El TAV a l'estació de Girona. |
Aquesta
connexió d’alta velocitat real serià pràcticament la mort de la línia
litoral convencional de Perpinyà a Argelers de la Marenda i Portbou
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 29/04/2017
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt
Empordà).-
Segons l’agència EFE a la connexió real i eficaç entre
Barcelona i París via tren d’alta velocitat --TGV o AVE segons les seves
marques d’explotació francesa i espanyola-- li ha sortit un aliat
insospitat: la candidata a la presidència de la República francesa pel
partit feixista Front Nacional, Marine Le Pen, una mesura que fer-se
realitat condemnaria encara més la línia de tren convencional al
Rosselló, entre Perpinyà i Argelers de la Marenda, igual que la de
Portbou fins a Figueres, a l’Alt Empordà.
Efectivament,
la candidata feixista, que va quedar en segon lloc a la primera volta
de les eleccions del passat diumenge, per darrere del candidat
neoliberal Emmanuel Macron, ha inclòs en les seves promeses electorals
el compromís d’enllaçar Nimes i Perpinyà amb una línia d’alta velocitat,
un tram que fins ara, tot i que permet el trànsit de trens TGV i AVE,
es fa sobre una via convencional de l’estació de Perpinyà a la de
Montpeller, i d’aquesta fins a Nimes, cosa que suposa una important
reducció de la velocitat i per tant un malbaratament de la capacitat
tècnica dels trens d’alta velocitat.
A
més, la candidata a la presidència ha justificat, en declaracions al
canal de televisió France 3 --que cobreix informacions d'àmbit
regional--, que el fet que aquest tram no estigui acabat és un motiu de
“vergonya”, perquè “els espanyols han acabat la seva part i nosaltres
no”, la qual cosa és, al seu parer, “una mostra de feblesa”.
En
l’actualitat, el trajecte París-Barcelona en TGV o AVE utilitza via
específica per a aquests trens entre París i Nimes, al tram
internacional entre Perpinyà i Figueres i a partir d’allà dins de la
xarxa de l’AVE espanyol. És la connexió entre Nimes i Perpinyà la que
encara queda pendent i que, de fet, no té encara data de construcció.
Marine
Le Pen va guanyar a la Catalunya Nord, en la primera volta de les
eleccions, amb un 30% dels vots, per davant del candidat d'esquerres
Jean Luc Melenchon, que va aconseguir un 21% de les paperetes. Macron va
quedar en tercer lloc, amb un suport del 18%.
Els
votant de Le Pen que viuen en les poblacions de la línia ferroviària
convencional entre Perpinyà i Cervera de la Marenda patiran igual la
degradació del trànsit de trens convencionals que la gent que no vol el
Front Nacional, mentre que aquesta proposta de Le Pen és un nou cop de
navalla contra l’estació de Portbou, doncs com més connexions d’alta
velocitat entre Perpinyà i Montpeller/Nimes pitjor pel tren convencional
a la frontera de l’Albera marítima.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada