dimarts, 22 de juny del 2021

Cinc radars sabotejats pel col·lectiu independentista clandestí L’Estaca la tardor de 2019 continuen sense funcionar



Cinc radars sabotejats pel col·lectiu independentista clandestí L'Estaca la tardor de 2019 continuen sense funcionar 

Les accions obeïen, segons va anunciar L'Estaca, a la reivindicació de «la llibertat dels presos, el retorn dels exiliats i la fi de la repressió com a passos imprescindibles per negociar la independència de Catalunya» 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Aiguaviva (Gironès) 22/06/2021.- Llegim al Diari de Girona que les comarques gironines compten en aquests moments amb cinc radars inservibles perquè van ser sabotejats el 4 de desembre de 2019 pel col·lectiu independentista clandestí L'Estaca. 

Segons l'edició del Diari de Girona del 5 de desembre de 2021, el grup independentista L'Estaca havia cremat la matinada d'aquell dia radars instal·lats a Santa Coloma de Farners i Riudarenes. Així ho va reivindicat a través del seu grup de Telegram on assegurava que a la matinada "una llevantada ha passat per Catalunya" i que s'havien incendiat els cinemòmetres amb la "voluntat de derogar els límits recaptatoris de velocitat". Afegeixin que "reivindiquen el dret a conduir responsablement" i lamenten "l'ús abusiu de mesures repressores amb finalitat recaptatòria". L'acció es va realitzar en diferents punts del Principat de Catalunya com a les comarques gironines, concretament, a la C-63 al seu pas per Riudarenes (la Selva) i a l'Eix Transversal, a Santa Coloma de Farners (les Guilleries, la Selva). Els van cremar un grup de persones encaputxades i hi van col·locar uns adhesius on posava 'Via fora. Condueix amb responsabilitat'. Aquest grup independentista afirmà que tenia implantatació també al País Valencià i a la Catalunya Nord. L'objectiu final d'aquesta acció reivindicativa, afirmaven en el comunicat de Telegram, passava per "aconseguir l'alliberament dels presos, el retorn dels exiliats i la fi de la pressió política, judicial i policíaca com a pas imprescindible per a negociar la independència de Catalunya". L'Estaca també va anunciar més accions coordinades i mobilitzacions, cosa que ha passat des de l'aleshores.  

Això significa que aquests aparells de mesurament de velocitat es troben sense funcionar malgrat que potser en algun cas no ho sembli. Majoritàriament, però, estan embolicats amb plàstic de color negre. 

Una imatge que segurament molts dels conductors que circulen per aquests punts de la xarxa viària de les comarques gironines han pogut observar. Segons el Servei Català de Trànsit, els radars inutilitzats es troben en cinc vies principals. N'hi ha un que no funciona arran del sabotatge, que està ubicat a l'autovia A-2, a Aiguaviva (Gironès) en direcció Figueres. El segon aparell és a la C-63 a Riudarenes; el tercer, a l'autovia C-35 a Caldes de Malavella (la Selva), en direcció Vidreres; el quart, a la variant de Banyoles (C-66) en sentit Banyoles i, finalment, el cinquè aparell inutilitzat es troba a Bàscara (Alt Empordà), a l'N-II, en sentit cap a Girona. 

La tardor-hivern del 2019 va irrompre en escena el col·lectiu L'Estaca que, en senyal de protesta per la condemna als set presos polítics i a les dues preses polítiques del procés d'autodeterminació català --que aquest dimarts han estat indultats pel Govern espanyol--, van decidir cremar i sabotejar diversos radars de control de velocitat col·locats en diversos punts del Principat de Catalunya. Les accions obeïen, segons va anunciar L'Estaca, a la reivindicació de «la llibertat dels presos, el retorn dels exiliats i la fi de la repressió com a passos imprescindibles per negociar la independència de Catalunya». 

Ara, gairebé dos anys més tard, els aparells continuen sense funcionar i, per tant, no sancionen. Des del Servei Català del Trànsit s'informa que més de la meitat dels inutilitzats són a les comarques gironines; de fet, cinc dels nou. La resta estan situats a les comarques de Tarragona, tres dels quals a la C-14; dos a Vila-seca (Tarragones) i un a la Selva del Camp (Baix Camp), i el quart, a l'N-340, al seu pas per Alcanar (Montsià). 

Els radars són uns aparells tecnològics cars, i una mostra d'això és que arran de les destrosses que els van inutilitzar caldrà invertir una suma alta de diners: més de 255.000 euros per reposar cinc dels radars malmesos. 

Això representa que no només es canviarà el sistema de captació de la velocitat, sinó també la cabina d'aquests. I és que alguns van patir cremades i d'altres van quedar del tot destruïts. 

Trànsit assegura que ja hi ha un projecte licitat per poc més d'un quart de milió per posar de nou en funcionament els aparells, i dels cinc escollits n'hi ha tres de les comarques gironines. Són els de la C-35 a Caldes de Malavella; el de la variant C-66 de Banyoles (Pla de l'Estany) a Palol de Revardit i el de l'N-II a Bàscara. La resta de radars que s'hauran de canviar i que no corresponen a les comarques gironines són els de la C-14 a Vila-seca i a l'N-340 a Alcanar. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada