dilluns, 21 d’agost del 2017

L'autor material de l'atemptat de Barcelona, abatut pels Mossos a Subirats

L'operació policial segueix oberta i almenys fins aquesta tarda seguien els controls de carretera  



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 21/08/2017  
Ripoll (Ripollès, comtat de Ripoll).-  

Gran desplegament policial a la Jonquera

Controls policials a la Jonquera.
Amb la mort en una vinya de Subirats (Alt Penedès) de l’autor de la matança integrista de tretze persones a la Rambla de Barcelona i de l’assassinat del casteller de Vilafranca del Penedès (Penedès) Pau Pérez el Departament d’Interior no dóna per tancat l’operatiu sobre l’escamot de Ripoll (Ripollès, comtat de Ripoll), cosa que no aclareix si s’aixecaran o no els controls policials de carretera i les mesures especials a la frontera del Pirineu i entorns.  
Abans que res, volem mostrar novament la nostra més ferma oposició a tota mena de sospita ni malvolença xenòfoba cap al conjunt de la població musulmana i d’arrels magrebines --més de 400.000 persones-- que viuen als nostres pobles i ciutats. Generalitzar conductes o criminalitzar un col·lectiu per la seva identitat religiosa i/o cultural ens fa caure en el parany de la intolerància ètnica que retroalimenta la violència. La por no ha de generar islamofòbia ni el fet d’un imam salafista a Ripoll captat per l’Estat Islàmic i impulsor de l’escamot del terror que dijous va protagonitzar la matança a la Rambla de Barcelona ha de justificar de cap manera els atacs a oratoris musulmans i mesquites que hi ha aquests dies.
En els controls policials de carretera s’atura persones que tenen aspecte magribí, com alguns conductors de distribució de premsa a les comarques gironines que dia a dia són aturats i identificats, cosa a vegades fa arribar tard la premsa convencional als quioscos i domiclis.


Controls policials a la carretera de Roses, a Figueres, a l’entrada de Castelló d’Empúries i a les estacions de trens i busos de Girona.   

Mossos a  l'estació d'autobusos de Girona aquesta tarda /NE-LL 

Mentre les estacions de trens i busos de Girona es mantenen avui vigilades per patrulles de Mossos d'Esquadra, el Diari de Girona publica dues fotografies dels controls dels Mossos ahir diumenge, ambdues a l’entrada de Castelló d’Empúries (Alt Empordà, comtat de Peralada) en el marc de la carretera de Roses (Alt Empordà, comtat de Peralada) a Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú). Una sobre el control policial i l’altra de l’escorcoll a unes furgonetes de color blanc. També, des d’ahir, es parla del robatori de les plaques de les matrícules d’automòbils francesos a Roses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada