dilluns, 27 de març del 2017

Denuncia, per haver-li tallat el subministrament d’aigua per impagament

La denunciant, que viu a Canet de Rosselló fa onze mesos que no té aigua per un rebut impagat d'1. 094,55 euros  





TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 27/03/2017 
Canet de Rosselló (Rosselló).- 

Llegim en la premsa convencional rossellonesa el fet que una veïna de Canet de Rosselló ha decidit denunciar a la societat Saur, encarregada de subministrar l’aigua corrent a aquest municipi, després que l’empresa li hagi tallat el subministrament d’aigua des de fa onze mesos. Reconeix que té aquest deute, però assegura que viu amb 450 euros al mes i doncs que no pot fer front a aquest rebut.
“Des de setembre del 2015 a gener del 2016, vivia amb 450 euros al mes. Havia perdut la meua feina, vivia gràcies, als Restos du Cœur. Ja no aconseguia pagar totes les meues factures. Vaig dipositar un dossier per excés d’endeutament,al setembre del 2015. Vaig contactar a la Saur, per poder obtenir un calendari de pagaments, però es van negar i en van restringir l’aigua al mínim a partir de febrer del 2016”, ha declarat al diari perpinyanès L’Indépendant.  Una restricció que va tenir conseqüències.
Al final de l’any 2016, la Saur hauria restablert el dèbit d’aigua, i li hauria proposat un ‘échéancier’. Una treva de curta durada. Al començament del mes de març del 2017, va rebre un correu de l’empresa que l’amenaça d’una nova reducció de dèbit i això, que, fins i tot el Tribunal de primera d’instància, havia reconegut el seu excés d’endeutament alguns dies abans (el 22 de febrer).
Mathieu Rouillard, el seu advocat, acaba de presentar una assignació ‘en référé’ (en urgència) d’un procediment d’emergència per evitar una nova reducció del dèbit d’aigua.
L’Associació departamental dels usuaris de l’aigua, que ja fa diversos mesos que segueix el cas, s’associa amb el procés.
“A l’Estat francès, des de l’entrada en vigor de la llei Brottes del 2013, els talls i reduccions de dèbit d’aigua estan prohibits. És per això que ha decidit portar l’assumpte d’aquest deute a la justícia”.
Per la seua banda, i sempre segons el diari L’Indépendant, un portaveu de l’empresa d’aigua, assegura que “aquest assumpte està resol, que aquesta persona no té cap deute amb l’empresa, ja que ha estat pagada, i que ells l’han ajudat en tot, per suposat, té el mateix dèbit d’aigua que qualsevol client” (!?).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada