El
secretari d'Estat pels transports Alain Vidalies, ho ha precisat ahir divendres
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 20/02/2016
Cervera de la Marenda (Rosselló).-
El secretari
d'Estat pels transports Alain Vidalies va anunciar, ahir divendres, que l’Estat
francès tancava les línies de la SNCF de nit a excepció de dues: entre París i Briançon i la Paris-Rodez- La
Tor de Carol, en el moment d’un punt d’etapa sobre el futur dels trens
d’equilibri del territori (TET), més coneguts sota el nom de la seua marca
comercial Intercities. Les altres sis línies, entre les que hi ha el tren París
Portbou via Cervera de la Marenda, tindrà de desaparèixer.
Des
de la firma d’un conveni l’any 2010 entre l’Estat i la SNCF, en el curs de
renovació per a 2016-2020, l’Estat francès ha devingut una “autoritat
organitzadora de ple exercici” que li permet intervenir directament sobre la
bona marxa d’aquesta xarxa i subvencionar aquests trens crònicament
deficitaris. Des de 2011, la seua freqüentació ha abaixat un 20% i el dèficit
hauria de superar els 400 milions d’euros aquest any. Existeixen 22 línies TET
de dia i 8 línies TET de nit. En el moment de la presentació del seu full de
ruta, el darrer 7 de juliol, Alain Vidalies ja havia anunciat que l’Estat es
comprometia a invertir 1,5 mil milions d’euros per renovar el parc de material
que fa rodar línies ‘estructurants’ d’aquí 2025.
No
havia precisat, tanmateix, si el Govern francès recurrirà a una crida d’ofertes
o passarà l’encàrrec directament a l’empresa Alstom en el marc del mercat
existent que lliga aquest últim a SNCF Mobilités.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada