![]() |
| El conseller de Cultura, Santi Vila |
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 31/07/2016
Blanes/Lloret de Mar (La Selva marítima).-
Llegim a EL TRIANGLE que a causa de la greu malaltia que pateix Joaquim Molins, ex-conseller de la Generalitat de Catalunya i president del patronat del Gran Teatre del Liceu, fa necessari el relleu del seu càrrec durant les pròximes setmanes. El conseller de Cultura del Govern de la Generalitat i ex-alcalde de Figueres (Alt Empordà), Santi Vila, ha encetat les gestions per trobar un substitut i qui té tots els números per ocupar el càrrec és Salvador Alemany, president d’Abertis i, des de l’any passat, president del consell de mecenatge del teatre de la Rambla.
Salvador Alemany és una persona molt ben relacionada, des de fa anys, amb els entorns convergents i va ser el president de la Comissió assessora per a la recuperació econòmica i el creixement (Carec) creada durant l’etapa d’Artur Masa la presidència de la Generalitat. A més, el president d’Abertis acaba el seu mandat com a president del consell social de la UB i la presidència del patronat del Gran Teatre del Liceu seria una nova experiència gratificant en el seu llarg currículum al capdavant d’algunes de les principals institucions catalanes (també ha estat president del Cercle d’Economia, president de la Creu Roja i vicepresident del FC Barcelona).
Construcció de la carretera Tordera-Blanes-Lloret
Santi Vila, en la seva etapa com a conseller de Territori i Sostenibilitat, ja va tenir l’oportunitat de tractar a fons el president d’Abertis, empresa que explota --entre d’altres infraestructures-- l’autopista C-32, competència de la Generalitat. Precisament, aquesta setmana passada el Govern de la Generalitat ha aprovat definitivament el projecte de construcció de la carretera Tordera-Blanes-Lloret, entre el Maresme i la Selva litoral, adjudicada sense concurs a l’empresa Invicat, filial d’Abertis, i que ha aixecat una forta oposició social, veïnal i ecologista pels estralls mediambientals que provocarà. En una consulta democràtica celebrada el passat 16 d’abril, el 76% de les veïnes i dels veïns de Lloret de Mar i Blanes es van pronunciar a les urnes en contra d’aquest projecte, però aquest contundent el resultat no ha estat tingut en compte per la Generalitat, al·legant una baixa participació.
L’any passat, Santi Vila, com a conseller de Territori i Sostenibilitat, va donar llum verda a la construcció d’aquesta carretera. En l’acord subscrit amb Invicat es deixava la porta oberta a la prolongació de la concessió de l’autopista de peatge C-32, que acaba l’any 2021, amb l’excusa que calia compensar la inversió en la construcció de la nova carretera. Això ha provocat la ira dels alcaldes i les veïnes i els veïns del Maresme que, des de fa més de 40 anys, es veuen obligats a pagar l’odiós peatge de Mataró i exigeixen que no es prorrogui la concessió de la C-32.
La bona sintonia entre Santi Vila i Salvador Alemany sembla que continuarà ara als compassos de l’òpera del Gran Teatre del Liceu. “Così fan tutte”.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada