dissabte, 29 d’abril del 2017

Reaccions una vegada s’anuncia que l’estació de Portbou recuperarà el tren de nit amb París a l'estiu, però limitat als caps de setmana

El darrer tren nocturn que va arribar a Portbou el desembre passat. ACN
L'alcalde de la localitat i les associacions consideren que és positiu però reclamen que sigui diari i que no es limiti als caps de setmana  


 
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 29/04/2017 
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà).-  

Les reaccions davant l’anunci fet per Carole Delga sobre la recuperació del tren de nit els caps de setmana d’estiu entre l’estació de Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà) i París (Illa de França) no s’han fet esperar.
Segons l’Agència Catalana de Notícies cinc mesos després de suspendre el tren de nit entre París i Portbou, l'operadora francesa SNCF s'ha fet enrere i tornarà a recuperar el servei. Així ho va anunciar aquest dijous la presidenta de la Regió d'Occitània, Carole Delga. Les associacions celebren la rectificació i consideren que ha estat "una victòria" després de les constants mobilitzacions reclamant el restabliment de la línia. L'alegria però, no és complerta, i és que el tren de nit només circularà els caps de setmana i durant les vacances escolars franceses, o el que és el mateix, els mesos de juliol i agost. 

INSUFICIENT DOS MESOS A L’ANY
Per l'alcalde de Portbou, Josep Lluís Salas, es tracta d'una bona notícia però "insuficient". "Necessitem que el servei sigui diari, ja que amb només dos mesos no hi guanyem gaire res", ha afegit.
L'operadora SNCF reprendrà el tren de nit entre Portbou i París, després que la Regió d'Occitània i l'Estat francès hagin acordat aportar 1,4 MEUR cada part perquè torni a operar durant dos anys tots els caps de setmana i durant la temporada de vacances dels escolars francesos els mesos de juliol i agost. 

NO MILLORARÀ GAIRE LA SITUACIÓ DE L’ESTACIÓ DE PORTBOU
L'alcalde de Portbou, Josep Lluís Salas, valora que es reprengui el servei però reconeix que "no millorarà gaire la situació de l'estació", si no es recupera durant tot l'any com passava fa cinc mesos quan SNCF va decidir suspendre'l per falta de passatgers. Salas ha explicat que el tren de nit era "molt important" pels treballadors dels dos costats de la frontera i ha reclamat a l'Estat espanyol que treballi per incorporar més trens que passin per Portbou. Salas ha concretat que necessitarien al menys quatre trens que arribessin fins el municipi cada matí abans de les 12. "Seria la manera de recuperar el nombre de passatgers que tanta falta ens fa", ha ressaltat. En aquest sentit, Salas ha reconegut que les previsions de cara a l'estiu son millors. En total divuit trens passaran al llarg del dia per Portbou. "Això permetrà que molta gent s'acosti a passar el dia a la platja i després tingui una bona combinació per tornar a casa", ha comentat Salas. L'alcalde de Portbou però ha lamentat la baixada tant important que ha tingut l'estació en els últims anys, especialment arran de l'aparició de l'alta velocitat entre l’Estat espanyol i l’Estat francès. Salas ha recordat que l'increment de trens "ha de ser un acord entre Madrid i París" i ha demanat que s'asseguin a la taula per intentar recuperar una estació que havia estat referència. 

EFECTE DE LES MOBILITZACIONS
Per la seva banda, les associacions reconeixen que les mobilitzacions "han tingut el seu efecte" i consideren que ha estat "una victòria". Tot i això, el president de l'Associació Salvem el Tren Empordà, Josep Maria Loste, recorda que insistiran en la creació d'un tren que connecti l’estació de Narbona (Aude, Llenguadoc, Occitània) amb la de Girona (Gironès), i ha criticat la despesa dels estats francès i espanyol en el Tren d'Alta Velocitat. 

3 MEUR EN MILLORES A L’ESTACIÓ DE PORTBOU
Un altre punt que preocupa tant a les associacions com a l’Ajuntament de Portbou és "la millora urgent i necessària" d'algunes parts de l'estació. En concret de les andanes de l’estació. Salas ha explicat que Portbou és l'única estació de tota la línia que connecta amb Barcelona que no té les andanes a l'alçada necessària. A més hi ha previstes altres actuacions des d'un punt de vista funcional com la millora del mobiliari o la façana que l'alcalde considera necessàries. Amb tot, aquestes intervencions s'enfilen fins els 3 MEUR i depenen de l'aprovació dels pressupostos per part del Govern espanyol. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada