AVE,
TGV, TAV, ERT, ICE o com vulgueu dir.
Figueres (Alt Empordà).-
Tothom sap que el model francès d’alta velocitat ferroviària al Regne d’Espanya, una obra faraònica, del temps ja caduc del domini turbo industrial del Capital, pactada entre Felipe González i el president de la República francesa de aleshores François Mitterrand en un pacte contra el denominat terrorisme basc, ja que a nivell peninsular ja hi havia el model menys agressiu pel territori del temps del tardofranquisme anomenat Talgo.
Tothom sap que el model francès d’alta velocitat ferroviària al Regne d’Espanya, una obra faraònica, del temps ja caduc del domini turbo industrial del Capital, pactada entre Felipe González i el president de la República francesa de aleshores François Mitterrand en un pacte contra el denominat terrorisme basc, ja que a nivell peninsular ja hi havia el model menys agressiu pel territori del temps del tardofranquisme anomenat Talgo.
Però
la confusió, ara mateix, prové d’una qüestió de noms. La premsa
convencional catalana i italiana parla de TAV, la de Castella en diu
AVE, mentre els noms oficials d’Itàlia és ETR i l’alemany, ICE.
Dels trens de Barcelona a Figueres Vilafant en diuen AVANT. Quines
coses!
Anem
a pams, amb la liberalització ferroviària transfronterera a nivell
de la Unió Europea el TGV circularà pel Regne d’Espanya, ara
solament de Perpinyà a Figueres Vilafant. L’AVE circularà per les
vies franceses. Per la República francesa i el Regne d’Espanya
també circularan el denominats ICE alemany i ETR italià.
Ara
bé, la qüestió seria que passaria si d’aquí dos anys o abans hi
ha un estat propi capitalista català. De moment, la burgesia
nacional catalana, representada per Unió Democràtica de Catalunya,
Foment del Treball i el comte de Godó, encallarà el procés
sobiranista, també de la mà jacobina del PSOE i la seva sucursal de
Navarro, i de moment tothom parlarà de TAV.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada