dimarts, 24 de novembre del 2020

En les darreres hores a la Regió Sanitària de Girona han mort onze persones pacients per coronavirus-19

En les darreres hores a la Regió Sanitària de Girona han mort onze persones pacients per coronavirus-19 

Les ciutats de les comarques gironines amb el risc més elevat són Banyoles, Puigcerdà, Palafrugell, Salt, Olot i Figueres 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Banyoles (Pla de l'Estany, comtat de Besalú) 24/11/2020.- Llegim al portal de Gerió Digital que el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha confirmat avui que les darreres hores a la Regió Sanitària de Girona han mort onze persones pacients per coronavirus-19, el que representa un acumulat de defuncions a aquesta regió sanitària de 1.105 en total. Vuit d'aquests èxitus han tingut lloc en hospitals o sociosanitaris i tres no han estat classificats. 

Desglossat s'especifica que en total ja han mort en hospitals i sociosanitaris 623 total, en residències 262 en total, 138 domicilis i 82 no estan classificats. 

Pel que fa al nombre de casos hi ha un total de 34.528 contagis, 155 més que ahir. Pel que fa a la velocitat de reproducció de la malaltia (Rt) se situa en 0,79 i baixa una centèsima. 

L'índex de rebrot (iEPG) se situa en un valor de 310 sobre 100, superant així el risc alt. Ahir l'índex es trobava en 337, ha baixat 27 punts. Aquesta xifra encara és superior a la mitjana de Catalunya que avui se situa en 273 punts. 

Les comarques gironines amb un índex de rebrot alt són el Gironès (301,39), el Baix Empordà (361,34), la Baixa Cerdanya (406,29), la Garrotxa (356,73), l'Alt Empordà (353,28), el Pla de l'Estany (570,66), la Selva (199,06) i el Ripollès (361,73). 

Les ciutats de les comarques gironines amb el risc més elevat són Banyoles (Pla de l'Estany, comtat de Besalú) amb 746, Puigcerdà (Baixa Cerdanya, comtat de Cerdanya) amb 639, Palafrugell (Baix Empordà, comtat de Girona) amb 568, Salt (Gironès, comtat de Girona) amb 453, Olot (la Garrotxa, comtat de Besalú) amb 402 i Figueres (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) amb 401. 

Hi ha 247 persones hospitalitzades (8 menys que ahir) de les quals 509 es troben en estat greu (5 menys que ahir). 

Les dades de persones ingressades a l'UCI reporten la informació de llits de crítics de centres del Sistema Sanitari Públic de Catalunya (SISCAT) i també dels centres privats a tot el Principat de Catalunya. 

Dades globals 

El risc de rebrot continua a la baixa al Principat de Catalunya, retrocedeix 20 punts més en les últimes 24 hores i se situa en els 273, segons l'última actualització del Departament de Salut. La velocitat de propagació, l'Rt, es manté en 0,78, mentre que la incidència a 14 dies cau a 373,35 (dilluns era de 400,50). 

En paral·lel, s'han declarat 1.227 nous casos confirmats per PCR o test d'antígens (TA), fins als 301.693 des de l'inici de la pandèmia de cpvod-19. El 7,05% de les proves de la darrera setmana han donat positiu. També s'ha informat de 82 noves morts, amb un total de 15.624. Pel que fa als hospitals, hi ha 2.018 persones ingressades per covid-19 (-99), que tornen a baixar després de les pujades de diumenge i dilluns, i 509 persones a l'UCI (-5). 

Aquí es pot seguir dia a dia, municipi a municipi: 

[https://www.ccma.cat/324/coronavirus/risc-municipis/]. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada