dijous, 24 de desembre del 2020

Tomás Carrasquer Cano

Necrològica de Tomás Carrasquer Cano apareguda en el periòdic tolosà "Espoir" de l'1 de novembre de 1970

Necrològica de Tomás Carrasquer Cano apareguda en el periòdic tolosà Espoir de l'1 de novembre de 1970


 

MEMÒRIA PROLETÀRIA DEL NORD-EST 

El 24 de desembre de 1903 neix a Bellver de Cinca (Cinca Baixa) l'anarcosindicalista Tomás Carrasquer Cano 

Militant de la CNT-AIT, en el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental i patí un dels camps de concentració, establerts pel Govern francès presidit pel primer ministre Édouard Daladier 

Tomás Carrasquer Cano: El 24 de desembre de 1903 neix a Bellver de Cinca (Cinca Baixa, Osca, Aragó) l'anarcosindicalista Tomás Carrasquer Cano. El seu pare es deia Franco Carrasquer i la seva mare, Ambrosia Cano.  

Quan era adolescent s'afilià a la Confederació Nacional del Treball (CNT).  

Durant la Guerra Civil, lluità en l'Exèrcit Popular de la República espanyola fins a la campanya de Catalunya i en el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental i patí un dels camps de concentració, establerts pel Govern francès presidit pel primer ministre Édouard Daladier.  

A l'exili, comprà un casa al departament occità de Tarn e Garona, la qual serví de refugi a molts de companys.  

Després de la Segona Guerra Mundial interimperialista s'afilià a la Federació Local de la CNT-AIT en l'Exili de Los Sarrasins (Tarn e Garona, Occitània), on milità fins a la seva mort. La seva companya fou Valentina Blasco.  

Tomás Carrasquer Cano va morir el 25 de juny de 1970 a Castèlmairan (Tarn e Garona, Occitània).  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada