dissabte, 20 de febrer del 2016

Alarma a Portbou i al Rosselló davant supressió del tren de nit entre Cervera i París

El secretari d'Estat pels transports Alain Vidalies, ho ha precisat ahir divendres  





 
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 20/02/2016 
Cervera de la Marenda (Rosselló).-  

El secretari d'Estat pels transports Alain Vidalies va anunciar, ahir divendres, que l’Estat francès tancava les línies de la SNCF de nit a excepció de dues:  entre París i Briançon i la Paris-Rodez- La Tor de Carol, en el moment d’un punt d’etapa sobre el futur dels trens d’equilibri del territori (TET), més coneguts sota el nom de la seua marca comercial Intercities. Les altres sis línies, entre les que hi ha el tren París Portbou via Cervera de la Marenda, tindrà de desaparèixer.
Des de la firma d’un conveni l’any 2010 entre l’Estat i la SNCF, en el curs de renovació per a 2016-2020, l’Estat francès ha devingut una “autoritat organitzadora de ple exercici” que li permet intervenir directament sobre la bona marxa d’aquesta xarxa i subvencionar aquests trens crònicament deficitaris. Des de 2011, la seua freqüentació ha abaixat un 20% i el dèficit hauria de superar els 400 milions d’euros aquest any. Existeixen 22 línies TET de dia i 8 línies TET de nit. En el moment de la presentació del seu full de ruta, el darrer 7 de juliol, Alain Vidalies ja havia anunciat que l’Estat es comprometia a invertir 1,5 mil milions d’euros per renovar el parc de material que fa rodar línies ‘estructurants’ d’aquí 2025.
No havia precisat, tanmateix, si el Govern francès recurrirà a una crida d’ofertes o passarà l’encàrrec directament a l’empresa Alstom en el marc del mercat existent que lliga aquest últim a SNCF Mobilités.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada