dissabte, 20 de febrer del 2016

Míting a Perpinyà en defensa de les nostres llibertats

Unió contra l’estat d’emergència.  
L’estat d’urgència significa un estat d’excepció qui restringeix les llibertats i correspon a una llei de 1955 durant la guerra d’Algèria
Dijous 25 de febrer a les 19:00h a la Sala de les Llibertats. 
Un acte organitzat per l’Observatori 66 pel respecte dels drets i les llibertats



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 20/02/2016 
Perpinyà (Rosselló).-  

Hi haurà un míting a Perpinyà (Rosselló) en defensa de les nostres llibertats el dijous 25 de febrer, a les 19:00h, a la Sala de les Llibertats, al carrer Bartissol d’aquesta ciutat, amb el lema ‘Unió contra l’estat d’emergència’ i el títol ‘Les conséquences de l’état d’urgence dans notre quotidien’, amb la participació d’un magistrat, membre del Sindicat de la Magistratura; d’un militant local de l’Association Non Violente COP21 i d’un dels obries condemnats de la fàbrica Goodyear. L’acte és organitzat per l’Observatori 66 pel respecte dels drets i les llibertats (AFPS 66, Agaureps, Prométhée, ARAC, ASTI 66, ATTAC 66, BDS 66, CEMEA 66, CGT 66, CNT 66, Collectif anti-ogm 66, CRI FSU 66, Libre Pensée, Ligue des droits de l’Homme 66, Mouvement de la Paix 66,  MRAP 66, Snpes-fsu-pjj 6611, SOLIDAIRES 66, SURVIE, Syndicat de la Médecine Générale, Syndicat de la Magistrature) i amb el suport d’EELV País Català, FA (Grup P. Ruff), NPA 66, PCF 66 i PG 66.
Es fa una crida a la mobilització col·lectiva contra les lleis lliberticides, la repressió i l’estigmatització. Després de tres mesos d’estat urgència el Govern francès el vol incorporar-lo en la Constitució a fi de tenir les mans lliures per poder multiplicar mesures autoritàries. Paral·lelament, el primer ministre preveu una llei per augmentar les competències policials i disminuir les del poder judicial sota el pretext de l’estat d’urgència. Per si amb això no en tingués prou el Govern proposa treure la nacionalitat francesa a persones amb doble nacionalitat per naixement, instaurant una diferenciació racista entre la ciutadania francesa: un fet indigne i del tot inútil.
Per l’Observatori 66, un dels principis democràtics consisteix en la garantia de la protecció de les llibertats individuals i col·lectives en que el dret (la Justícia) prima per sobre la força (la Policia).
L’estat d’urgència va ser instituït a la República francesa per primera vegada en la llei de 1955  per combatre contra tothom que s’oposés al colonialisme francès a Algèria. L’estat d’urgència significa un estat d’excepció qui restringeix les llibertats. Confereix al Ministeri d’Interior francès i als prefectes des poders policial excepcionals, sense control per part de la Justícia. Concretament, permet la Policia actuar sense el control de l’autoritat judicial. Assignació de residència; perquisicions en el domicili durant el dia i la nit; supressió dels advocats durant els interrogatoris i diligències prèvies policials; imposicions com ara prohibir circular en llocs precisos; clausura provisional de llocs públics i privats; prohibició de reunions i manifestacions;  bloqueig  de llocs d’Internet i dissolució d’associacions per decret governamental entre altres mesures d’excepció. Arreu de França en tres mesos hi ha hagut més de tres mil perquisicions administratives, principalment en barris populars, llocs de culte musulmà i entorns militants; més de cinc-cents  assignacions de residència, principalment de musulmans o de militants, amb conseqüències greus en la vida privada i professional; moltes manifestacions prohibides, nombrosos militants arrestats i interrogats; una ciutat sota control policial. Tot plegat per obrir solament quatre diligències sobre terrorisme i solament una d’imputació.
Enfront l’horror dels atemptats del passat 13 de novembre s’ha afegit el cinisme dels governants, que posen en perill la mateixa política: es reforça l’estigmatització i l’abús ja sistemàtics dels veïns de barris populars i dels musulmans ou pressuntes musulmans, cosa que contribueix a engreixar les amalgames racistes; servint per reprimir les protestes i els i les  militants, tot restringint la llibertat d’expressió i de manifestació; s’habitua la població a la restricció de les llibertats, en un clima de por generalitzat que afavoreix la delació, i a l’omnipresència de la Policia i el seu poder; es desvia l’atenció sobre les urgències polítiques i socials: atur, precarietat, pobresa, allotjament, discriminacions, ecologia, refugiats…mentre les desigualtats creixent no es parla d’altra cosa que no sigui de la seguritat.
En aquest marc l’Observatori 66 pel respecte dels drets i les llibertats exigeix l’aixecament immediat de l’estat d’urgència i el restabliment del dret de manifestació, l’aturada de les perquisicions policials i les assignacions governatives de residència arbitraries; endegar garanties de control judicial sobre les operacions policial; abandonar el projecte de llei per reforçar els poders de la Policia; abandonar el procés de constitucionalització de l’estat d’urgència i de la pèrdua de la nacionalitat francesa.  

Amnistia Internacional 
Extracte del darrer raport d’Amnistia Internacional sobre l’impacte desproporcionat de l’estat d’urgència a França: «4 coses a retenir després de tres mesos d’aplegar dades: les mesures d’urgència han estat formulades de manera vaga, cosa que deixa un espai d’aplicació molt àmplia a les administracions encarregades d’aplicar-les, amb el risc molt elevat de tractar-se d’unes mesures preses arbitràriament; l’aplicació d’aquestes mesures d’urgència és desproporcionat en relació als objectius fixats; les autoritats utilitzen les mesures d’urgència amb altres finalitats que aquelles que van motivar inicialment l’estat d’urgència; algunes d’aquestes mesures d’urgència han estat aplicades sobre bases discriminatòries, sobre la base de la religió o de la creença, especialment a l’entorn dels musulmans.» 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada