Necrològica de Manuel Segú Duran apareguda en el periòdic tolosà Espoir del 21 de setembre de 1980
MEMÒRIA PROLETÀRIA DEL NORD-EST
El 6 d'abril de 1892 neix a Móra d'Ebre (Ribera d'Ebre) l'anarcosindicalista Manuel Baptista Segú Duran
Militant de la CNT-AIT, en el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental
Manuel Segú Duran: El 6 d'abril de 1892 neix a Móra d'Ebre (Ribera d'Ebre) l'anarcosindicalista Manuel Baptista Segú Duran. Era fill de Manuel Segú Pedrola, pagès, i de Raimona Duran Masip.
Quan era molt jove començà a militar en la Confederació Nacional del Treball (CNT) del seu poble.
Després de participar durant el procés revolucionari de 1936 en el moviment col·lectivista autogestionari, en el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental.
Després de l'Alliberament milità en la Federació Local de Las Cabanas i de Tarascon (Arièja, Occitània) de la CNT-AIT en l'Exili.
Manuel Segú Duran va morir el 10 d'agost de 1980 a Tarascon i fou inhumat civilment al cementiri d'Ussat (Arièja, Occitània), població on feia anys residia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada