El curs escolar comença a les comarques gironines amb 314 mòduls prefabricats.
Les escoles i instituts de les comarques gironines que inicien el curs escolar 2016/2017 aquest dilluns ho faran amb 314 mòduls prefabricats localitzats en un total de 107 centres de la demarcació.
No es descarta una vaga en contra les retallades a ensenyament.
CGT Ensenyament pensa que per poder aconseguir les reivindicacions que es plantegen al comunicat, s’haurà de decidir la continuïtat d’aquestes mobilitzacions entre totes i tots, i hauran de ser progressives i prou contundents.
Els sindicats acampen davant d'Ensenyament i accentuen el pols amb la consellera Ruiz.
Amb una vintena de tendes plantades a la gespa dels accessos a l'edifici, reclamen que el professorat substitut sigui contractat des de l'1 de setembre. També exigeixen, entre altres mesures, la reducció de la ràtio d'alumnes per aula.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 09/09/2016
Girona (Gironès).-
Segons l’Agència Catalana de Notícies el curs escolar que arrenca el proper dilluns, 12 de setembre, ho farà amb un total de 314 mòduls prefabricats a les comarques gironines que es reparteixen en un total de 107 centres educatius de la demarcació. Una xifra que el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ha explicat que pretén rebaixar en els propers anys i per això té en cartera un seguit d'actuacions per rebaixar el nombre de barracons de les escoles i instituts de les comarques gironines.
El director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, Josep Polanco, ha dit que “la voluntat i el compromís del departament és de treballar en diverses obres prioritàries” per rebaixar el nombre de barracons. Actualment, 175 dels mòduls es concentren en 28 centres que estan formats només per barracons i la resta es reparteixen en 79 centres que part de l'escola o institut està format per barracons.
Les escoles i instituts de les comarques gironines que inicien el curs escolar 2016/2017 aquest dilluns ho faran amb 314 mòduls prefabricats localitzats en un total de 107 centres de la demarcació. Una xifra que el Departament d'Ensenyament té en ment rebaixar i per això contempla algunes obres que el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, Josep Polanco, ha qualificat de “prioritàries”. Algunes d'aquestes obres són les que s'han de realitzar a l'Institut Escola de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), millores en el Salvador Sunyer de Salt (Gironès) o en els instituts de Vilabrareix (Gironès) i el de Caldes de Malavella (la Selva). Polanco ha explicat que ja estan en converses amb els diferents ajuntaments per anar avançant. Aquest curs s'han eliminat 7 mòduls prefabricats i se'n han instal·lat 19 a comarques gironines. Amb tot, el director dels serveis territorials ha explicat que el curs s’iniciarà “amb total normalitat”, amb la incidència esperada de l'IES Pla de l'Estany (Banyoles) que no disposarà del mòdul que falta instal·lar i per tant haurà de començar la primera setmana amb una reordenació de l’alumnat.
Des dels sindicats d’ensenyament a Catalunya hi ha una campanya de mobilitzacions aquest curs.
A continuació el seu comunicat:
“CONSTRUÏM LA LLUITA PER REVERTIR LES RETALLADES... I SI CAL... CONSTRUÏM LA VAGA!!! CRIDA A LA MOBILITZACIÓ A L’INICI DEL CURS 2016-2017
Construïm la lluita per revertir les retallades
Els sindicats de l’ensenyament públic volem cridar a la mobilització a tot el personal dels centres educatius públics de Catalunya per manifestar el nostre rebuig unitari a l’acció de govern de l’actual conselleria d’educació perquè:
- Implica una política educativa clarament continuista que no serveix per afrontar els problemes reals de l’educació.
- Ha empitjorat les condicions de treball dels professionals del Departament d’Ensenyament: l’horari lectiu, l’horari fix als centres de secundària, les hores de coordinació i desdoblaments, el cobrament del juliol del personal substitut, l’estabilitat del personal substitut i les pagues extres en són exemples clars.
Impulsa el tancament de línies públiques de P3, rebutjat pel propi Parlament de Catalunya. La solució no pot ser cap altra que reduir les ràtios, cosa que a més milloraria la qualitat de l’educació de l’alumnat. També cal donar solució a la masificació dels centres de Secundària.
- Imposa l’extensió del pla pilot dels nomenaments de substitucions o la definició de perfils de llocs de treball específics, que suposen la pitjor fórmula de concreció del desplegament de la LEC als centres educatius.
- Promou una avaluació externa opaca i injusta de l’alumnat, centres i professionals que hi treballen que va en detriment de la qualitat educativa.
- Front l’aparent oposició a les polítiques educatives impulsades pel Govern central, existeix una clara manca de voluntat política real per evitar l’aplicació de la LOMCE a Catalunya, així com per revertir les retallades imposades tant pel govern de l’Estat com pel govern de Catalunya.
Exigim el compromís explícit per part de la conselleria de fer tots els esforços suficients per garantir la qualitat educativa als nostres centres i cridarem als i les professionals d’Ensenyament a les mobilitzacions i aturades necessàries per aconseguir-ho.
- Anul·lació dels punts de l’acord de govern on s’elimina la reducció de dues hores lectives al professorat major de 55 anys i el cobrament del juliol dels substituts amb sis o més mesos treballats.
- El retorn a l’horari lectiu: 18h a secundària i 23h a primària.
- Substitucions de tot el personal des del primer dia i des de l’1 de setembre.
- Retirada l’extensió del pla pilot dels nomenaments i de la definició de perfils de llocs de treball específics.
- Cap tancament d’aules a l’ensenyament públic i reducció de ràtios.
Per tot això proposem iniciar un procés de mobilitzacions contundents des d’ara mateix. Us adjuntem un calendari d’accions, mobilitzacions, assemblees i claustres a partir del dia 1 de setembre i us demanem que el pengeu a un lloc visible dels vostres centres i que en feu difusió. L’objectiu de la proposta és que el curs no comenci amb normalitat i poder treballar per mobilitzacions majoritàries, inclosa la vaga, amb capacitat per poder revertir el desmantellament de l’escola pública.
- Del 1 al 7 accions per exigir substitucions des del primer dia.
- Del 1 al 15 assemblees de treballadores (per centres i zones)
- El 12 de setembre comencem el curs lluitant: pancartes, concentracions, cassolades, samarretes grogues,...
- El 20 de setembre concentracions. A Barcelona 18h plaça Sant Jaume.
USTEC STEs (IAC), CCOO, CGT, UGT, ASPEPC-SPS.”
Des de CGT Ensenyament es vol una continuïtat de les mobilitzacions
CGT Ensenyament considera que aquesta proposta sindical conjunta de calendari de mobilitzacions per l’inici del curs 2016-2017, com s’explica al comunicat, l’objectiu de la proposta és poder construir des del mes de setembre una lluita amb capacitat per poder revertir el desmantellament de l’escola pública. Des de CGT es pensa que per poder aconseguir les reivindicacions que es plantegen al comunicat, s’haurà de decidir la continuïtat d’aquestes mobilitzacions entre totes i tots, i hauran de ser progressives i prou contundents. En aquest sentit, es pensa que per poder veritablement revertir les retallades, aquestes mobilitzacions hauran de derivar cap a la construcció, de la forma més àmplia possible, de la vaga que entre totes i tots decidim.
Els sindicats acampen davant d'Ensenyament i accentuen el pols amb la consellera Ruiz
Llegim a DIRECTA que el dijous 1 de setembre, van donar el primer toc d'atenció a la consellera Meritxell Ruiz amb una concentració a les portes de la seu del Departament d'Ensenyament, convocada per l'Assemblea Groga. Aquest dilluns al vespre, els sindicats de l'àmbit educatiu han plantat les tendes d'acampada a la zona enjardinada que envolta l'edifici. Els característics iglús amb cartells de la USTEC, la CGT, CCOO i la UGT dibuixen --des d'aleshores-- el paisatge d'aquest punt del tram més alt de la Via Augusta de Barcelona. L'objectiu és romandre-hi fins dimecres a la tarda, la vigília del dia que el professorat substitut de les escoles catalanes començarà a treballar amb contracte. "Per les substitucions des de l'1 de setembre i des del primer dia i en defensa de l'educació pública", aquest és el principal lema de la mobilització. "Els sindicats sotasignats creiem insuficient contractar a partir del 8 de setembre i seguirem exigint que els substituts i substitutes tinguin el temps necessari per planificar, organitzar i preparar l'inici de curs igual que la resta de companyes i companys", concreten en un comunicat conjunt. Fan una crida a la ciutadania perquè se sumi a la protesta durant el dimecres.
A més, convoquen una concentració el dimarts 20 de setembre a les sis de la tarda a la plaça de Sant Jaume de Barcelona davant el Palau de la Generalitat.
"S'està gastant un 2,06% del PIB en educació i la mateixa LEC diu que enguany s'hauria d'arribar al 6%. A vegades, sembla que vulguin degradar l'educació pública per reforçar l'ensenyament privat. Amb una aportació de 40 milions d'euros se solucionaria el problema de les substitucions", assegura Ramon Font, docent de l'institut Bisbe Sivilla de Calella i portaveu nacional de la USTEC-STEs. Arnau Rodellar, professor de dibuix de l'institut de secundària Polinyà i militant de la CGT i de l'Assemblea Groga, detalla la problemàtica del dia a dia: "Se sobrecarrega altres mestres i l'alumnat perd hores de classe; a secundària, només envien el professor substitut el primer dia quan s'acumulen més de dos professors de baixa, si no, l'espera s'allarga quinze dies". "Exigim que no es tanqui ni una línia de P3 a les escoles de Catalunya. Aquest curs se n'arriben a tancar més de 60 i això es podria haver evitat reduint les ràtios", denuncia Rodellar.
Les "trampes" del Departament d’Ensenyament
L'excessiva massificació dels centres també centra les denúncies del professorat. Segons la consellera, enguany, la ràtio d'alumnes per aula baixarà de 22,9 a 20,7 en el cas de P3 i de 28,6 a 28,2 a primer d'ESO. Els sindicats de docents i els moviments socials de la comunitat educativa ho veuen molt diferent. "El Departament, a vegades, fa trampes dient que la ràtio ha baixat perquè, per exemple, fan una mitjana amb aules molt buides de Sant Iscle de Vallalta (entre 12 i 15 alumnes per aula) i aules plenes a rebentar de Manresa, on es pot arribar a 36 alumnes", denuncia Ramon Font, portaveu d'USTEC-STEs. La llei d'educació de Catalunya (LEC) només "permet" superar un 20% la ràtio màxima de 25 alumnes a infantil-primària i de 30 a secundària en situacions de creixement sobrevingut de la població escolar, es queixa Font.
La reducció de dues hores lectives al professorat major de 55 anys, el cobrament del mes de juliol de les substitutes amb sis o més mesos treballats, un horari lectiu de divuit hores a secundària i 23 a primària i la retirada de l'extensió del pla pilot dels nomenaments i de la definició de perfils de llocs de treball específics completen les reivindicacions del professorat. L'últim punt fa referència a la modificació del mètode de selecció del personal docent nou. Amb el nou Decret de Plantilles, la direcció dels centres pot escollir a dit el professorat nou, mitjançant el mètode de l'entrevista, i no a través de la borsa de treball. "Què passa quan una professora es presenta a una entrevista embarassada? L'agafaran o quedarà a criteri del director? Exigim que es retiri aquesta pràctica opaca que introdueix valors de l'empresa privada", reclama el portaveu d'USTEC-STEs.
Si vols saber més:
[http://cgtense.pangea.org/spip.php?article4542]
Les escoles i instituts de les comarques gironines que inicien el curs escolar 2016/2017 aquest dilluns ho faran amb 314 mòduls prefabricats localitzats en un total de 107 centres de la demarcació.
No es descarta una vaga en contra les retallades a ensenyament.
CGT Ensenyament pensa que per poder aconseguir les reivindicacions que es plantegen al comunicat, s’haurà de decidir la continuïtat d’aquestes mobilitzacions entre totes i tots, i hauran de ser progressives i prou contundents.
Els sindicats acampen davant d'Ensenyament i accentuen el pols amb la consellera Ruiz.
Amb una vintena de tendes plantades a la gespa dels accessos a l'edifici, reclamen que el professorat substitut sigui contractat des de l'1 de setembre. També exigeixen, entre altres mesures, la reducció de la ràtio d'alumnes per aula.
Pancartes i banderoles dibuixen el paisatge de la seu del Departament d'Ensenyament a Barcelona des de dilluns al vespre |
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 09/09/2016
Girona (Gironès).-
Mòduls al Mas Marroch de Girona |
El director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, Josep Polanco, ha dit que “la voluntat i el compromís del departament és de treballar en diverses obres prioritàries” per rebaixar el nombre de barracons. Actualment, 175 dels mòduls es concentren en 28 centres que estan formats només per barracons i la resta es reparteixen en 79 centres que part de l'escola o institut està format per barracons.
Les escoles i instituts de les comarques gironines que inicien el curs escolar 2016/2017 aquest dilluns ho faran amb 314 mòduls prefabricats localitzats en un total de 107 centres de la demarcació. Una xifra que el Departament d'Ensenyament té en ment rebaixar i per això contempla algunes obres que el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona, Josep Polanco, ha qualificat de “prioritàries”. Algunes d'aquestes obres són les que s'han de realitzar a l'Institut Escola de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), millores en el Salvador Sunyer de Salt (Gironès) o en els instituts de Vilabrareix (Gironès) i el de Caldes de Malavella (la Selva). Polanco ha explicat que ja estan en converses amb els diferents ajuntaments per anar avançant. Aquest curs s'han eliminat 7 mòduls prefabricats i se'n han instal·lat 19 a comarques gironines. Amb tot, el director dels serveis territorials ha explicat que el curs s’iniciarà “amb total normalitat”, amb la incidència esperada de l'IES Pla de l'Estany (Banyoles) que no disposarà del mòdul que falta instal·lar i per tant haurà de començar la primera setmana amb una reordenació de l’alumnat.
Des dels sindicats d’ensenyament a Catalunya hi ha una campanya de mobilitzacions aquest curs.
A continuació el seu comunicat:
“CONSTRUÏM LA LLUITA PER REVERTIR LES RETALLADES... I SI CAL... CONSTRUÏM LA VAGA!!! CRIDA A LA MOBILITZACIÓ A L’INICI DEL CURS 2016-2017
Construïm la lluita per revertir les retallades
Els sindicats de l’ensenyament públic volem cridar a la mobilització a tot el personal dels centres educatius públics de Catalunya per manifestar el nostre rebuig unitari a l’acció de govern de l’actual conselleria d’educació perquè:
- Implica una política educativa clarament continuista que no serveix per afrontar els problemes reals de l’educació.
- Ha empitjorat les condicions de treball dels professionals del Departament d’Ensenyament: l’horari lectiu, l’horari fix als centres de secundària, les hores de coordinació i desdoblaments, el cobrament del juliol del personal substitut, l’estabilitat del personal substitut i les pagues extres en són exemples clars.
Impulsa el tancament de línies públiques de P3, rebutjat pel propi Parlament de Catalunya. La solució no pot ser cap altra que reduir les ràtios, cosa que a més milloraria la qualitat de l’educació de l’alumnat. També cal donar solució a la masificació dels centres de Secundària.
- Imposa l’extensió del pla pilot dels nomenaments de substitucions o la definició de perfils de llocs de treball específics, que suposen la pitjor fórmula de concreció del desplegament de la LEC als centres educatius.
- Promou una avaluació externa opaca i injusta de l’alumnat, centres i professionals que hi treballen que va en detriment de la qualitat educativa.
- Front l’aparent oposició a les polítiques educatives impulsades pel Govern central, existeix una clara manca de voluntat política real per evitar l’aplicació de la LOMCE a Catalunya, així com per revertir les retallades imposades tant pel govern de l’Estat com pel govern de Catalunya.
Exigim el compromís explícit per part de la conselleria de fer tots els esforços suficients per garantir la qualitat educativa als nostres centres i cridarem als i les professionals d’Ensenyament a les mobilitzacions i aturades necessàries per aconseguir-ho.
- Anul·lació dels punts de l’acord de govern on s’elimina la reducció de dues hores lectives al professorat major de 55 anys i el cobrament del juliol dels substituts amb sis o més mesos treballats.
- El retorn a l’horari lectiu: 18h a secundària i 23h a primària.
- Substitucions de tot el personal des del primer dia i des de l’1 de setembre.
- Retirada l’extensió del pla pilot dels nomenaments i de la definició de perfils de llocs de treball específics.
- Cap tancament d’aules a l’ensenyament públic i reducció de ràtios.
Per tot això proposem iniciar un procés de mobilitzacions contundents des d’ara mateix. Us adjuntem un calendari d’accions, mobilitzacions, assemblees i claustres a partir del dia 1 de setembre i us demanem que el pengeu a un lloc visible dels vostres centres i que en feu difusió. L’objectiu de la proposta és que el curs no comenci amb normalitat i poder treballar per mobilitzacions majoritàries, inclosa la vaga, amb capacitat per poder revertir el desmantellament de l’escola pública.
- Del 1 al 7 accions per exigir substitucions des del primer dia.
- Del 1 al 15 assemblees de treballadores (per centres i zones)
- El 12 de setembre comencem el curs lluitant: pancartes, concentracions, cassolades, samarretes grogues,...
- El 20 de setembre concentracions. A Barcelona 18h plaça Sant Jaume.
USTEC STEs (IAC), CCOO, CGT, UGT, ASPEPC-SPS.”
Des de CGT Ensenyament es vol una continuïtat de les mobilitzacions
CGT Ensenyament considera que aquesta proposta sindical conjunta de calendari de mobilitzacions per l’inici del curs 2016-2017, com s’explica al comunicat, l’objectiu de la proposta és poder construir des del mes de setembre una lluita amb capacitat per poder revertir el desmantellament de l’escola pública. Des de CGT es pensa que per poder aconseguir les reivindicacions que es plantegen al comunicat, s’haurà de decidir la continuïtat d’aquestes mobilitzacions entre totes i tots, i hauran de ser progressives i prou contundents. En aquest sentit, es pensa que per poder veritablement revertir les retallades, aquestes mobilitzacions hauran de derivar cap a la construcció, de la forma més àmplia possible, de la vaga que entre totes i tots decidim.
Els sindicats acampen davant d'Ensenyament i accentuen el pols amb la consellera Ruiz
professorat acampa a pocs metres del despatx de la consellera Ruiz |
A més, convoquen una concentració el dimarts 20 de setembre a les sis de la tarda a la plaça de Sant Jaume de Barcelona davant el Palau de la Generalitat.
"S'està gastant un 2,06% del PIB en educació i la mateixa LEC diu que enguany s'hauria d'arribar al 6%. A vegades, sembla que vulguin degradar l'educació pública per reforçar l'ensenyament privat. Amb una aportació de 40 milions d'euros se solucionaria el problema de les substitucions", assegura Ramon Font, docent de l'institut Bisbe Sivilla de Calella i portaveu nacional de la USTEC-STEs. Arnau Rodellar, professor de dibuix de l'institut de secundària Polinyà i militant de la CGT i de l'Assemblea Groga, detalla la problemàtica del dia a dia: "Se sobrecarrega altres mestres i l'alumnat perd hores de classe; a secundària, només envien el professor substitut el primer dia quan s'acumulen més de dos professors de baixa, si no, l'espera s'allarga quinze dies". "Exigim que no es tanqui ni una línia de P3 a les escoles de Catalunya. Aquest curs se n'arriben a tancar més de 60 i això es podria haver evitat reduint les ràtios", denuncia Rodellar.
Les "trampes" del Departament d’Ensenyament
Tendes a la gespa del Departament d'Ensenyament |
La reducció de dues hores lectives al professorat major de 55 anys, el cobrament del mes de juliol de les substitutes amb sis o més mesos treballats, un horari lectiu de divuit hores a secundària i 23 a primària i la retirada de l'extensió del pla pilot dels nomenaments i de la definició de perfils de llocs de treball específics completen les reivindicacions del professorat. L'últim punt fa referència a la modificació del mètode de selecció del personal docent nou. Amb el nou Decret de Plantilles, la direcció dels centres pot escollir a dit el professorat nou, mitjançant el mètode de l'entrevista, i no a través de la borsa de treball. "Què passa quan una professora es presenta a una entrevista embarassada? L'agafaran o quedarà a criteri del director? Exigim que es retiri aquesta pràctica opaca que introdueix valors de l'empresa privada", reclama el portaveu d'USTEC-STEs.
Si vols saber més:
[http://cgtense.pangea.org/spip.php?article4542]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada