Des de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà considerem que l'aplicació del nou POUM de Figueres podria significar, a mig termini, una gran desgràcia social: la supressió de l'estació del ferrocarril del centre de Figueres, la qual cosa representaria el suïcidi de l'Alt Empordà a causa del trencament de la cohesió comarcal
Des de Defensem el Tren de l'Empordà considerem que Figueres el que hauria de fer immediatament és soterrar les vies, del tren, o l'Avinguda Vilallonga i mantenir les dues estacions
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Portbou (Mar d'Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada) 10/07/2021.- Amb el títol 'El suïcidi de l'Alt Empordà' ens arriba aquest comunicat de premsa: "Des de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà considerem que l'aplicació del nou POUM de Figueres podria significar, a mig termini, una gran desgràcia social: la supressió de l'estació del ferrocarril del centre de Figueres, la qual cosa representaria el suïcidi de l'Alt Empordà a causa del trencament de la cohesió comarcal.
Des de Defensem el Tren de l'Empordà considerem que Figueres el que hauria de fer immediatament és soterrar les vies, del tren, o l'Avinguda Vilallonga i mantenir les dues estacions (cal recordar la consulta que es va fer sobre el tema a l'any 2008). Als llocs --tant a Catalunya, l'Estat espanyol o l'Estat francès-- on s'ha suprimit l'estació del centre i s'ha concentrat tot --AVE, convencional i busos-- a la perifèria ha significat una punyalada a la justícia i cohesió social i un retrocés brutal de la mobilitat sostenible.
Però és que, des de Defensem el Tren de l'Empordà pensem que en el cas de Figueres, encara seria molt més greu, ja que es posaran en perill de mort, directament i indirectament, gran part de Figueres i molts municipis de Girona a Portbou. Fins i to(t podria passar que no es fes la, cara i difícil- variant ferroviària de Vilafant a Perelada i el tram de Figueres-Portbou-Cervera desaparegués ( també , en la part Sud hi haurien greus problemes per enllaçar el tren convencional provinent de Girona amb l'estació de Vilafant), la qual cosa seia una aberració espectacular perquè "destrossaria una línia (la R11) transfronterera de proximitat, social, molt estratègica i amb molt de futur (amb inversions can cal i ample de via europeu fins a Portbou-Cervera) .
Per finalitzar, des de Defensem el Tren de l'Empordà estimem que no hi ha dubte que si aquest projecte antisocial tira endavant serà "el món a l'inrevés" ja que incrementaria la pol·lució i els accidents de trànsit, a més de provocar molts patiments socials (inclosos molts suïcidis socials de carn i ossos) arreu de la geografia alt empordanesa.
JOSEP M. LOSTE. PORTAVEU DE DEFENSEM EL TREN DE L'EMPORDÀ. TEL. 625 14 84 65. ALT EMPORDÀ,10 DE JULIOL DE 2021."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada