el carrer malgrat la incidència informàtica
Els llersencs que durant la nit han custodiat el col·legi electoral i tots aquells que els han donat suport aquest matí, ciutadans que es compten per desenes, no es mouen del carrer malgrat que es troben que ja no es pot votar, perquè el sistema informàtic els ho impedeix. A les 9 del matí, la cua de gent era llarguíssima. 

11.20h El conseller Turull demana serenitat i vol la dimissió de Millo 
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Jordi Turull, ha comparegut aquest matí per demanar a la ciutadania que "segueixi com fins ara defensant de manera cívica i pacífica el seu dret fonamental a votar" perquè "és un dret fonamental".  Turull ha anunciat que "el 73% de les meses electorals estan obertes, estan funcionant, és a dir, 3 de cada 4 meses electorals estan constituïdes que vol dir 4.561". "Demanem serenitat i paciència perquè a banda de tot el què hem estat dient aquests dies, els atacs i bloquejos informàtics són constants" ha explicat Turull.
El portaveu ha demanat en nom del Govern "la dimissió immediata" del delegat del govern espanyol, Enric Millo, "per ser responsable directe d'una repressió i d'una violència d'Estat que només és recordada per la gent gran en l'època franquista". "Davant aquesta violència d'estat, demanem la seva immediata dimissió i més quan l'hem sentit amb aquest vocabulari maltractador" ha dit Turull.
Turull també ha sol·licitat a la comunitat internacional "que miri amb atenció la conculcació i violació dels drets fonamentals que estem vivint a Catalunya". Segons el portaveu, "aquest no és un problema intern d'Espanya, és un problema intern de la UE i nosaltres els catalans som ciutadans europeus".
Turull ha fet una apel·lació "no només a la serenitat que hi és, no només al civisme que hi és, no només al pacifisme que hi és sinó també a la paciència perquè als ulls de tothom s'està veient que fàcil fàcil no ens ho posen".

10.45h A Vilamalla utilitzen la paraula "Resistència" 
Després de veure el desenllaç del referèndum al poble veí de Garrigàs, la gent de Vilamalla que protegeix el col·legi electoral s'ha organitzat com a escut humà i utilitza el terme "resistència" en previsió a l'arribada de les patrulles policials. 

10.30h Les dificultats tècniques no impedeixen votar 
En la gran majoria de col·legis electorals, s'estan trobant dificultats per validar els vots a causa de problemes tècnics i informàtics. En alguns llocs, com Agullana, Roses o Cantallops, el sistema funciona amb lentitud i s'estan generant cues de ciutadans que volen votar.
A la Jonquera, si bé ha començat tard a arrencar el sistema, al final es vota amb normalitat. Els jonquerencs han viscut uns moments de tensió previs a la constitució de les meses, a primera hora del matí, després que agents dels Mossos d'Esquadra els han trobat les urnes i se les volien endur. La pressió ciutadana ha fet que els policies marxessin sense el seu propòsit i després la gent s'ha tancat a l'interior del col·legi electoral. Les meses s'han pogut constituir amb normalitat poc abans de les 9.

10.10h Els Mossos informen que han tancat 90 col·legis electorals arreu de Catalunya 
Els Mossos d'Esquadra informen que han tancat 90 col·legis electorals arreu de Catalunya i han requisat les urnes en diversos punts de votació per al referèndum de l'1-O. Segons denuncien diversos usuaris a les xarxes socials, dos d'aquests centres on s'han tret urnes són l'Escola Oficial d'Idiomes, al barri del Raval de Barcelona, i l'Escola Nausica, al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Paral·lelament, agents antidisturbis de la policia espanyola i de la Guàrdia Civil estan entrant en diversos punts de votació a l'àrea metropolitana de Barcelona, concretament a l'IES Jaume Balmes –al carrer Pau Claris- i a l'escola Ramon Llull, a la Diagonal. Els concentrats clamen lemes com 'No volem violència, només volem votar'. A l'IES Jaume Balmes hi hauria persones ferides per les càrregues dels antiavalots i han arribat diverses ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) per atendre els afectats.

10.00h El conseller Santi Vila es desplaça a Garrigàs 
El conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Santi Vila, s'ha desplaçat al municipi de Garrigàs a interessar-se per l'estat de les persones que es concentraven davant el col·legi electoral quan s'ha produït la intervenció policial de la Guàrdia Civil. Segons informen des del seu gabinet, a causa del desallotjament algunes persones han hagut de ser ateses per tècnics sanitaris en una ambulància.

10.00h El conseller Santi Vila vota a Figueres 
El conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, el figuerenc Santi Vila, i l'alcaldessa Figueres, Marta Felip, han saludat, poc abans de les 9 del matí, el centenar de persones que des de les 6 es concentraven davant la seu del col·legi electoral de l'Escola Joaquim Cusí, on ha de depositar el vot Vila. També els han acompanyat representants de la corporació figuerenca, com el regidor Josep Masquef. L'ambient festiu i els aplaudiments són la tònica general en aquest
 col·legi, on fins i tot s'han disputat llançaments de pilota a les cistelles de la nova pista esportiva. 

09:30 h Els ciutadans passen la nit davant i a l'interior de molts col·legis  
Centenars de persones han passat la nit davant, o a l’interior, de molts col·legis electorals de l’Alt Empordà per assegurar l’obertura aquest diumenge a les 9 del matí.
09:00 h Els ciutadans podran votar sense sobre si no en tenen i també amb paperetes impreses a casa
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Jordi Turull, ha anunciat aquest diumenge que els ciutadans podran votar sense sobre en el referèndum de l'1 d'octubre. Turull ha explicat que tot i que s'han pogut fabricar noves paperetes per a tots els locals, no ha passat el mateix amb els sobres. Per tant, allà on no n'hi hagi, es podrà introduir el vot doblegant la papereta. Això, juntament amb el format de l'urna, farà que el secret de vot estigui garantit. També es podran utilitzar paperetes oficials impreses a casa. D'altra banda, hi haurà un grup d'acadèmics i professionals que faran un seguiment de la jornada i analitzaran el respecte o vulneració dels drets humans.
Més de 5 milions de catalans estan cridats avui a votar sobre la independència de Catalunya en un referèndum que l'executiu central considera il·legal i que la Justícia ha intentat frenar en els darrers dies. En total hi ha 2.315 col·legis electorals, 384 a les comarques gironines. Milers de persones han passat la matinada de l'1 d'octubre en escoles i locals que alberguen col·legis electorals per intentar garantir que es pugui celebrar la votació amb normalitat.  
La majoria de meses electorals, que haurien d'obrir de nou del matí a vuit del vespre, estan en els punts habituals de votació d'altres eleccions. El Govern català ha difós les darreres setmanes diferents canals on poder consultar on es pot votar en el referèndum, però moltes d'elles han estat clausurats per ordre de la justícia

06:30 h - Primeres cues als col·legis electorals per poder votar al referèndum de l'1-O
Primeres cues als col·legis electorals de molts indrets de Catalunya per poder votar al referèndum d'autodeterminació convocat per a aquest diumenge 1 d'octubre. Les xarxes socials han començat a difondre fotografies de persones al davant de les escoles, esperant perquè comenci la votació i també per si arriba policia amb la intenció de precintar el col·legi. Cal recordar que l'ordre del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya és que les seus electorals del referèndum, suspès cautelarment pel Tribunal Constitucional, han de quedar tancades abans de les sis de la matinada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada