dilluns, 15 de juny del 2020

Sebastián Sánchez Martínez

Necrològica de Sebastián Sánchez Martínez apareguda en el periòdic parisenc "Le Combat Syndicaliste" del 25 de setembre de 1975

Necrològica de Sebastián Sánchez Martínez apareguda en el periòdic parisenc Le Combat Syndicaliste del 25 de setembre de 1975


MEMÒRIA PROLETÀRIA DEL NORD-EST

El 15 de juny de 1902 neix a Ohanes (Alpujarra Almeriense) l'anarcosindicalista Sebastián Sánchez Martínez

Militant des de jove de la CNT, durant la Guerra Civil lluità voluntari en la «Columna Durruti» i caigué greument ferit, restant mutilat. En el decurs de la Retirada republicana de gener de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental i fou reclòs al camp de concentració de Noé

Sebastián Sánchez Martínez: El 15 de juny de 1902 neix a Ohanes (Alpujarra Almeriense, Almeria, Andalusia) l'anarcosindicalista Sebastián Sánchez Martínez. El seu pare es deia José Sánchez i la seva mare, María Martínez.

Des de jove milità en la Confederació Nacional del Treball (CNT).

Abans de la instauració de la República d'Abril de 1931 emigrà a Vilafranca del Penedès (Alt Penedès).

Durant la Guerra Civil lluità voluntari en la «Columna Durruti» i caigué greument ferit, restant mutilat.

En el decurs de la Retirada republicana de gener de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental i fou reclòs al camp de concentració de Noé (Noé, Le Fauga i Mauzac, Alta Garona, Occitània).

Posteriorment milità en la Federació Local de la CNT-AIT en l'Exili d'Arle (Boques del Roine, Provença, Occitània) fins a la seva mort.

La seva companya fou Consuelo Pérez.

Sebastián Sánchez Martínez va morir l'1 de novembre --algunes fonts citen erròniament l'11 de novembre-- de 1974 a Arle.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada