L’ordenació urbanística vigent a Figueres és el
Pla General d’Ordenació Urbanística de 1983, un document aprovat fa 35 anys i farcit de modificacions puntuals.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 21/11/2018
Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú).-
És
ben conegut que l’ordenació urbanística vigent a Figueres (Alt Empordà,
comtat de Besalú) és el
Pla General d’Ordenació Urbanística de 1983, un document aprovat
fa 35 anys i farcit de modificacions puntuals. Durant aquest temps ha
canviat substancialment la legislació en matèria d’urbanisme, el nombre
d’habitants
de Figueres i l’estructura socioeconòmica de la ciutat. A qüestions
generals com el canvi climàtic i el problema de l’energia, els residus i
l’aigua s’hi afegeixen reptes propis de la ciutat com la problemàtica
dels barris de l’oest, la barrera que suposa
el ferrocarril, la degradació del teixit residencial del centre, la
gran arribada de nous figuerencs i noves figuerenques dels darrers anys,
així com la marxa d’un cert contingent de població nascuda a Figueres
que s’ha establert en poblacions veïnes.
En aquest sentit, segons l’entitat naturalista
IAEDEN-Salvem l'Empordà el municipi de Figueres necessita amb urgència un nou planejament urbanístic que permeti abordar totes aquestes qüestions.
L’entitat ha presentat un escrit a l’Ajuntament de Figueres en que hi ha dotze suggeriments i per tot plegat sol·licita:
“Que es tiri endavant el
POUM d’una vegada amb tota la diligència que sigui possible i
recollint les aportacions que es van fer durant els tallers de 2013, els
nous tallers de 2018 i els suggeriments que es presentin.
-
Que la nova Figueres es pensi com una ciutat amb el major grau
d’autosostenibilitat possible i amb una ordenació que generi cohesió
social.
- En línies generals, constatem que l’equip redactor ha fet una molt bona feina, amb la qual estem substancialment d’acord.
-
Que es preservin els voltants de Figueres i el seu valor patrimonial i
paisatgístic i es posi en valor la seva funció de pulmó verd, de
producció d’aliments i eventualment,
de generació de recursos energètics, tot connectant Figueres amb l’entorn i el paisatge comarcals.
-
Que s’opti per l’alternativa de planejament amb dues estacions i per
mantenir les infraestructures viàries “externes” actuals, afegint en tot
cas una sortida Figueres oest a l’autopista,
i garantint la gratuïtat de la “Ronda Fi”, en un marc general de
pròxima supressió dels peatges de l’AP-7.
-
Que es desestimi el túnel per sota la Muntanyeta del castell de Sant
Ferran i s’opti per unes rondes “internes” més raonables.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada