dijous, 24 de març del 2016

114) CRÒNICA CENT CATORZE DE LA CROADA DE L’ESPANYA NEGRA CONTRA LA GENT CATALANA

Factura de les 21 tones explosives produïdes per MAXAM Anadolu, filial de l'espanyola MAXAM 
Envien armament d'una multinacional espanyola als gihadistes de Síria. 
És habitual que entrin a Síria camions d'armament de Turquia cap als gihadistes però no que sigui armament d'una multinacional espanyola. 
El Col·legi d’Advocats de Madrid triga 77 anys en revocar l’expulsió per maçons de 61 col·legiats. 
Nazis ataquen la mesquita de l’M-30 a Madrid. 
El joc brut de la intel·lectualitat espanyolista, al descobert: d’Azúa a Savater. 
‘La desfachatez intelectual', del professor Sánchez-Cuenca, posa de manifest la impunitat amb què s'escriuen aberracions i despropòsits. 
El Govern espanyol veta a Barcelona l’acollida de 100 refugiats dels campaments d’Atenes.
La Casa Bloc acollirà 90 refugiats de diverses nacionalitats. 
Jorge Fernández Díaz sobre els atacs a Brussel·les: "No hay mal que por bien no venga". 


[Barcelona (República Catalana) 24/03/2016] 
L’AMIC DEL POBLE 

La web Vice News informa en un article titulat "Cómo explosivos 'Marca España' pudieron acabar en manos de yihadistas sirios" que es va interceptar un camió que volia entrar a Síria carregat amb més de 21 tones de substàncies explosives (un milió d'unitats de corda detonant) produïdes a la planta de MAXAM Anadolu, filial turca de la multinacional espanyola MAXAM, empresa dedicada a la fabricació d'explosius i municions. És habitual que entrin a Síria camions d'armament de Turquia cap als gihadistes però no que sigui armament d'una multinacional espanyola.  

El Col·legi d’Advocats de Madrid triga 77 anys en revocar l’expulsió per maçons de 61 col·legiats
Els advocats Álvaro de Albornoz (Partit Republicà Radical Socialista) i Augusto Barcia (Partit Acció Republicana ), Gran Mestre del Gran Orient Espanyol i Sobirà Gran Comendador del Suprema Grau 33 del REAA)
El gener de 2016 la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats de Madrid va revocar els acords adoptats por esta entitat arrel de la victòria militar franquista en 1939 amb l’expulsió d’un total de 61 advocats. 
L'advocat laboralista i destacat militant de la CNT Benito Pabón, que defensà el 1937 els imputats del POUM 
L’acord sorgí  arran d’una investigació històrica promoguda  des de la Gran Lògia d’Espanya (GLE), coneixedora de la persecució franquista que van patir aquests advocats per la seva condició de francmaçons: Luis Jiménez de Asúa / Francisco López de Goicoechea / Julia Álverez Resano / Marino López Lucas / José Rosado Gil / Aurelio Matilla / Emilio Baeza Medina / Miguel Maura / José Antonio Balbontín Gutiérrez / Juan Manuel Mediano / Manuel Blasco Garzón / Eduardo Ortega y Gasset / Jerónimo Bujeda Muñoz / Ángel Ossorio y Gallardo / Carlos Castillo García-Negrete / Manuel Ossorio Florit / Antonio Cases / Benito Pabón y Suárez de Urbina / Luis Fernández Clérigo / Enrique Peinador / Ángel Galarza / José M. Rodríguez de Rivera / Félix Galarza / Manuel Betés / Antonio Horna / José Polo de Bernabé / Manuel de Irujo / Luis Zubillaga / Victoria Kent / Graco Antonio Marsá / Pedro Rico / Julio Álvarez del Vayo / Rafael Guerra del Río / Manuel Azaña / Mariano Ruiz Funes / Augusto Barcia / Pedro Gallo / José Bergamín / Antonio Sacristán y Colás / Juan Botella / Felipe Sánchez Román / Demófilo de Buen / José Ignacio Aldama / Gerardo Lacalle / Juan Serradell / Lorenzo Barrio Moraita  / José Serrano Batanero / Guillermo Cabanellas Torres / Antonio Vidal y Moya / Rafael Barrón / Juan Simeón Vidarte / José Ballester Gozalvo / Tomás Gómez Piñán / Valeriano Casanueva / Álvaro de Albornoz / Ramón Muñoz y Núñez de Prado / Basilio Álvarez / José Prat / Niceto Alcalá-Zamora y Castillo / Niceto Alcalá-Zamora y Torres  / Luis Escobar Espin. 

Nazis ataquen la mesquita de l’M-30 a Madrid 
Nazis de Madrid ataquen la mesquita de l'M-30
Un grup nazi ha llançat bengales a prop de la mesquita de la M-30 a Madrid en el que han qualificat d'acció "contra l'islamisme radical" durant la qual han penjat també en una passarel·la un cartell on es podia llegir: "Avui Brussel·les, ¿demà Madrid?".
L'acció nazi ha sigut portada a terme pel Hogar Social Madrid 'Ramiro Ledesma', un dels grups nazis més actius a Madrid, que ha ocupat diversos edificis i va protagonitzar una campanya per repartir menjar només a persones desafavorides de nacionalitat espanyola. Al seu compte oficial de Twitter, aquest grup nazi espanyol explica que es tracta d'una acció "contra l'islamisme radical" després dels atemptats de Brussel·les, amb les explosions registrades a l'aeroport Zaventem i a l'estació de metro de Maelbeek. Els nazis per reivindicar la seva acció han utilitzat el 'hashtag' #TerroristasWelcome, en referència al #refugiadoswelcome utilitzat per mostrar el suport a l'acollida dels sol·licitants d'asil que arriben a Europa fugint de la guerra de Síria. 
En la seva acció feixista, a més de llançar bengales i provocar una intensa fumera a les proximitats de la mesquita de la M-30, han penjat un cartell en una passarel·la on es pot llegir: "Avui Brussel·les, ¿demà Madrid?". Hores abans, han publicat un missatge en el mateix sentit en aquesta compte recordant que primer van ser els atemptats de París, aquest dimarts els de Brussel·les i "demà pot ser Madrid". Segons afirmen a Facebook, l'acció feixista anava dirigida també contra la mesquita de la M-30 a Madrid, que acusen de finançar l'Estat Islàmic. "Mesquites fora d'Europa", reclamen. La formació d’esquerres Ahora Madrid, que govern a la ciutat, ha censurat aquesta acció a través de les xarxes socials. "No criminalitzaran la comunitat musulmana. Lluitem junts contra el terrorisme. Convivència = ciutats segures", ha escrit al seu compte de Twitter. Alerta! El feixisme en acció no té aturador sense l’acció antifeixista militant. 

‘La desfachatez intelectual', del professor Sánchez-Cuenca, posa de manifest la impunitat amb què s'escriuen aberracions i despropòsits 
Intel·lectuals orgànics del règim borbònic espanyol
Alguns dels principals representants d’allò que es considera la intel·lectualitat espanyola, que expressen l’opinió política en diaris de referència, queden ben retratats en un llibre que acaba de publicar Ignacio Sánchez-Cuenca, professor de ciència política de la Universidad Carlos III de Madrid. El llibre ‘La desfachatez intelectual. Escritores e intelectuales ante la política‘ (Catarata) ha tingut un èxit sorprenent i s’ha exhaurit de seguida a la majoria de llibreries. Té un enfocament atractiu: desmunta la pretesa autoritat intel·lectual per a opinar sobre qüestions polítiques d’autors com ara Fernando Savater, Mario Vargas Llosa, Félix de Azúa i Javier Cercas. “Que els escriptors parlessin de literatura seria comprensible, […] però tenen una tendència irrefrenable a escampar opinions sobre els temes més variats”, escriu Sánchez-Cuenca, que identifica dos dels temes més obsessius d’aquests autors: l’independentisme a Catalunya (sobretot d’ençà de l’esclat del procés sobiranista) i Euskal Herria (ara ja no tant).
L’autor els desarma tots i posa en evidència la poca solidesa i les barbaritats dels arguments que han arribat a defensar en articles d’opinió, tant en aquests temes com en alguns altres. Per exemple, Jon Juaristi escrivia el setembre passat al diari ABC: “Què saben els fugitius sirians? Saben que arribar al cor de l’Europa rica requereix arribar abans al cor dels europeus, i per això porten nens. Nens que llancen a l’altre cantó de fronteres teòricament infranquejables o que estiren a les vies del tren. Saben que a la seva terra d’origen aquests efectes patètics no valen, perquè als assassins baasistes o gihadistes un nen mes o un nen menys els importa molt poc, però als europeus els desperten sentiments de culpa que han d’eliminar com més aviat millor perquè estan convençuts que la culpa és tòxica i produeix càncer.”
O un altre exemple d’impacte, de Fernando Savater, sobre la tauromàquia: “Si a alguns dels sis milions de desocupats que hi ha en aquest moment al país se li ofereix de dur la vida que té un toro, és a dir, de viure en un dels paisatges més bonics del món durant pràcticament tota la seva existència, tractat amb cura i amb tota mena de comoditats, pertanyent a una espècie de la qual només una ínfima minoria anirà a la plaça i, després, en compensació per això, només ha de passar els últims quinze minuts de la seva vida dolents, que són probablement molts menys dels que probablement passarem nosaltres a la nostra vida, hi hauria una pila de gent que per tenir aquesta oportunitat acceptaria la vida del toro.” 
O Félix de Azúa parlant de Zapatero: “Ha estat el pitjor dirigent que ha suportat Espanya des de Ferran VII.” És a dir, pitjor que no pas Franco o Miguel Primo de Rivera, per posar dos exemples limitats al segle XX.
Són exemples que, segons Sánchez-Cuenca, diuen molt de “la impunitat amb què opinen alguns dels nostres intel·lectuals, amb una barreja de frivolitat en els continguts i prepotència en la forma estilística.” Considera que interpreten el reconeixement públic com una forma d’impunitat, “molt generalitzada a les lletres espanyoles”. 

L’independentisme català, la gran obsessió 
I veu que la gran obsessió d’aquesta intel·lectualitat és l’independentisme, que identifiquen i ataquen perquè el consideren, “sens dubte, el problema més greu al qual s’enfronten els espanyols”, segons que deia Fernando Savater.
Sobre aquesta qüestió, l’autor fa una autocrítica. “He de reconèixer que durant un temps em vaig deixar endur pel vendaval antinacionalista i moralitzant, és a dir, que un lector amb paciència podrà trobar alguns articles meus del passat que incorren en la mena d’errors que assenyalo en el capítol; […] no tenia encara prou lectures ni viatges per a advertir les fal·làcies que circulen amb més freqüència. En aquest sentit, tot i que alguns dels nostres intel·lectuals més destacats continuïn insistint que el nacionalisme es guareix viatjant o llegint, […] molts dels arguments que formen part del repertori oficial de l’antinacionalisme visceral procedeixen d’una manca de claredat conceptual i d’una absència de lectures bàsiques sobre la relació entre democràcia i nació: són ells que haurien de desprendre’s del casticisme en les seves diatribes obtusament antinacionalistes.” 
Aquests intel·lectuals parlen de feixisme, i de tribu, per a referir-se als independentistes. Mario Vargas Llosa, per exemple, ha declarat moltes vegades coses com ara que “el nacionalisme és un retorn a la tribu per a eludir la pròpia responsabilitat, és un defecte que només es pot combatre amb la cultura”. L’autor fa aquesta reflexió: “Mentre la bandera nacional voleiant al balcó d’un edifici públic del nostre estat ens resulta una cosa normal, que un grup nacional sense estat s’entesti a fer voleiar la seva bandera és per a molta gent una mostra indubtable de camperolisme i tribalisme.”  I deixa anar la reflexió següent: “No sembla que es pugui dir, per exemple, que el problema d’alguns dels acadèmics catalans que amb més vigor defensen la independència del seu territori sigui que el seu horitzó cultural o intel·lectual no va més enllà de les vegueries catalanes: quan analitzem el currículum d’alguns (Xavier Sala i Martín, Andreu Mas-Colell, Carles Boix, Jordi Galí, etc.) i el comparem amb el dels nostres antinacionalistes (els Espada, Savater, Juaristi…), tan castissos ells en els seus plantejaments, preocupacions i estil literari, resulta evident que el nacionalisme no té pas gran cosa a veure amb viatjar o no viatjar.” 
Sánchez-Cuenca destaca un exemple que posa en evidència Javier Cercas. Poc després de la Via Catalana de l’Onze de Setembre del 2013, Cercas escrivia a El País: “Els partidaris del dret de decidir sostenen que, precisament per a això, per a saber si existeix, és indispensable un referèndum (en aquest fer, les enquestes no serveixen, com vam comprovar en les eleccions anteriors); però, abans d’utilitzar aquest recurs excepcional i imprevisible, qualsevol polític honest i prudent utilitzaria el recurs previst per la llei: les eleccions. Vull dir: unes eleccions en què tots els partits declarin, clarament i inequívoca, la seva posició sobre la independència.”
Les eleccions del 27 de setembre del 2015 es van presentar d’aquesta manera. Però Cercas mateix, en un article publicat durant la Diada del 2015, dos anys després de l’article anterior, abominava el 27-S: “No deu estranyar que l’última ocurrència de Mas consisteixi a prometre que aniran cap a la independència, després de les eleccions, sense haver-se encomanat a ningú, sense tenir la majoria de vots (només d’escons) i sense organitzar un referèndum sobre la independència (només sobre la constitució del nou estat). Aquesta barbaritat inqualificable, els nostres governants catalans l’anomenen radicalitat democràtica.” 

Contradiccions i irritació en el procés de pau basc 
Abans de l’esclat independentista català, la gran obsessió d’aquests intel·lectuals era el País Basc, amb una gran hostilitat envers l’esquerra abertzale, amb atacs furibunds contra els passos decidits cap al procés de pau. 
I hi ha contradiccions. És sorprenent el canvi rotund de posició de Fernando Savater, que durant els primers anys de la transició havia expressat comprensió amb l’esquerra abertzale. Recupera fragments d’articles de Savater a El País, com ara aquest del 1981: “Qualsevol solució d’alto-el-foc ha de procurar la col·laboració dels elements d’Herri Batasuna, molts dels quals no són partidaris apriorístics de la violència i la justifiquen menys cada dia, sense perdre per això el perfectament respectable radicalisme de les seves propostes polítiques.” 
O aquest altre: “En un context polític embolicaire, àton i desesperançat, el ferment abertzale ha curtcircuitat l’habitual lladronici dels partits i centrals sindicals per a donar mostres suggestives d’espontaneïtat organitzativa i combativitat cívica. És un dels casos d’insubmissió popular més notables d’una Europa adotzenada i en regressió dretana.”
Tal com diu l’autor, tothom pot canviar de parer, d’ideologia o pensament. Però sorprèn que ara defensi una posició tan hostil amb l’esquerra abertzale, trenta anys més tard d’aquells grans elogis; que l’hostilitat arribés ara, quan l’esquerra abertzale feia un moviment sense precedents de distanciament respecte d’ETA i d’avenç ferm i unilateral, malgrat la pressió de l’estat espanyol, cap a la pau.
I en aquest sentit fins i tot una figura decisiva en aquest procés de pau, el socialista Jesús Eguiguren, ha estat atacat amb duresa per aquesta intel·lectualitat espanyola. Diu Sánchez-Cuenca: “Eguiguren va aconseguir bastant més que no qualsevol intel·lectual o polític pròxim a les tesis de ‘¡Basta ya!’. Això no li ho han perdonat.” 
Posa l’exemple impressionant d’un article de Jorge Martínez Reverte a El País, en què acusava Eguiguren de “posar la catifa vermella a ETA”, de ser “un enze treballador”. Un article que es publicava el mateix dia que ETA va anunciar la fi de l’activitat armada. Però és que només uns dies abans, recorda l’autor, “Fernando Savater havia intervingut en la presentació d’un documentari sobre la fi del terrorisme i va aprofitar-ho per a dir que Eguiguren era una ‘màquina d’equivocar-se‘”. I més, encara: Félix de Azúa el qualificava, dos dies després de l’anunci històric, de “mel·liflu valedor dels qui han defensat l’assassinat com a arma política”.
La qüestió no és pas que hi hagi gent que opini d’aquesta manera, que tingui aquestes contradiccions o que pugui dir barbaritats, ni tan sols que les publiqui en diaris de gran difusió; el problema és, tal com destaca Sánchez-Cuenca, que tot això ho fan i ho diuen “els intel·lectuals de més prestigi i presència mediàtica en el conjunt d’Espanya, que adopten un to molt bel·ligerant, ple de certeses i amb un gran menyspreu envers els qui no opinen com ells.”  

El Govern espanyol veta a Barcelona l’acollida de 100 refugiats dels campaments d’Atenes 
Aspecte exterior de la Casa Bloc de Barcelona
La Casa Bloc de Barcelona, situada al districte de Sant Andreu, allotjarà 90 refugiats de diferents nacionalitats en 25 -o 26- habitatges durant el pròxim mes. Les entitats socials Accem, CEAR-CCAR i la Creu Roja són les encarregades de gestionar aquest equipament, de titularitat de la Generalitat, que servirà per l’acollida residencial de refugiats i sol·licitants d’asil entre sis i nou mesos. Les tres entitats han celebrat que a Catalunya s’hagi passat de 28 places al 2015 d’acollida de refugiats a gairebé a 250 aquest any. En aquest context, l’Ajuntament de Barcelona ha lamentat que el govern espanyol hagi negat la seva sol·licitud d’acollir 100 dels refugiats que habiten als campaments de la capital grega.
Enric Moris, coordinador de la Creu Roja a Catalunya, ha explicat que els 90 refugiats que acollirà la Casa Bloc han entrat en formes diferents a l’estat espanyol, molts per la frontera sud de Ceuta i Melilla, on han fet una sol·licitud d’asil, altres per l’aeroport del Prat o han arribat per carretera. Les persones que entren al programa estatal d’acollida temporal per a sol·licitants d’asil, com per exemple les persones que viuran a la Casa Bloc, tenen dret a priori a una acollida residencial per un període de sis mesos amb possibilitat de pròrroga d’un màxim de tres mesos més. En total, el programa d’acollida dura uns 24 mesos. Primer hi ha una fase breu d’arribada i d’informació, després arrenca la fase abans citada de sis o nou mesos en un espai residencial, i posteriorment hi ha la fase d’integració que dura entre 12 i 18 mesos en municipis de Catalunya. Enric Moris ha agraït que “molts municipis ofereixen llocs perquè els refugiats puguin normalitzar la seva situació”.
Com han explicat les tres entitats, aquestes persones rebran una atenció integral que passa per l’assessorament i l’acompanyament jurídic en la seva sol·licitud de protecció internacional, l’atenció psicosocial, així com per tot un seguit d’accions que conformen un itinerari d’inclusió social, formatiu i laboral, en què es treballa la vinculació amb el territori, el coneixement de l’entorn, i l’adquisició d’habilitats personals i socials adaptades a la societat d’acollida.
Gema Sánchez, responsable territorial d’Accem a Catalunya, ha dit que treballen amb les persones d’una forma molt global, fan tot l’acompanyament social, jurídic i psicològic i el tema de competència lingüística. “Abans de sortir de casa seva, tenien plena autonomia i hem d’aconseguir que aquí tinguin una vida amb futur. Per nosaltres és essencial donar un espai segur, amb privacitat i intimitat i per això treballem”, ha dit Sánchez.
Estel·la Pareja, coordinadora territorial de CEAR i directora de CCAR, ha mostrat la satisfacció de les tres entitats perquè han passat de 28 places al 2015 d’acollida de persones sol·licitants de protecció internacional i refugiades a gairebé a tenir-ne més a 250. “Catalunya comença a estar a l’alçada en matèria d’acollida de persones refugiades en relació al nombre de sol·licituds de protecció internacional que rebem”.
En aquesta mateixa línia, Oriol Amorós, secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, ha destacat que avui es pot dir que es passa de 28 a 250 places d’acollida de refugiats a Catalunya. “No és suficient, però és un salt important”.
Per la seva part, Moris ha assenyalat que només a Catalunya el passat any entre les tres entitats van rebre les sol·licituds de més de 1.000 persones d’asil i refugiats. ‘És poc conegut perquè només es coneix l’acció internacional, però diàriament arriben persones via aeroport del Prat o via frontera del sud que necessiten asil de diferents països’. Ha assenyalat que la primera comunitat en sol·licitud d’asil a Catalunya és d’Ucraïna i no és siriana en aquest moment, tot i que també n’hi han. “Els conflictes augmenten al món i també el flux de refugiats”, ha assenyalat el coordinador de la Creu Roja a Catalunya.
Per la seva part, Carles Sala, secretari d’Habitatge i millora urbana, ha explicat que al llarg de la setmana s’han fet obres d’acondicionament i s’han invertit uns 300.000 euros per posar en condicions aquests habitatges. Sala ha ofert, després d’aquest període de sis o nou mesos, els 14.000 habitatges que té la Generalitat en diferents municipis de Catalunya o alguns dels 1.830 que té en convenis amb entitats financeres per finalitats socials.

La negativa del Govern espanyol 
Per la seva part, Laia Ortiz, segona tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, ha mostrat la seva indignació i incomprensió davant la negativa del Govern espanyol davant la sol·licitud que havia fet el consistori d’acollida de 100 persones que “avui estan a Atenes en condicions infames”. L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l’alcalde d’Atenes, Giorgios Kaminis, van signar el 16 de març un acord perquè la ciutat comtal aculli a 100 dels refugiats que habiten als campaments de la capital grega. Es tractava de la primera fase d’un programa pilot de col·laboració entre les dues ciutats, que els respectius alcaldes no descartaven ampliar en el futur. Colau va enviar una carta adreçada al president espanyol en funcions, Mariano Rajoy, per tal que agilitzi els tràmits.
Ortiz ha assenyalat que el Govern de l’estat ha argumentat la negativa perquè diu que les competències són seves. “Aquí totes les administracions haurien d’estar alienades amb el que passa a Europa i és incomprensible girar l’esquena a una realitat on s’està morint la gent. No comprenem l’actitud insensible de l’Estat”.
Amorós ha recalcat que a Catalunya les institucions van a una i ha lamentat que no estan gens coordinats amb l’administració de l’estat espanyol. Ha destacat que acollir refugiats “no és només un acte de solidaritat, sinó un deure dels països democràtics que vulguin tenir una bona qualitat democràtica”. 

Jorge Fernández Díaz sobre els atacs a Brussel·les: "No hay mal que por bien no venga" 
El ministre fot la pota i deixa el Regne d'Espanya com un lloc de crusos
El ministre d'Interior espanyol i sectari de l’Opus Dei, Jorge Fernández Díaz, no ha estat gens afortunat aquesta mateixa tarda quan s'ha dirigit als mitjans de comunicació just abans d'iniciar una reunió amb els seus homòlegs europeus. Concretament ha sentenciat: "Espero que podamos aplicar el dicho de que no hay mal que por bien no venga", en referència a una futura actuació policial comú europea antiterrorista. Un cop més, en una reunió a Brussel·les, els ministres de l'Interior de la UE han promès aquest dijous després de l'atemptat terrorista a Brussel·les que cooperaran més i compartiran més informació d'intel·ligència. El ministre L'espanyol, Jorge Fernández Díaz, creu que aquest cop sí que es durà a terme una política de seguretat comú i ha estat totalment desafortunat usant les següents paraules: "Espero que podamos aplicar el dicho de que no hay mal que por bien no venga". 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada