dijous, 1 d’agost del 2024

Queixes a Salt amb la tala d’arbres per les obres del carril de bus ràpid

Queixes a Salt amb la tala d'arbres per les obres del carril de bus ràpid

IPS-CUP critica la forma com s'estan fent les reformes i veïns lamenten les complicacions que causen per la mobilitat en diferents sectors del municipi

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Salt (Gironès, comtat de Girona) 01/08/2024.- Llegim al Diari de Girona que els principis de juliol van començar les obres del carril de bus ràpid entre Salt i Girona (BRCAT) a dos trams del municipi saltenc. En concret, ho van fer al costat de l'Estació Jove i al voltant del pavelló municipal, tot al passeig dels Països Catalans i als vials laterals. Mentrestant, a la ciutat de Girona es preveu que les actuacions comencin la pròxima setmana a la plaça Joan Brossa. En total, els treballs s'allargaran durant setze mesos, però ja des de bon començament han sorgit crítiques.

Per començar, diferents veïns a través de les xarxes socials, i el grup municipal saltenc d'IPS-CUP, en un comunicat, han lamentat la tala, en els últims dies, d'exemplars de til·ler i plàtan del passeig Països Catalans, on s'estan desenvolupant els treballs. L'Ajuntament de Salt ha comunicat que aquesta tala d'arbres s'ha produït perquè «és necessari generar un espai nou», per construir una de les dues rotondes que preveu el projecte. En tot cas, el Consistori de Salt deixa clar que «els arbres que s'han tret es replantaran a les noves zones de vianants que es generaran a aquest entorn i al de l'Estació Jove, així com a les noves rotondes».

En canvi, IPS-CUP considera que la tala d'arbres ha estat un «despropòsit» i que s'ha fet en «plena onada de calor» i amb «nul·la informació als veïns i als comerciants del Mercat». Tanmateix, la formació de l'esquerra independentista i municipalista considera que hi ha hagut altres «despropòsits». Denuncien que les obres es van «iniciar de pressa i corrents en plena Festa Major».

A més, les actuacions han comportat que en diferents trams del passeig dels Països Catalans s'hagin eliminat dos carrils de circulació pels vehicles. «Les operacions de desplegament dels nous vials temporals de circulació es van fer amb absència més que notable d'informació clara i visible tant per als conductors de vehicles com als vianants», lamenta IPS-CUP. Entre d'altres, apunten que hi ha senyals nocturns «escassos» i manca de cartelleria per als vianants que van produir en diversos casos «situacions de risc». En tot cas, i tot i que s'ha eliminat un carril de circulació en cada sentit, sembla que les obres, de moment, no han comportat massa afectacions pel que fa al trànsit. La formació també destaca que sempre ha «defensat la necessitat de millora de la mobilitat entre Salt, Girona i la resta de municipis de l'àrea urbana», però s'ha mostrat «crític» amb el «projecte» i el «procés d'implantació».

Paral·lelament, i tal com ha pogut saber Diari de Girona, alguns veïns que resideixen als carrers pròxims a l'Estació Jove tenen problemes per sortir amb el cotxe direcció Girona, ja que han d'anar a fer la volta molt lluny a causa de les obres. A més, també lamenten que han desaparegut alguns passos per vianants al passeig dels Països Catalanes, també a causa de les reformes, i això fa que hagin d'anar més lluny per poder travessar la via.

IPS-CUP critica el pèssim desplegament de les obres d'inici del BRCAT al seu pas per Salt tot fent una forta crítica a com s'estan desplegant les obres del BRCAT posant èmfasi a la poca o nul·la comunicació que s'està fent dels canvis als veïns i comerciants

Llegim a Llibertat.Cat que IPS-CUP sempre ha defensat la necessitat de millora de la mobilitat entre Salt, Girona i la resta de municipis de l'àrea urbana. Aquesta possibilitat de millora entre Salt i Girona via BRCAT hauria de ser d'entrada una bona notícia. El cas és, però, que des que es va fer públic aquest projecte el 15 de juliol de 2021 el grup d'IPS-CUP ha estat sempre molt crític. Tant en el projecte en si com amb el seu procés d'implementació.

Des de l'anterior mandat ja es van criticar diverses qüestions relacionades amb aquest projecte: l'absència d'un estudi de mobilitat general a l'Àrea metropolitana de Girona (AMG), la falta de visió metropolitana, la poca o nul·la participació dels veïns en aquest projecte (amb l'excusa que "és un projecte de la Generalitat"), l'absència de referències a la construcció del nou Campus de Salut on s'ubicarà l'Hospital Josep Trueta, l'absència de propostes innovadores al projecte (proposant idees i propostes que s'ajustin a les necessitats reals dels veïns) i un llarg etcètera d'arguments.

Les obres del BRCAT es van iniciar de pressa i corrents en plena Festa Major de Salt. Les operacions de desplegament dels nous vials temporals de circulació es van fer amb absència més que notable d'informació clara i visible tant per als conductors de vehicles com als vianants (senyals nocturns escassos i absència de cartelleria per als vianants que van produir en diversos casos situacions de risc, etc.) En pocs dies es van anar succeint diversos despropòsits. I el darrer despropòsit ha estat la tala de diversos exemplars de til·ler i plàtan del Passeig Països Catalans. En plena onada de calor i, altre cop, amb nul·la informació als veïns i als comerciants del Mercat de Salt.

IPS-CUP demana a l'equip de govern municipal de Salt (ERC i Junts) que es pronuncï i valori el desplegament de les obres del BRCAT a Salt. En especial, la tala dels til·lers i els plàtans del passeig Països Catalans que ha causat un gran impacte entre els veïns. IPS-CUP demana també que l'equip de govern millori urgentment la comunicació d'aquesta obra i la convocatòria urgent d'una taula de mobilitat (que fa mesos que no es convoca) monotemàtica sobre el BRCAT. un "model desenvolupista".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada