dimecres, 5 d’abril del 2023

Concentració a Perpinyà per donar suport als sindicalistes de correus

                        Les carteres i els carters de Perpinyà en lluita-

Concentració a Perpinyà per donar suport als sindicalistes de correus 

Comunicat de la CNT-PTT Llenguadoc - Rosselló  

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Perpinyà (Plana de Rosselló, Rosselló) 05/04/2023.- Llegim a La República.Cat que el diari rossellonès L'Indépendant informa que aquest matí hi ha hagut una concentració d'unes 150 persones davant del Jutjat de districte de Perpinyà (Plana de Rosselló, Rosselló), al bulevard dels Pirineus, per donar suport als sindicalistes que la Poste (el servei de correus, PTT) ha dut als jutjats per bloquejar amb piquets el seu servei, arran de la protesta contra la reforma de les pensions. 

La concentració solidària ha començat a dos quarts de nou del matí i hi han donat suport diversos sindicats com ara la CGT, Solidaires, FSU, CNT, CFTC I MNL.  

El servei de correus de Perpinyà té bloquejada la seva plataforma de distribució des del passat 21 de març perquè els piquets han tallat l'avinguda de la Indústria, on es troba situada.  

La Poste demana que els sindicalistes siguin multats amb 500 euros per cada hora addicional que es produeixi de bloqueig. 

Malgrat la citació als jutjats. encara avui el bloqueig continuava en marca. El tribunal haurà de dirimir si el bloqueig és legal o no. 

Per la seva banda la CNT-PTT Llenguadoc - Rosselló ens envia aquest comunicat: 

La CNT-PTT LR soutient l'ensemble des postiers des Pyrénées Orientales qui bloque partiellement la PPDC de Perpignan depuis le 21mars, pour protester contre la Réforme des Retraites, et qui en demande le retrait. Il faut savoir que certains agents en longue maladie  

sont déclarés inaptes et que d'autres, nombreux, sont encouragés par La Poste à adhérer à des dispositifs de pré-retraite (TPAS etc...), la charge de travail étant trop importante à l'orée des 60 ans. 

– Notre syndicat dénonce le peu de dialogue mis en œuvre par La Direction de la PPDC pour trouver une issue favorable aux revendications des postiers qui englobent également des  

préoccupations locales. 

– La CNT-PTT-LR dénonce la discrimination dont est victime notre syndicat, refusé par la Direction à la table des négociations alors que sollicité par l'assemblée des grévistes du 29/03/23. 

– Nous dénonçons la seule réponse qui a été apportée, celle d'assigner six camarades au Tribunal de Perpignan le 5 avril, boucs émissaires d'une mobilisation solidaire, intersyndicale et unitaire. 

– Nous demandons le retrait de cette plainte qui n'a que pour seul objet d'entraver le droit de grève et de manifester. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada