| La seu d'Agissa al carrer Ciutadans de Girona. |
Una auditoria tècnica del 2014 assenyalava greus mancances.
L'Ajuntament
aprovarà una moció per veure si és millor municipalitzar el servei o bé
fer una cooperativa quan acabi la concessió.
Farà estudis de l'estat de la xarxa i les inversions pactades.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 18/03/2017
Sarrià de Ter (Gironès).-
Segons l’Agència
Catalana de Notícies l'Ajuntament de Sarrià de Ter (Gironès) ha fet un
pas endavant per controlar de prop la gestió de l'aigua al municipi.
Arran de la investigació judicial que envolta AGISSA, i tenint en compte
les darreres auditories, el consistori ha decidit encarregar dos
estudis.
El
primer serà tècnic i analitzarà quin és l'estat actual de la xarxa a
tot el terme municipal. Es farà "un control exhaustiu de les
deficiències i mancances", es miraran els materials amb què estan fetes
les canonades i en quins punts hi ha pèrdues d'aigua.
Sarrià
de Ter tirarà endavant l'informe després que l'auditoria tècnica del
2014, pel què fa a Girona, rebel·lés que part de la xarxa en baixa està
feta per canonades de fibrociment (que contenen amiant), que en alguns
punts hi ha fuites de fins al 60% i que no s'estan fent les inversions
previstes al contracte.
I
precisament, d'inversions és sobre què tractarà el segon estudi
--aquest, jurídic-- que encarregarà l'Ajuntament de Sarrià. Aquest
informe ha de servir per "determinar si el concessionari privat ha
complert o no les seves obligacions en relació a les inversions que es
van pactar a partir del 2012", indica l'Ajuntament. I ja deixa clar que,
amb aquest estudi, "la intenció del consistori és avaluar possibles
motius de recessió del contracte amb una valoració jurídica".
Els
dos estudis formen part de tot un seguit de punts que es recullen en
una moció que dimarts vinent s'aprovarà per ple. A l'escrit,
l'Ajuntament de Sarrià també demana que es cobreixi la plaça de
conseller delegat adjunt dins AGISSA; precisament, la que servirà per
representar els interessos de la part pública en la gestió del dia a
dia. Girona, Salt i Sarrià de Ter tenen el 20% de l'empresa mixta; el
80%, està en mans privades.
COOPERATIVA O EMPRESA 100 % PÚBLICA
L'apartat
final de la moció se centra en parlar sobre els possibles escenaris que
s'obriran el 2020, un cop acabi la concessió d'AGISSA. I aquí,
l'Ajuntament de Sarrià de Ter vol "tenir a punt diferents opcions per
poder prendre la millor decisió des del punt de vista de l'eficiència,
l'efectivitat i, sobretot, l'interès públic".
Per
això, i tenint clar que l'objectiu de l'actual equip de govern és
avançar "cap a un esquema tendent a la municipalització", l'Ajuntament
de Sarrià de Ter estudiarà dues alternatives. Una és que l'empresa passi
a ser 100% pública. L'altra, que es converteixi en una cooperativa de
consum; és a dir, on tots els ciutadans (clients) en serien propietaris.
L'Ajuntament
de Sarrià de Ter veu, a priori, "clarament viables les dues
possibilitats". Però per tenir-ne tots els pros i contres, les estudiarà
a fons –amb l'ajuda de la Generalitat i entitats com Aigua és Vida-
perquè "sigui la ciutadania del poble, finalment, qui esculli el model".
L'equip
de govern de Sarrià ja avança que, un cop tiri endavant la moció,
traslladarà els acords als Ajuntaments de Girona i Salt perquè puguin
sumar-s'hi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada