anifestació de la plataforma Aturem la C-32 el 2015 a Lloret de Mar |
La plataforma critica que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat actuï "d'esquenes"
al recurs
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 05/04/2018
Blanes/Lloret de Mar (La Selva marítima,
comtat de Girona).-
Segons un despatx de l’Agència Catalana de Notícies La plataforma
Aturem C-32 ha criticat que la Generalitat hagi començat de nou la
tramitació per perllongar l'autopista entre Blanes i Lloret de Mar (la
Selva marítima, comtat de Girona). El Departament de
Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha tirat
enrere el procés que va engegar l'any 2000 i ha tornat a treure a
informació pública tant l'estudi informatiu com el d'impacte ambiental
de l'obra. Ara, el traçat que s'hi proposa és el que
es va acabar aprovant el 2016.
Les setze entitats que van portar l'ampliació de la
C-32 davant del
TSJC critiquen que la Generalitat actuï "d'esquenes al recurs
judicial interposat", que va comportar que les obres s'aturessin de
manera cautelar quan ja estaven a punt de començar.
Aturem C-32 vincula la decisió de Territori i Sostenibilitat a la
renovació de les concessions d'autopistes que s'han de fer properament.
En un comunicat, la plataforma considera que "es pretén prorrogar el
pagament
per ús de les principals vies de comunicació catalanes". Finament, els
opositors al projecte consideren que la seva construcció també va
lligada a "una nova onada de creixement urbanístic".
A mitjans març, el Departament de Territori i Sostenibilitat va tornar a treure a informació pública
tant l'estudi informatiu com el d'impacte ambiental del perllongament de la
C-32 entre Blanes i Lloret de Mar. Amb aquesta decisió, la
Generalitat anul·lava la tramitació que es va iniciar ara fa divuit
anys, i que ha estat el focus del litigi que
Aturem C-32 va portar davant del
TSJC.
En
total, fins a setze entitats agrupades sota el paraigües de la
plataforma van presentar un contenciós
davant l'alt tribunal català. Al·legaven que l'últim projecte que
s'havia aprovat --el del 2016-- no es podia emparar amb la declaració
d'impacte ambiental del 2000, perquè aquest document havia caducat (ja
que s'havia fet un canvi de traçat).
El
TSJC va admetre a tràmit el recurs i al juliol de l'any passat,
quan les màquines ja eren a punt d'entrar sobre terreny, va decidir
aturar les obres de manera cautelar.
Ara,
els nous documents que la Generalitat ha tret a informació pública no
introdueixen nous traçats.
De fet, com admet el Departament de Territori i Sostenibilitat, allò
que es vol és comparar el projecte del 2016 amb la proposta inicial que
hi havia l'any 2000. La Generalitat, però, sí que precisa que la nova
declaració incorpora aquelles millores ambientals
que s'han acordat amb els ajuntaments de Tordera (Alt Maresme, comtat
de Girona), Blanes, Lloret de Mar i Tossa de Mar, a la Selva marítima
(comtat de Girona).
El
projecte aprovat al juliol del 2016 dibuixava un traçat on es reduïa el
nombre de carrils. Passaven
de quatre a tres (dos de pujada en un sentit i un de baixada a
l'altre). La conselleria subratlla que aquesta decisió suposava "un
menor impacte per al territori" i tenia "unes característiques tècniques
més adients amb la demanda esperada" (9.000 vehicles
diaris).
Territori i Sostenibilitat
manté que, tot i que entre el primer projecte i el que es va acabar
aprovant hi ha setze anys de diferència, "el traçat no havia
experimentat cap variació significativa que requerís una nova declaració
d'impacte ambiental". Ara, però, la Generalitat sí que
ha decidit fer-la, i per això torna a iniciar la tramitació per al
perllongament de la
C-32.
Florentino Pérez i el turisme de masses
La decisió no ha agradat a la plataforma opositora
Aturem C-32, que fa anys que lluita per evitar la construcció
d'aquest nou ramal de l'autopista. En un comunicat fet públic aquest
dijous, el col·lectiu assegura que la decisió del Departament de
Territori i Sostenibilitat
de la Generalitat implica actuar "d'esquenes a la decisió judicial" (en
referència al contenciós que es manté obert al
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya).
La plataforma C-32 va més enllà i lliga la decisió de la Generalitat a la renovació de la concessió
d'autopistes i a nous projectes turístics. En un comunicat, l'entitat tem que el perllongament de la
C-32, com s'ha mantingut durant aquests anys, no acabi essent lliure de peatges.
Aturem C-32
subratlla que aquesta nova tramitació s'ha anunciat "casualment" quan
Abertis passarà a mans de l'empresa ACS, propietat de
Florentino Pérez. "Pensem que es pot prorrogar el pagament per ús de les
principals vies de comunicació catalanes, el que significa perpetuar
l'històric greuge
comparatiu amb altres zones de l'Estat espanyol", critiquen.
D'altra banda, el col·lectiu opositor al nou ramal creu que l'arribada de l'autopista a Lloret busca
"una nova onada de creixement urbanístic" lligada a un nou camp de golf i una nova gran superfície que ja està en construcció.
Aturem C-32
critica que la construcció del nou ramal suposi "més totxos a costa de
la destrucció del nostre patrimoni". La plataforma considera que no se'n
beneficiaran "ni treballadors ni turistes" i que tampoc "ajudarà a
millorar el deficient transport públic".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada