divendres, 9 de març del 2018

Limnos demana que es reposin arbres a l'Estany de Banyoles

Limnos demana que es reposin arbres a l'estany de BanyolesL’entitat mediambiental demana crear una ordenança de protecció de la vegetació 






TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 09/03/2018 
Banyoles/Porqueres (Pla de l’Estany, comtat de Besalú).- 

Llegim a la premsa convencional comarcal que l’entitat Limnos (Associació de Defensa del Patrimoni Natural del Pla de l’Estany) ha demanat que es reposin els arbres que s’han tallat al voltant de l’Estany de Banyoles (Pla de l’Estany, comtat de Besalú).
Aquesta reconeguda entitat naturalista del Pla de l’Estany explica que «durant els últims mesos s’estan duent a terme diferents actuacions sobre la vegetació tècnicament justificades», però en d’altres --com els verns i salzes individuals-- no es preveu «la seva reposició, tot i ser arbres autòctons que havien crescut de forma natural a la vora o a prop de l’estany, amb prou anys de vida, i amb un valor paisatgístic i medi ambiental».
L’associació Limnos ha lamentat «la manca d’informació pública prèvia a la tala dels arbres», en una actuació de fets consumats que «es repeteix freqüentment, obviant el dret de la ciutadania a conèixer els motius d’aquestes actuacions». Alhora expressa «la necessitat que totes les entitats implicades mostrin màxima sensibilitat ambiental i que això es tradueixi en fets». Per tot això, l’entitat del Pla de l’Estany demana als ajuntaments implicats que puguin «elaborar una ordenança de protecció de l’arbrat i altra vegetació d’interès local, com ja tenen algunes localitats catalanes».

PEIN i Xarxa Natura 2000  
Cal recordar que hi ha el Programa LIFE (2003-2007) de recuperació de diverses zones humides, anomenat Restauració dels ambients aquàtics de Porqueres i de Banyoles. Els espais recuperats són les Llacunes dels Amaradors, d'en Margarit, de l'Aulina, de l'Artiga i de la Deu de Can Morgat. En aquests nous espais s'ha detectat corriol petit, reineta, gripau corredor, granoteta de puntets i granota comuna. L'espai de l'Estany de Banyoles forma part de l'espai del PEIN i de la Xarxa Natura 2000 ES5120008 Estany de Banyoles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada