Un dels trens de la línia Barcelona-Portbou, a l'estació de Girona. |
El Departament vol saber què és el que ha motivat diverses incidències a l'R-11.
La Generalitat expedienta a Renfe per canvis de trens, d’informació, retards i falta d’informació.
Renfe té ara cinc dies per presentar al·legacions.
Les nombroses queixes de la línia R-11 entre Barcelona i Portbou obliga la conselleria de Territori a actuar.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 18/03/2017
Portbou (Alt Empordà).-
Llegim en la premsa
convencional gironina que el Departament de Territori i Sostenibilitat
de la Generalitat va signar ahir l'obertura d'un expedient informatiu a
Renfe per aclarir diversos incidents que han passat des de principis
d'any a la línia R-11, que enllaça Barcelona i Portbou (Alt Empordà) per
Granollers (Vallès Oriental). Concretament, aquest departament de la
Generalitat vol que Renfe li aclareixi per què s'han produït diversos
retards de més de quinze minuts en aquesta línia, quants se n'han
produït, si s'han canviat i per quin motiu serveis que havien estat de
doble composició, o diverses incidències en el servei d'informació a
l'usuari, entre altres coses. A partir de l'obertura ahir de
l'expedient, Renfe té ara cinc dies per presentar al·legacions.
No
és el primer expedient informatiu que el Departament de Territori i
Sostenibilitat obre a Renfe aquest any. Fa menys d'un mes, el conseller
d'aquest departament, Josep Rull, anunciava que s'obriria un expedient
informatiu a Renfe per no haver informat els passatgers de la protesta
de Montcada i Reixac que va tallar les vies. El conseller de la
Generalitat considera que, a banda de no informar dels talls, tampoc es
van prendre mesures alternatives de transport per als viatgers afectats.
El conseller va acusar la companyia espanyola de ferrocarrils de no
actuar amb diligència a l'hora de gestionar aquells fets.
LES NOMBROSES QUEIXES DELS USUÀRIS OBLIGA ACTUAR A LA GENERALITAT
No
se sap ben bé si servirà per a alguna cosa o no, però que no sigui dit
que no s'ha intentat. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha
obert un expedient a la companyia Renfe per les nombroses incidències
detectades els darrers mesos a la línia R-11 entre Barcelona i Portbou.
Han estat les moltes queixes dels usuaris del servei, les que han
obligat als responsables de la conselleria de la Generalitat a obrir un
expedient a la companyia ferroviària espanyola, que ara haurà de donar
explicacions a l'administració autonòmica catalana.
DES DEL MES DE GENER RETARDS QUE EN MOLTES OCASIONS SUPEREN ELS 15 MINUTS
Des
del mes de gener passat es produeixen retards en els horaris
establerts, que en moltes ocasions superen els 15 minuts. Una altra de
les denúncies recurrents els darrers temps és el canvi de combois sense
previ avís, substituint alguns dels trens per altres de més antics.
Renfe també ha decidit canviar la composició de diversos trens del
servei conegut com Mitja Distància. Aquests, que només s'aturen a les
estacions amb més concurrència, habitualment són dobles (sis vagons) i
des de fa un temps, n'hi ha que són simples (tres vagons).
INFORMACIÓ «DEFICIENT»
Per
si totes aquestes incidències fossin poca cosa, la informació que donen
els treballadors de la companyia, sovint, tampoc és de la satisfacció
dels usuaris de la línia. Tant és així que fons del Departament han
qualificat de «deficient» el nivell d'informació que es dona.
És
una incògnita saber si la Renfe canviarà algunes d'aquestes pràctiques
denunciades, però almenys haurà de donar explicacions al Govern de la
Generalitat de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada