El projecte té "deficiències i insuficiències"
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 21/03/2017
Girona (Gironès).-
Segons l’Agència Catalana
de Notícies els temors de l'Ajuntament de Girona s'han confirmat. Adif
haurà d'aturar les obres en bona part de la llosa del Parc Central per
refer el projecte i tornar-lo a tramitar. Aquest dimarts els
responsables municipals han pogut escoltar les explicacions d'Adif en
primera persona. Els han rebut el president d'Adif, Juan Bravo,
acompanyat per alguns directors generals i tècnics de l'empresa. Des del
consistori asseguren que els responsables d'Adif s'han mostrat
receptius en tot moment i que la reunió s'ha desenvolupat amb un bon to.
Segons
ha fet públic en un comunicat, l'ajuntament ha mostrat la seva
"indignació" per les acusacions d'Adif i de l'Estat que culpaven el
consistori de voler fer millores i modificacions "sobre la marxa" i que
aquesta era la causa que obligava a canviar el projecte. Segons el
comunicat, Adif ha reconegut que els canvis que demanava l'ajuntament
eren per "deficiències i insuficiències" del document redactat per part
del mateix administrador d'infraestructures.
Els
problemes, però, s'han detectat només a la zona sud, entre el 'finger'
que connecta les dues estacions i fins a l'antiga plaça d'Europa. Per
això, a la zona nord els treballs poden seguir avançant sense
inconvenients, segons ha confirmat Adif. A l'altra part de la llosa,
però, caldrà redactar un nou projecte i el compromís per part de l'Estat
és posar-s'hi a partir de demà mateix, en col·laboració amb els tècnics
municipals.
Per
tal d'agilitzar terminis, Adif s'ha compromès a demanar al Ministeri de
Foment que permeti reprendre els treballs malgrat que el nou projecte
no estigui acabat de redactar ni aprovat definitivament. És a dir, que
l'empresa adjudicatària pugui anar avançant a mida que es va modificant
el projecte inicial.
A
més, s'ha decidit que l'enderroc del 'finger' s'avançarà de manera que
no s'hagi d'esperar a la finalització de la nova marquesina.
Paral·lelament, l'Ajuntament de Girona ha aprovat definitivament el
projecte de marquesina que haurà d'unir l'estació del tren convencional
amb la del tren d'alta velocitat. L'objectiu amb què treballa Adif és
tenir totes les obres executades abans d'acabar l'any.
A
més, Adif també s'ha compromès a presentar aquest divendres tres
cronogrames amb el calendari dels treballs dels tres projectes pendents:
el de la reposició de la llosa (al sector sud), el de les sortides
d'emergències i el d'integració amb la xarxa RESCAT.
Pel
que fa a les sortides d'emergència, el compromís d'Adif és començar les
obres pendents d'aquest projecte en el termini d'un mes i mig. També
pel que fa a la seguretat, abans d'acabar l'any s'haurà d'haver integrat
el sistema de telecomunicacions dels túnels del TAV dins la xarxa
RESCAT de la Generalitat.
En
un comunicat, la direcció d'Adif ha assegurat que hi ha "plena
disposició" de treballar conjuntament per adequar la zona i poder acabar
els treballs de la manera més ràpida, intentant escurçar terminis. Adif
confirma que la zona nord no es veurà afectada però sí que cal
modificar el projecte per a la part sud.
Justifiquen,
però, que totes les modificacions que s'han d'incorporar són derivades
de "l'actualització de la normativa i d'obligat compliment". Adif
concreta que es tracta d'aspectes relacionats amb la il·luminació, la
xarxa d'abastament d'aigua per al rec, la recollida i evacuació d'aigües
pluvials i l'adequació de les pendents de determinats punts. Tots ells,
aspectes que els tècnics de l'ajuntament havien denunciat que no
s'incorporaven degudament al projecte d'Adif. També han establert que
hi haurà un seguiment tècnic amb periodicitat setmanal per tal d'avaluar
com avancen les obres. En el comunicat, en canvi, no es parla de
calendari per donar per enllestit tot el projecte.
A
la reunió també s'ha abordat la posada en funcionament de l'estació
d'autobusos, que ocupa un dels pisos soterrats de la llosa del Parc
Central on també hi ha el TAV. Segons Adif, cal regular la titularitat i
l'ús del sòl, les zones comuns i servituds i els costos d'ús. Les obres
les està executant i pagant la Generalitat.
Tots
aquests aspectes s'hauran de formalitzar en un acord però, mentre no té
caràcter definitiu, Adif ha plantejat una sèrie de "mesures
transitòries" fins que se signi. D'aquesta manera, es pot iniciar de
"manera immediata" l'explotació de l'espai. Una d'aquestes mesures seria
atorgar autoritzacions d'ocupació provisional dels 14.657 metres
quadrats de la superfície de l'estació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada