dijous, 27 de juliol del 2017

La demagògia capitalista hispano-francesa i també figuerenca-gironina-barcelonia del TAV/TGV, fa figa i potser el túnel del Pirineu Oriental quedarà tancat en un dia no gaire llunyà.

La SNCF envisage de réduire le nombre de TGV circulant entre Paris-Perpignan-et Barcelone.
El faraònic túnel de Panissars que aviat solament hi passarà un o dos TGV/TAV al dia. 

Quin tant per cent han usurpat PSOE I PP? Aquesta és la qüestió de l’alta velocitat enfront el Talgo i els trens convencionals.  



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 27/07/2017   
Perpinyà (Rosselló, contat de Rosselló).-   

Ens arriba una notícia sobre la demagògia capitalista hispano-francesa i també figuerenca-gironina-barcelonia del TAV/TGV, que fa figa i potser el túnel del Pirineu Oriental quedarà tancat en un dia no gaire llunyà. Coses de l’Europa del Capital. Quin tant per cent han usurpat PSOE I PP? Aquesta és la qüestió de l’alta velocitat enfront el Talgo i els trens convencionals. Llegim a La Semaine du Roussillon que és un fet que la SNCF surt una mica de vies. La Société Nationale de Chemins de Fer (SNCF) des de sempre té dificultats per equilibrar la seva comptabilitat, especialment  pel que fa les línies d’alta velocitat. Més del 70% de les línies del TGV són deficitàries. Una de les raons d’aquest dèficit correspon al cost dels peatges, especialment pel que fa el traçat transfronterer Perpinyà-Figueres. Aquests traçat, amb el túnel de Panissars (la Jonquera, Alt Empordà, comtat de Peralada), va ser concedit al consorci TP Ferro, e,presa que en va assumir la construcció i en va devenir la concessionària per 50 anys. Però, TP Ferro ha liquidat el conveni el desembre passat i les seves activitats traspassades a Línea-Figueras-Perpignan, una filial creada especialment al 50/50 par SNCF Réseau i el seu homòleg  espanyol, Adif.  
La SNCF a decidit demanar una forta revisió a la baixa dels peatges exigits per Línea-Firas-Perpignan. Segons publica La Semaine du Roussillon en un informe elebaorat en aquest sentit es constata que la situació financera delicada de la SNCF Réseau, no es gaire probable que aquesta petició sigui acceptada. Si la SNCF no aconsegueix això, i segons una informació publicada pel periòdic Les Echos, la SNCF estudia reduïr en un principi el nombre de TGV circulant en la via entre París-Perpinyà-Figueres-Girona-Barcelona. Així, els sis viatges diari d’anada i tornada París-Barcelona, que, per cert, es consideraven insuficients i amb uns horaris mal adaptats, podrien encara reduir-se.
Un cop de destral que segueix el cas de TP Ferro en aquesta línia internacional, segons Le Semaine du Roussillon, que està classificada coma prioritària entre les infraestructures europees per la Unió Europea, que per que encara no compta amb una via per l’alta velocitat entre les estacions de Perpinyà i Montpeller. El cas del fracàs del túnel del Pirineu Oriental allunya encara més que es faci la línia entre el Rosselló i l’estació de Montpeller, a l’Erau (Occitània).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada