dissabte, 29 d’abril del 2017

Marine Le Pen promet acabar el TGV de Nimes i Montpeller fins a Perpinyà si guanya les eleccions

El TAV a l'estació de Girona.
Aquesta connexió d’alta velocitat real serià pràcticament la mort de la línia litoral convencional de Perpinyà a Argelers de la Marenda i Portbou  



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 29/04/2017 
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà).-   

Segons l’agència EFE a la connexió real i eficaç entre Barcelona i París via tren d’alta velocitat --TGV o AVE segons les seves marques d’explotació francesa i espanyola-- li ha sortit un aliat insospitat: la candidata a la presidència de la República francesa pel partit feixista  Front Nacional, Marine Le Pen, una mesura que fer-se realitat condemnaria encara més la línia de tren convencional al Rosselló, entre Perpinyà i Argelers de la Marenda, igual que la de Portbou fins a Figueres, a l’Alt Empordà.
Efectivament, la candidata feixista, que va quedar en segon lloc a la primera volta de les eleccions del passat diumenge, per darrere del candidat neoliberal Emmanuel Macron, ha inclòs en les seves promeses electorals el compromís d’enllaçar Nimes i Perpinyà amb una línia d’alta velocitat, un tram que fins ara, tot i que permet el trànsit de trens TGV i AVE, es fa sobre una via convencional de l’estació de Perpinyà a la de Montpeller, i d’aquesta fins a Nimes, cosa que suposa una important reducció de la velocitat i per tant un malbaratament de la capacitat tècnica dels trens d’alta velocitat.
A més, la candidata a la presidència ha justificat, en declaracions al canal de televisió France 3 --que cobreix informacions d'àmbit regional--, que el fet que aquest tram no estigui acabat és un motiu de “vergonya”, perquè  “els espanyols han acabat la seva part i nosaltres no”, la qual cosa és, al seu parer, “una mostra de feblesa”.
En l’actualitat, el trajecte París-Barcelona en TGV o AVE utilitza via específica per a aquests trens entre París i Nimes, al tram internacional entre Perpinyà i Figueres i a partir d’allà dins de la xarxa de l’AVE espanyol. És la connexió entre Nimes i Perpinyà la que encara queda pendent i que, de fet, no té encara data de construcció.
Marine Le Pen va guanyar a la Catalunya Nord, en la primera volta de les eleccions, amb un 30% dels vots, per davant del candidat d'esquerres Jean Luc Melenchon, que va aconseguir un 21% de les paperetes. Macron va quedar en tercer lloc, amb un suport del 18%.
Els votant de Le Pen que viuen en les poblacions de la línia ferroviària convencional entre Perpinyà i Cervera de la Marenda patiran igual la degradació del trànsit de trens convencionals que la gent que no vol el Front Nacional, mentre que aquesta proposta de Le Pen és un nou cop de navalla contra l’estació de Portbou, doncs com més connexions d’alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller/Nimes pitjor pel tren convencional a la frontera de l’Albera marítima.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada