dilluns, 21 de gener del 2013

Alta velocitat ferroviària. Quan es tracta d’una conseqüència de la civilització turbo industrial



AVE, TGV, TAV, ERT, ICE o com vulgueu dir. 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 21/01/2013 
Figueres (Alt Empordà).

Tothom sap que el model francès d’alta velocitat ferroviària al Regne d’Espanya, una obra faraònica, del temps ja caduc del domini turbo industrial del Capital, pactada entre Felipe González i el president de la República francesa de aleshores François Mitterrand en un pacte contra el denominat terrorisme basc, ja que a nivell peninsular ja hi havia el model menys agressiu pel territori del temps del tardofranquisme anomenat Talgo.
Però la confusió, ara mateix, prové d’una qüestió de noms. La premsa convencional catalana i italiana parla de TAV, la de Castella en diu AVE, mentre els noms oficials d’Itàlia és ETR i l’alemany, ICE. Dels trens de Barcelona a Figueres Vilafant en diuen AVANT. Quines coses!
Anem a pams, amb la liberalització ferroviària transfronterera a nivell de la Unió Europea el TGV circularà pel Regne d’Espanya, ara solament de Perpinyà a Figueres Vilafant. L’AVE circularà per les vies franceses. Per la República francesa i el Regne d’Espanya també circularan el denominats ICE alemany i ETR italià.
Ara bé, la qüestió seria que passaria si d’aquí dos anys o abans hi ha un estat propi capitalista català. De moment, la burgesia nacional catalana, representada per Unió Democràtica de Catalunya, Foment del Treball i el comte de Godó, encallarà el procés sobiranista, també de la mà jacobina del PSOE i la seva sucursal de Navarro, i de moment tothom parlarà de TAV. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada