dijous, 23 de juliol del 2020

Joaquín Barón Arazo

Certificat de defunció de Joaquín Barón Arazo

Certificat de defunció de Joaquín Barón Arazo


 

MEMÒRIA PROLETÀRIA DEL NORD-EST 

El 23 de juliol de 1907 neix a Azara (Semontano de Balbastro) l'anarcosindicalista Joaquín Barón Arazo 

En el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental i en 1940 va ser enrolat en una de les Companyia de Treballadors Estrangers destinada a treballar a la «Línia Maginot». Fet presoner el juny de 1940 pels alemanys, trobà la mort el 22 d'abril de 1943 al camp nazi de Mauthausen 

Joaquín Barón Arazo: El 23 de juliol de 1907 neix a Azara (Semontano de Balbastro, Osca, Aragó) l'anarcosindicalista Joaquín Barón Arazo.  

Es guanyava la vida com a peó de camins i milità en la Confederació Nacional del Treball (CNT) d'Angüés (Plana de Uesca, Osca, Aragó).  

L'agost de 1937 va ser nomenat sergent del Batalló «Barbastro» Núm. 22 de Fortificacions de l'Exèrcit Popular de la República Espanyola i l'abril de 1938 va ser traslladat al Batalló de Fortificacions Núm. 24.  

En el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental i en 1940 va ser enrolat en una de les Companyia de Treballadors Estrangers (CTE) destinada a treballar a la «Línia Maginot» per l'Exèrcit francès.  

El juny de 1940 caigué presoner de les tropes alemanys i va ser internat al camp de concentració (Stalag XVII-B) de Krems-Gneixendorf (Baixa Àustria, Àustria) sota la matrícula 30.665. El 12 de desembre de 1941 va ser traslladat al camp de concentració de Mauthausen (Alta Àustria, Àustria) sota la matrícula 4.288.  

Joaquín Barón Arazo va morir el 22 d'abril de 1943 a Mauthausen.  

Estava casat amb Victoria Calvo Villamana amb qui tenia un fill.  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada