| Ple de l'Ajuntament de Calonge. |
L’alcalde va interrompre el ple quan tot just començava i es va decidir treure de l’ordre del dia les mocions per la unitat d’Espanya i contra el 155, guanyant d’aquesta manera els elements nacionalistes espanyols.
El ple es retarda de les set de la tarda a les vuit del vespre.
El PP de Calonge s'absté en les mocions contra el 155 i la llibertat de Sánchez i Cuixart.
El PSC hi ha votat en contra parcialment.
CiU i PSC trenquen de mutu acord el pacte a Girona per la proclamació de la República i Madrenas governarà en solitari.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 27/10/2017
Blanes (La Selva marítima, comtat de Girona).-
Segons la premsa convencional comarcal un enfrontament verbal que per poc no arriba a les mans per part d’elements contraris de la independència de Catalunya va provocar ahir que gairebé se suspengués el ple municipal de Blanes (la Selva marítima, comtat de Girona), però després d’una reunió a porta tancada es va decidir mantenir-lo, una hora més tard que no es preveia. Això sí, es va fer retirant totes les mocions, perquè n’hi havia de susceptibles de generar més tensió: la que presentava el PP en defensa de la unitat d’Espanya i de les forces i cossos de seguretat de l’Estat, i la de rebuig de l’aplicació de l’article 155. El dia abans ja s’havia decidit que no es portarien a ple les mocions d’ERC per canviar els noms de la plaça Espanya i l’avinguda Joan Carles I.
Abans del ple, un grup de gent, en resposta a la convocatòria de l’ANC i del Comitè de Defensa de la República, havia desplegat una estelada davant l’ajuntament per reclamar també la llibertat dels Jordis i per donar suport a la moció contra el 155.
Paral·lelament, també es va convocar allà mateix una concentració de partidaris de la unitat d’Espanya, que exhibien l’adhesiu amb el cor de les tres banderes de C’s.
Segons el diari El Punt Avui, ja a fora una part dels assistents es van començar a increpar i insultar, i amb aquest ànim van pujar a la sala de plens de la casa de la vila, on uns elements nacionalistes espanyols van repartir el cor de C’s entre els regidors, i uns altres, els rètols per la llibertat dels Jordis.
L’alcalde pel PSC, Miquel Lupiáñez, va demanar que es retiressin tots (basant-se en un article del ROM), però el regidor d’ERC Albert Sanz el va mantenir visible, i els provocadors espanyolistes s’hi va encarar.
L’alcalde va dir al republicà Albert Sanz “provocador”. Quim Torrecillas (PDeCAT) i Àngel Canosa van aixecar-se per anar-se’n i els elements unionistes van començar a aixecar-se i a escridassar-los. Alguns regidors, entre els quals Víctor Catalán (ICV-EUiA), van anar cap al públic per calmar els ànims, i va acabar arribant-hi també la Policia Local.
En reprendre’s la sessió, els portaveus de tots els grups municipals van fer una breu intervenció sobre la situació viscuda i van fer una crida a la calma, a la convivència i al respecte de les idees dels altres.
L’alcalde, Miquel Lupiáñez, va encetar la sessió referint-se a “incidents desagradables que no s’haurien de produir més” i va demanar disculpes al republicà Albert Sanz, a qui havia acusat de provocador. També va fer referència al fet que les dues mocions d’ERC s’havien retirat el dia abans però que “alguns portaveus polítics no n’havien informat a l’objecte de generar aquesta crispació”.
Els provocadors unionistes es van trobar a la sala de plens amb els membres del Comitè de Defensa de la República de Blanes. Aquests espanyolistes s'havien concentrat a les sis de la tarda per protestar per la pancarta penjada al balcó principal de la casa de la vila amb el lema «Llibertat Presos Polítics» en al·lusió a Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, empresonats fa onze dies i també, per dues mocions presentades per ERC en les quals demanaven el canvi de denominació de la plaça d'Espanya per la de plaça 1 d'octubre i l'avinguda Joan Carles I per la de l'avinguda de la República Catalana, mocions que van retirar a última hora.
També el Comitè de Defensa de la República es va concentrar abans del ple per demanar que no s'apliqui l'article 155, la defensa de les institucions catalanes i l'alliberament de Jordi Cuixart i Jordi Sánchez. Dues postures oposades que van xocar a la sala de plens i que van causar una forta picabaralla amb crits, insults i amenaces entre uns i altres i contra alguns edils del Consistori.
Segons publica el Diari de Girona a sessió plenària es va reprendre a les vuit passades del vespre, quan tots els grups municipals van condemnar la disputa protagonitzada pel públic assistent. «Crec que hem de posar seny tant per uns com pels altres», va dir l'edil del PP, Salvador Tordera. Una postura semblant a la de la regidora del PSC, Pepa Celaya, qui va ressaltar la necessitat de «respecte cap a l'altre i serenitat». «Hem de reconstruir tots plegats el nostre país perquè s'han trencat molts ponts», va afegir. Un «respecte» que va emfatitzar el portaveu d'ICV-EUiA, Joan Salmeron.
Per part de la CUP, el regidor Joan Rota va recordar que qui ha de tenir «enfrontaments i debats polítics» són els regidors. «Demanem responsabilitat. No podem pressionar utilitzant coaccions i insults», va puntualitzar. Per la seva part, Àngel Canosa d'ERC va demanar «diàleg, mà estesa i respecte mutu».
A més, el PDeCAT va fer efectiva la seva renúncia com a membre de l'equip de govern amb el PSC, que s'ha quedat sol amb quatre regidors. «Seguirem allargant la mà a tots els grups i treballant per aconseguir una altra majoria», va valorar Lupiáñez.
El PP de Calonge s'absté en les mocions contra el 155 i la llibertat de Sánchez i Cuixart
El regidor del Partit Popular i cinquè tinent d'alcalde de Calonge (Baix Empordà, comtat de Girona), Joan Pons, s'ha abstingut en les dues mocions que s'han presentat al ple municipal d'ahir dijous, i que demanen la suspensió de l'article 155 i la "llibertat immediata" de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart. La moció s'ha votat en dues parts. Una primera que s'ha aprovat amb quinze vots a favor i l'abstenció de Pons, i que reclamava la retirada del 155.
En un punt d'aquesta moció, els dos edils de PSC, també dins l'equip de govern, Arturo Prades i Mercè Orduño, han votat en contra de donar suport al Parlament de Catalunya perquè tiri endavant el mandat de l'1-O, punt en el què Pons també s'ha abstingut. La segona moció, que demana l'alliberament de Sánchez i Cuixart, i també s'ha aprovat per àmplia majoria, quinze vots a favor i només l'abstenció del PP.
Les dues propostes tenien l'èxit assegurat gràcies als 6 vots del PDeCAT, els 5 d'ERC, el d'Avancem i el vot de Compromís per Calonge. Ha sorprès però l'abstenció en les dues mocions del PP, ja que els dos edils socialistes s'han mostrat contraris a donar suport al Parlament perquè faci efectiu el mandat de l'1-O.
La proposta que demana la llibertat dels líders d'Òmnium i ANC, també condemna la "persecució de la lliure expressió i del dret a decidir de les persones". Així mateix, el text denuncia la "manca de separació de poders a l'estat espanyol" i la "manipulació i coacció dels mitjans de comunicació". Finalment demana a les institucions europees que "no continuïn donant l'esquena a Catalunya davant accions pròpies d'una dictadura".
Dilluns, l'alcalde del municipi, Jordi Soler, havia demanat a PP i PSC que rebutgessin l'aplicació de l'article 155, un fet que sí han acceptat els regidors del PSC. La coalició de govern de l’Ajuntament compta amb deu regidors dels setze que conformen el municipi. Als sis edils del PDeCAT, s'hi sumen els dos del PSC, el de Compromís i Pons, del PP.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada