La
regidora de la CUP al municipi ha explicat que el govern municipal no
permet la discussió al ple de la moció que volien presentar demanant una
consulta a la població sobre si volen o no la bandera espanyola a
l’Ajuntament.
Nova convocatòria per divendres vinent, 24 de març.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 18/03/2017
Farners (La Selva).-
Una vintena llarga de
persones es va tornar a concentrar ahir divendres davant l’ajuntament de
Farners de la Selva (la Selva) en rebuig de la bandera monàrquica
espanyola que des de fa 10 dies hi oneja, convocades per la CUP Farners.
La
regidora de la CUP al municipi va explicar que el govern municipal no
permet la discussió al ple de la moció que volien presentar demanant una
consulta a la població sobre si volen o no la bandera espanyola al
balcó de l’ajuntament. L’argument del govern municipal per negar-ho és
que no es compleixen els requisits del reglament de consultes recentment
aprovat a l’Ajuntament, segons el qual només poden ser promotors de la
consulta l’alcalde o dues cinquenes parts dels regidors, o la iniciativa
popular després d’una recollida de signatures.
“El
carrer torna a ser l’espai natural on el poble es pot expressar i és
aquí on tornem a mostrar el nostre rebuig a la bandera espanyola, no
només mostrem el nostre rebuig a un drap penjat en un pal sinó al símbol
d’opressió del nostre poble i alhora a la falta de qualitat democràtica
del nostre equip de govern”, va expressar Sylvia Barragán, regidora de
la formació de l’esquerra independentista, alhora que ha fet una crida
als assistents a acudir al ple de dilluns vinent a mostrar el seu
desacord amb la decisió del govern municipal.
Els
participants a la concentració d’ahir van tornar a penjar papers a la
porta de l’ajuntament amb els motius pel quals no volen la bandera
espanyola al seu Ajuntament i seguidament van demanar que s’estudiï de
tirar endavant la iniciativa popular per fer la consulta i així com la
modificació del reglament de consultes.
La concentració es va acabar amb una nova convocatòria per divendres vinent, 24 de març, a la mateixa hora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada