divendres, 4 de gener del 2019

Els advocats denuncien la paralització de la instrucció de l’1-O a Girona. La jutgessa no citarà cap policia fins que no tingui les transcripcions de les comunicacions que va demanar a l’estiu. Pels lletrats hi ha indicis suficients.

Vecinos del pequeño municipio de Aiguaviva (Gironès) con las manos alzadas ante los antidisturbios que han acudido a desmantelar el colegio electoralLes 55 urnes per la llibertat arriben a Girona. Mostra el treball creatiu i de denúncia d’una cinquantena d’artistes amb les protagonistes de l’1-0. Al llarg del mes s’han programat concerts i xerrades.  
Guilleries es presenta públicament denunciant de la “companyonia” d’alguns mossos amb els cossos policíacs espanyols. “Una minoria de mossos pensen que CNP i GC són companys” i “Per nosaltres no ho són”, s'hi llegeix mentre la policia espanyola i la Guàrdia Civil estomaquen votants l'1-O.  


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 04/01/2019   
Girona (Gironès, comtat de Girona).-   

El col·lectiu d’advocats Voluntaris pel Dret de Defensa ha denunciat la paralització de la instrucció de l’1-O al Jutjat Número 2 de Girona, el que porta més casos d’afectats per les càrregues policials el dia del referèndum a tot el Principat de Catalunya. El portaveu dels lletrats, Albert Carreras, va explicar que les “discrepàncies des del punt de vista tècnic” amb la jutgessa suposen a la pràctica la paralització del procés des de fa cinc mesos. Així, més d’un any després dels fets, “no hi ha ningú investigat a Girona, que és on hi ha més denúncies, unes 250, de tot Catalunya”, remarca Carreras. El cas gironí difereix del Jutjat Número 13 de Barcelona, “molt expeditiu”, explica l’advocat, i on hi ha 60 expedients incoats.
La jutgessa argumenta que no citarà cap policia fins que no tingui les transcripcions de les comunicacions oficials, uns 4.000 arxius de veu, que a l’estiu va donar als Mossos d’Esquadra perquè les fessin. Segons Albert Carreras, a data d’avui no els consta si s’ha fet aquesta feina ja que no s’han aportat les transcripcions. En una reunió, la jutgessa va explicar als advocats que aquestes transcripcions “són molt importants per extreure’n paràmetres de conducta i de quines ordres tenien”. A més, considera que els imputats tindran més garanties, alhora que la transcripció permetrà arribar a les jerarquies superiors.
Els advocats voluntaris difereixen del criteri de la jutgessa. Argumenten que els fets denunciats són molt clars, hi ha policies identificats i per tant existeix un principi per imputar-los. També han fet arribar a la jutgessa transcripcions parcials.

Recurs d’apel·lació 
Els advocats voluntaris han presentat escrits mensuals a la jutgessa en què li reclamen que requereixi els canals alternatius --han detectat que es van detectar vies de comunicació diferents de les de la centraleta perquè no quedés registrat-- pel perill que es destrueixin. També li han recordat la informació que poden aportar els policies si els cita ara. “Les transcripcions no aportaran informació ni de més ni de menys”, diu Carreras. Així, els advocats presentaran un recurs d’apel·lació a l’Audiència perquè determini si és necessari començar a investigar els policies o s’ha de fer més endavant. 

Les urnes per la llibertat arriben a Girona 
L’exposició 55 urnes per la llibertat s’inaugura d’aquí a una setmana a la Fundació Fita, al segon pis de la Casa de Cultura. Recull la denúncia i la creativitat d’una cinquantena d’artistes catalans atorgant a les protagonistes del referèndum de l’1 d’octubre, objectes de plàstic xinès, un valor artístic alhora que simbòlic, amb tota la dimensió èpica d’aquella jornada històrica.
La mostra, una iniciativa del Comitè de Solidaritat Catalana de la Catalunya Nord, arriba a Girona després de veure’s a Perpinyà (Plana del Rosselló, Rosselló, comtat de Rosselló), Brussel·les  (Bèlgica) i l’Arts Santa Mònica de Barcelona. Els dos comissaris de la mostra, la historiadora i crítica d’art Fina Duran i el conservador assistent del Museu de Ceret (Vallespir, comtat de Vallespir), Esteve Sabench, participaran en la inauguració, així com part dels artistes i les institucions que hi donen suport: l’ANC, la Fundació Fita, l’Ajuntament de Girona, la Diputació i la Fundació Vila Casas.
L’ ANC ha programat activitats paral·leles al llarg del mes que es podrà veure la mostra. El dissabte 12 de gener a l’Auditori de La Mercè, a les 19:00h, hi haurà el concert Nova Cançó 2.0, a càrrec dels Amics de la Coral Genciana. El pagament en forma de taquilla inversa anirà íntegrament a l’Associació Catalana pels Drets Civils (ACDC). El dilluns 28 de gener, a l’Auditori Irla a les 19:30h, s’ha programat un diàleg entre el periodista, activista social i ex diputat de la CUP David Fernàndez i el periodista Vicent Partal, director de VilaWeb.
Guilleries es presenta públicament denunciant de la “companyonia” d’alguns mossos amb els cossos policíacs espanyols
Llegim a VilaWeb que el col·lectiu Guilleries dels Mossos d’Esquadra ha obert avui un compte a Twitter i s’ha presentat amb un vídeo en què denuncia la “companyonia” d’agents del cos de la policia catalana amb la policia espanyola i la Guàrdia Civil. En el vídeo s’hi veuen imatges de les agressions d’agents dels cossos policíacs espanyols a votants durant el referèndum de l’1-O i s’hi escolten declaracions de l’ex-delegat del Govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, elogiant la “proporcionalitat” de les càrregues.
“Una minoria de mossos pensen que CNP i GC són companys” i “Per nosaltres no ho són”, s’hi llegeix mentre la policia espanyola i la Guàrdia Civil estomaquen votants. “Per cap mosso/a digne/a poden ser companys. Sempre amb el nostre poble”, afegeixen. “Mossos al servei de la República Catalana”, sentencien.
El col·lectiu Guilleries es va constituir per a resistir l’aplicació del 155 al Departament d’Interior de la Generalitat i al cos de Mossos d’Esquadra. Els últims mesos ha emès diversos comunicats denunciant la detenció dels mossos que protegien el president Carles Puigdemont o la presència de guàrdies civils infiltrats en escamots ultres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada