Clients britànics i francesos del Marina Sand, pujant a un autobús cap un altre hotel |
Reallotgen els clients a establiments de la població i també de Platja d'Aro, Tossa, Blanes i Malgrat.
Acaba el desallotjament dels dos hotels de Lloret que havien de tancar per ordre municipal. L'operador World2Meet critica que no ha rebut cap ajuda de l'Ajuntament.
En els quatre hotels que han tancat hi ha més de 130 treballadores i treballadores.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 09/09/2016
Tossa de Mar/Lloret de Mar/Blanes (La Selva marítima).-
Segons un despatx de l’Agència Catalana de Notícies la cadena d'hotels de Lloret de Mar (la Selva marítima) i els representants dels treballadors han arribat ahir a un preacord a partir del qual l'empresa dóna per acabada la temporada i la plantilla finalitzarà el contracte de temporada i anirà a l'atur. El principi d'acord inclou comptabilitzar els dies que els hotels han estat tancats com a permís retribuït de la plantilla i ofereix, segons ha explicat el secretari general de Treball, Josep Ginesta, "garanties jurídiques" a la plantilla, de 130 treballadors. D'aquests, el 95% té un contracte fix discontinu, mentre que la resta són temporals o indefinits. La reunió, en què hi ha assistit un representant de l'empresa i el comitè, s'ha celebrat amb la mediació d'Inspecció de Treball. Ara el preacord haurà de ser ratificat en una assemblea de treballadors aquest divendres.
L'Ajuntament de Lloret de Mar va ordenat ahir dijous al matí a través d'un decret d'alcaldia a tancar en un termini de 24 hores els dos hotels de la localitat que tenien punxada la llum i que encara seguien operant gràcies a dos generadors, el Marina Sand i el Savoy. Amb la decisió, els quatre hotels que la cadena té a la ciutat quedaran tancats a l'espera de resoldre el conflicte amb les companyies subministradores. El Consistori ha pres aquesta decisió després de detectar que un dels establiments, l’hotel Marina Sand, tenia punxat el subministrament de gas de la xarxa de Gas Natural i no tenia comptador. Pel que fa a l'hotel Savoy, l'ajuntament demana tancar-lo després que no hagi resolt les incidències detectades amb el subministrament de llum en el termini que havia donat de 48 hores.
L'operador turístic que gestiona els clients d'aquests hotels ja ha trobat lloc per al 90% dels clients afectats pel tancament dels dos establiments. A més, ha comunicat a l'Ajuntament de Lloret que preveu tenir recol·locats tots els clients divendres mateix, abans que expiri el termini.
Reallotgen els clients a establiments de Lloret i també de Platja d'Aro, Tossa, Blanes i Malgrat
L'operador turístic que gestiona els clients dels hotels Marina Sand i Savoy ja ha trobat lloc per al 90% dels clients afectats pel tancament dels dos establiments. A més, ha comunicat a l'Ajuntament de Lloret que preveu tenir recol·locats tots els clients divendres mateix, abans que expiri el termini de 24 hores que ha donat el consistori per tancar els dos establiments. Autobusos i minibusos estan traslladant els turistes fins a d'altres hotels de Lloret de Mar i també a d'altres poblacions de la Costa Brava com Blanes (la Selva Marítima) i Platja d'Aro (Vall d’Aro, Baix Empordà). Alguns d'ells vénen expressament des de l’Estat francès per traslladar els afectats.
La clientela surt de l'hotel llençant crítiques cap a la direcció, desconeix per què han de canviar de lloc i, a més, lamenta que fa dies que al seu hotel hi ha moltes coses que no funcionen com
l'aire condicionat o els ascensors, ja que els hotels funcionen amb generadors.
L'operador turístic World2meet treballava ahir a contra rellotge per trobar un hotel alternatiu per als 600 clients que han de deixar el Marina Sand i el Savoy. Ahir dijous ja té lloc per al 90% dels turistes i confia tenir tothom fora dels establiments divendres al matí, quan expira el termini de 24 hores que ha donat el consistori a la propietat per clausurar les instal·lacions.
Turistes desinformats i emprenyats
Bona part dels clients que l'operador turístic va recol·locar van marxat indignats perquè no sabien on acabaran de passar les seves vacances. El desallotjament es va fer de manera progressiva però, en el cas dels grups grans que viatjaven junts, van fer un trasllat en autobusos grans. Ahir a la tarda, just davant de l'hotel Marina Sand, dos autocars vinguts expressament de l’Estat francès van recollir prop de 70 turistes francesos que s'esperaven amb les seves maletes.
Un cop a l'autocar, era el xofer qui informava els turistes que el seu destí era Platja d'Aro, localitat on l'operador World2meet, els ha trobat lloc. Alguns es resignaven i es queixaven de la poca informació que els han donat i la "poca professionalitat" amb la que els han tractat des de la direcció de l'hotel. "No ens han explicat res de res", lamentaven. Molts dels clients no van saber fins ahir al matí què estava passant. La majoria se n'ha assabentat pels mitjans de comunicació que s'agrupaven davant dels dos hotels. Alguns es desesperaven perquè el d'ahir dijous era el segon desallotjament que pateixen, ja que eren clients dels altres dos hotels que es van clausurar la setmana passada. "Ningú de la direcció ens diu res, és una vergonya, no sabem on anirem", era una de les reflexions més escoltades entre els molts clients que es veien obligats a sortir amb les maletes i per sorpresa.
"No és bona per Lloret una imatge com aquesta"
La imatge al centre de l'avinguda de Tossa era la de grups de turistes indignats i visiblement emprenyats carregant les maletes pel mig de la carretera dirigint-se a la parada d'autocar que hi ha davant l'hotel, per sorpresa dels comerços propers que no donaven crèdit i reconeixien que "no és bona per Lloret una imatge com aquesta".
Bones paraules cap al personal
Malgrat la indignació i la incomprensió de la gran majoria de turistes per la situació viscuda ahir dijous amb el desallotjament dels dos hotels, els clients reconeixien la bona feina del personal. Una de les clientes, Muriel Blanchet, va explicar que el personal els ha atès molt bé. No opinava el mateix de la direcció: "No ens han donat cap informació", va lamentar. Precisament la falta d'informació era la queixa més habitual entre tot un grup de persones grans que havien d'abandonar l'hotel davant la seva sorpresa.
Una situació "esperpèntica"
Els turistes no només no sabien per què havien de marxar, si no que tampoc coneixien el motiu i es queixaven de les condicions amb les quals han estat a l'hotel. "Fa dies que no tenim aire condicionat, l'ascensor no funciona i falten coses, però no ens imaginàvem que era per això", va explicar en Benoit Blanche que també va haver d'abandonar l'hotel ahir dijous al migdia després d'arribar el dimecres passat. "Ha estat el personal de l'hotel que ens ha explicat la problemàtica però ells no saben gaire res", va comentar Blanche, que va definir la situació "d'esperpèntica".
Acaba el desallotjament dels dos hotels de Lloret que havien de tancar per ordre municipal
L'Hotel Savoy, tancat |
Les últimes 24 hores han estat frenètiques per a l'operador World2Meet, que ha hagut de reallotjar unes 700 persones en hotels de la localitat i de poblacions de l'entorn com Blanes, Tossa de Mar (la Selva marítima), Malgrat de Mar (el Maresme) i Platja d'Aro.
El director de World2Meet ha criticat que no ha rebut cap ajuda de l'Ajuntament de Lloret i que hauran d'assumir els costs tant del reallotjament com de les reclamacions, ja que pràcticament tots els clients n'han presentat. La Policia Local s'ha personat en els hotels en dues ocasions al llarg del matí per certificar que estaven buits.
24 hores per buidar dos hotels amb 700 persones. Aquesta era la missió que tenia l'operador turístic World2meet per tal de complir el decret d'alcaldia que feia tancar el Savoy (ja que en el termini de 48 hores que els havien donat no havia solucionat el problema de la llum) i el Marina Sand, on no només la llum estava punxada sinó que hi havia una instal·lació il·legal de gas.
El termini donat per l'Ajuntament acabava inicialment a les nou del matí, tot i que s'han donat dues hores més de marge a l'agència receptora per poder reallotjar tothom. El gran gruix de turistes ja van marxar dijous cap a hotels del mateix Lloret de Mar, Blanes i Platja d'Aro però aquest matí encara quedava gent per marxar. Molts havien estat tot el dia d'excursió i no havien conegut la situació fins que, a la nit, van arribar a l'hotel. També s'han dut turistes fins a poblacions com Tossa de Mar o Malgrat de Mar.
La policia certifica el tancament
La Policia Local de Lloret de Mar revisa els desallotjaments dels hotels afectats |
En els quatre hotels que han tancat hi ha més de 130 treballadores i treballadores
Les treballadores i els treballadors podran estar al llarg del dia d'avui netejant l'hotel, traient el menjar que es fa malbé per deixar-ho tot tancat i barrat, tal com exigeix el consistori, que els ha suspès la llicència. A partir de demà dissabte, oficialment els seus contractes es donen de baixa i, després de gastar les vacances i els dies festius que tenen pendents, aniran a l'atur. En els quatre hotels que han tancat hi ha més de 130 treballadores i treballadores.
Entre els clients que encara marxaven aquest matí hi havia un grup de francesos de la tercera edat. Dijous van estar tot el dia d'excursió a Barcelona i en arribar els van dir que havien de deixar l'hotel. És la tercera vegada que canvien de lloc en només nou dies, ja que havien arribat al Sun Village, que va tancar dijous, i ara els tornen a traslladar. "Ens volien endur a 15 quilòmetres i ens hem negat, hem pagat per venir a Lloret", lamentava una de les clientes. El seu home, Jean Ducassou, ha explicat que han estat incòmodes en el Marina Sand perquè havien d'anar amunt i avall amb la maleta perquè l'ascensor no funcionava i no tenien aire condicionat. També ha deixat l'hotel la Manuela Muñoz, que ha vingut de vacances amb el seu marit des de Badalona. Aquest matí li han dit que havien de marxar i el matrimoni no sabia absolutament res del motiu. "No ens han explicat res de res", lamenta. Malgrat el seu viatge acabava diumenge, decideixen tornar a casa i han reclamat a l'hotel que els torni els diners de les dues nits que no estaran a l'establiment.
Dures crítiques de l'operador turístic
El director de World2meet, Xavier Fernández, ha lamentat que han tingut molt poc temps per reallotjar tanta gent. En total, a causa del tancament dels quatre hotels els ha suposat trobar lloc a més de 1.500 persones. "Lloret està ara al 95% d'ocupació i és molt complicat trobar places, hem hagut de portar-los a d'altres poblacions i en hotels que no eren els que, evidentment, havien reservat", ha lamentat Fernández.
El responsable de l'empresa s'ha mostrat molt crític amb l'Ajuntament perquè creu que ha donat un termini "massa estricte" per tancar els dos darrers hotels --només 24 hores--. A més, lamenta que no els ha ajudat en res. "Ens van dir que ens ajudarien i ni cap taxi, ni cap transport per donar-nos un cop de mà; això sí, ens han dit que ens donarien entrades per als parcs aquàtics per a tots els afectats", explicava amb ironia. A més, Fernández assegura que aquesta situació els costarà molts diners. L'operador turístic havia llogat els quatre hotels durant aproximadament 20 setmanes i, per tant, s'haurà de fer responsable tant de retornar els diners als afectats, pagar-los l'hotel nou on es reallotgen i també les reclamacions. "Ens costarà una fortuna, haurem de pagar tres vegades", ha manifestat Fernández, que apunta que pràcticament tots els turistes han demanat fulles de reclamació. Segons l’Agència Catalana de Notícies a banda dels costos econòmics, Fernández creu que s'ha fet mal a la imatge turística de Lloret de Mar i, en certa mesura, de la Costa Brava. "Jo sóc de Lloret i m'estimo el meu poble, però els clients marxaven dient que no pensaven tornar mai més aquí", explica Fernández.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada