La denunciant, que viu a Canet de Rosselló fa onze mesos que no té aigua per un rebut impagat d'1. 094,55 euros
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 27/03/2017
Canet de Rosselló (Rosselló).-
Llegim en la
premsa convencional rossellonesa el fet que una veïna de Canet de
Rosselló ha decidit denunciar a la societat Saur, encarregada de
subministrar l’aigua corrent a aquest municipi, després que l’empresa li
hagi tallat el subministrament d’aigua des de fa onze mesos. Reconeix
que té aquest deute, però assegura que viu amb 450 euros al mes i doncs
que no pot fer front a aquest rebut.
“Des
de setembre del 2015 a gener del 2016, vivia amb 450 euros al mes.
Havia perdut la meua feina, vivia gràcies, als Restos du Cœur. Ja no
aconseguia pagar totes les meues factures. Vaig dipositar un dossier per
excés d’endeutament,al setembre del 2015. Vaig contactar a la Saur, per
poder obtenir un calendari de pagaments, però es van negar i en van
restringir l’aigua al mínim a partir de febrer del 2016”, ha declarat al
diari perpinyanès L’Indépendant. Una restricció que va tenir
conseqüències.
Al
final de l’any 2016, la Saur hauria restablert el dèbit d’aigua, i li
hauria proposat un ‘échéancier’. Una treva de curta durada. Al
començament del mes de març del 2017, va rebre un correu de l’empresa
que l’amenaça d’una nova reducció de dèbit i això, que, fins i tot el
Tribunal de primera d’instància, havia reconegut el seu excés
d’endeutament alguns dies abans (el 22 de febrer).
Mathieu
Rouillard, el seu advocat, acaba de presentar una assignació ‘en
référé’ (en urgència) d’un procediment d’emergència per evitar una nova
reducció del dèbit d’aigua.
L’Associació departamental dels usuaris de l’aigua, que ja fa diversos mesos que segueix el cas, s’associa amb el procés.
“A
l’Estat francès, des de l’entrada en vigor de la llei Brottes del 2013,
els talls i reduccions de dèbit d’aigua estan prohibits. És per això
que ha decidit portar l’assumpte d’aquest deute a la justícia”.
Per
la seua banda, i sempre segons el diari L’Indépendant, un portaveu de
l’empresa d’aigua, assegura que “aquest assumpte està resol, que aquesta
persona no té cap deute amb l’empresa, ja que ha estat pagada, i que
ells l’han ajudat en tot, per suposat, té el mateix dèbit d’aigua que
qualsevol client” (!?).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada