dissabte, 8 d’agost del 2020

Des de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà es considera que ha arribat l'hora de crea la Taula gironina del tren convencional (R-11, RG1 i R-3)

Des de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà es considera que ha arribat l'hora de crea la Taula gironina del tren convencional (R-11, RG1 i R-3) 

Es considera que "les tres línies de rodalies que conflueixin a les comarques gironines formen un potent conglomerat de transport públic ferroviari convencional que representa l'espina dorsal de la mobilitat sostenible al territori gironí, per la qual cosa, pensem que ha arribat l'hora que les institucions com són els Ajuntaments afectats, els consells comarcals, la Diputació de Girona, la Generalitat i els representants de la UER a Catalunya, juntament amb la societat civil gironina, la Cambra de Comerç de Girona, la FOEG, la PIMEC, UGT, CCOO, CGT i CSC, haurien d'anar molt més units per tal de debatre, implementar i millorar aquesta mobilitat sostenible i segura en temps de canvi climàtic i de la nova normalitat del postcovid-19" 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Portbou (Mar d'Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada) 08/08/2020.- En una nota  de premsa Defensem el tren de l'Empordà s'exposa que: 

"Des de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà considerem que, a imatge i semblança de la Taula gironina del turisme, ha arribat l'hora de crea la Taula gironina del tren convencional (R-11, RG1 i R-3). 

Des de l'Associació Defensem el tren de l'Empordà considerem que la R-11, la RG1 i la R-3, és a dir -les tres línies de rodalies que conflueixin a les comarques gironines- formen un potent conglomerat de transport públic ferroviari convencional que representa l'espina dorsal de la mobilitat sostenible al territori gironí i que actualment no passa pels seus millors moments, per la qual cosa, pensem que ha arribat l'hora que les institucions com són els Ajuntaments afectats, els consells comarcals, la Diputació de Girona, la Generalitat i els representants de la UER a Catalunya, juntament amb la societat civil gironina, la Cambra de Comerç de Girona, la FOEG, la PIMEC, UGT, CCOO, CGT i CSC, haurien d'anar molt més units per tal de debatre, implementar i millorar aquesta mobilitat sostenible i segura en temps de canvi climàtic i de la nova normalitat del postcovid-19. Doncs bé, la eina més adequada per acoblar, unir a aquesta mobilitat sostenible i segura seria l'articulació d'una Taula gironina del tren convencional (R-11, RG1 i R3). Aquest Taula gironina del tren convencional hauria de començar a debatre i tenir present els següents punts: 

1/. Cal saber, que tant la R-11, com la R-3 i també la RG1 ( que ho podria esdevenir) són línies transfrontereres estratègiques, a hores d'ara molt "maltractades" que caldria dignificar el bé de tot Catalunya; i que amb unes inversions no massa costoses, podrien augmentar el nombre de viatgers i "fer" un gran servei a l'equilibri (reequilibri) territorial de Catalunya. 

2/.Considerem que és imprescindible que es tornin a implementar tots els serveis ferroviaris que existien abans de l'estat d'alarma del 13/03/2020, com és el tren MD de la R-11 que sortia de Portbou a les 6:19 h i que a hores d'ara s'ha suspès en el trajecte entre Portbou i Figueres (a més en aquesta trajecte, aquests tren s'hauria d'aturar a totes les estacions. Sobre la línia RG1, si actualment no és possible el seu funcionament normal en tot el seu recorregut entre Portbou i l'Hospitalet, causa de les obres en el Pont de la Pitxota entre Blanes i Malgrat, aquesta línia s'hauria de posar en funcionament, provisionalment, entre Blanes i Portbou. 

3/. És imprescindible reforçar i millorar les, anomenades, estacions d'enllaç, de la R-11 i RG1, que segons Defensem el tren de l'Empordà serien Llançà, Vilajuïga, Camallera, Flaçà, Caldes de Malavella i Blanes. 

4/. Lligat amb el punt anterior caldria fer un esforç suplementari per tal de implementar una autèntica intermodalilat i coordinació entre el tren i el bus a les tres línies (R-11, RG1 i R-3) per tal de millorar el servei quotidià a tot el territori i, alhora, incrementar l'ús del tren convencional per millorar el nostre turisme, actualment força malmès per la pandèmia. 

5/. Cal començar a tractar i debatre el preu excessiu del bitllet del tren convencional. El sistema actual de tarifa mínima de 2 euros creIem que és totalment irracional. Considerem que cal començar a veure i comparar, a emmirallar-nos amb la Regió d'Occitània, en què, per exemples des del bitllet a 1 euro (exclusivament per Internet) fins a uns abonaments anuals personalitzats, és urgent intentar rebaixar el preu del bitllet convencional per tal de guanyar viatgers i plantejar una lluita racional contra el canvi climàtic. A més, cal publicitar molt més els abonaments actuals com són l'Abonament 10 (allargar el seus periple de validesa) l'abonament mensual i l'abonament trimestral. 

6/ Millorar molt més la informació a l'usuari, tant en els missatges acústics, a l'interior dels trens, a les estacions, com en les diferents aplicacions, ja que en aquestes encara hi consten trens suprimits que actualment no circulen. 

7/ Cal paulatinament una modernització del material mòbil , en les línies R-11 , RG1 i R3 encara són en funcionaments trens molt vells d'ençà de fa uns trenta anys. 

8/. Tot i que aquests darrer punt ha millorat considerem que encara es pot augmentar i polir les interconnexions ferroviàries Portbou/Cervera de la Marenda, i la coordinació d'un costat i l'altra dels Pirineus entre les administracions competents Consell Regional d'Occitània i Generalitat de Catalunya, RENFE/SNCF i ADIF/RFF. 

Molt cordialment.  

Josep M. Loste. Portaveu de Defensem el tren de l'Empordà [tel 625148465].  

Alt Empordà, 8 d'agost de 2020." 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada