dijous, 30 de juny del 2016

191) CRÒNICA CENT NORANTA UNA DE LA CROADA DE L’ESPANYA NEGRA CONTRA LA GENT CATALANA

Les claus de la guerra bruta contra el procés independentista català. 
El Govern espanyol va decidir actuar davant la força que prenia el procés independentista i va establir quatre fronts de guerra bruta amb un sol objectiu: abatre l’independentisme. 
Rajoy està “radicalment en contra” que Escòcia negociï directament amb la Unió Europea sobre el ‘Brexit’. 
La cara més homòfoba d'Espanya es diu Partit Popular.  
Germà Gordó, el nou Duran Lleida. 
L’ambaixada espanyola a Itàlia obliga a canviar el nom d’un acte del Diplocat. 
L'ambaixada espanyola a Itàlia ha repartit informació entre els presents, un gest que no havien tingut fins ara en cap conferència del Diplocat. 



[Barcelona (República Catalana) 30/06/2016]  
L’AMIC DEL POBLE

El creixement del sentiment independentista arrel de la sentència contra el nou Estatut d’Autonomia de Catalunya i la seva posterior i multitudinària manifestació va activar les alarmes de l’Estat espanyol i es va establir una cèdula de crisi que va agafar contingut en els mesos següents. Soraya Sáenz de Santamaria responsable del CNI i amb el vist i plau del mateix president del Govern espanyol van donar l’ordre i van dotar d’ampli pressupost la guerra bruta contra el procés independentista català.
Així, el nucli dur estaria i està presidit pel ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, acompanyat del cap de gabinet de Rajoy, Jorge Moragas, i de peces com Felix Sanz (responsable del CNI), Ignacio Cosido (director general de la Policia) i  puntualment acompanyats de Pedro Arriola (principal assessor del PP, marit de Celia Villalobos i estratega de la mentida contra ETA de l’11-M amb Aznar) i Mauricio Casals (conegut amb el sobrenom del Príncep de les Tenebres i element de confiança del Grup Planeta).

Les claus del govern espanyol per derrotar el procés independentista amb quatre fronts de “guerra”:
1.- Front Judicial:
-. Coordinació via el Fiscal General de l’Estat (recordem la dimissió de Torres Dulce) del Ministeri de Justícia, amb la policia i altres estaments, per subministrar material al poder judicials per desacreditar el procés, via els tribunals ordinaris i el mateix Tribunal Constitucional espanyol. D’aquesta manera, es va utilitzar la guerra bruta per donar als casos, en la mesura possible, caire de legalitat. Ho hem vist aquests dies amb les converses entre el ministre Fernández Díaz i el director de l’Oficina Antifrau, Daniel de Alfonso, un prova irrefutable de com l’estat utilitza la guerra bruta sense cap mena d’escrúpols.
2.- Front policial a Barcelona:
-. El final d’ETA va deixar mots agents policials espanyols de la lluita antiterrorista, policies i membres del CNI “sense feina”i malgrat les amenaces del terrorisme global, van destinar bona part d’aquell personal a Barcelona per establir una oficina “clandestina” amb l’objectiu d’activar confidents, pagar infiltrats a les entitats del sobiranisme català, partits polítics, i organitzacions dependents de la Generalitat i realitzar tota classes d’escoltes i intervenció de correus i xarxes (avui la tecnologia permet arribar molt lluny de manera discreta).
3.- Front Agència Tributaria:
-. Un front molt especial que té un nucli dur propi format per Jordi Moragas, Jordi Cornet (Zona Franca), Alicia Sánchez Camacho i un membre de confiança de l’Agència Tributaria que té com objectiu mantenir Catalunya com una zona especial d’inspeccions (Catalunya històricament ja és la comunitat amb més inspeccions fiscals i això s’ha incrementat). L’objectiu és mantenir la tensió. Però el grup ha establert les línies més especifiques d’aquestes inspeccions, sobretot,  en el camp d’aquells empresaris que s’han significat pel seu suport al procés independentista i a les entitats del sobiranisme, l’ANC i Òmnium, entre altres.
-. Operació Barça: calia desprestigiar la principal entitat del país amb projecció internacional i  aprofitant coses no massa ben fetes han trobat una eina que fa molt de mal. Recordem que mentre que el Real Madrid, que ha gastar molts més diners en els fitxatges no ha tingut cap problema -Florentino Peréz i la llotja del Bernabeu fan miracles-, el F.C. Barcelona no atura la seva presència als jutjats, Messi, Mascherano, Neymar, els seus darrers presidents i no s’atura. 4.- GAL Mediàtic:  
-. Un altre focus de la guerra bruta és, sens dubte, el front mediàtic que té com a protagonistes a l’home del Palace, Mauricio Casals (el Príncep de les Tenebres), element de confiança de la família Lara i de l’actual direcció del Grup Planeta, i a Francisco Marhuenda, un dels grans amics de Rajoy i director de La Razón, també el conegut Eduardo Inda, col·laborador necessari de Pedro J.Ramírez i tertulià enganxat dels programes de ‘La Sexta’ i ara director d’un digital al servei de la causa general contra l’independentisme. Aquest darrer, encarregat de les feines més brutes del front mediàtic.
Objectius:  
-. Creació d’un lobby digital espanyolista a Catalunya fins aleshores inexistent i que ha comptat amb molts diners per implementar projectes com Crònica Global i Economia Digital. 
-. Creació i potenciació de l’entitat Societat Civil Catalana per contrarestar les entitats del sobiranisme català.
-. Pressió via xantatge publicitari als grans mitjans de comunicació catalans.
-. Repartiment de “dossiers”i informació judicials certes o fabricats entre els mitjans de comunicació segons convingui (tots els que comprova les gravacions del diari digital Público).

Rajoy està “radicalment en contra” que Escòcia negociï directament amb la Unió Europea sobre el ‘Brexit’
La primera ministra escocesa, Nicola Sturgeon, i el president de l'Eurocambra, Martin Schulz 
Segons l’Agència Catalana de Notícies, en un despatx datat a Brussel·les, informa que el president del Govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, ha assegurat que està “radicalment en contra” que Escòcia negociï directament amb la Unió Europea sobre el ‘Brexit’. Coincidint amb les reunions de la primera ministra escocesa, Nicola Sturgeon, amb el president de l’Eurocambra i el de la Comissió, Rajoy ha dit que “les competències d’Escòcia per negociar amb la UE són cap”. “El govern espanyol s’oposa a què aquestes negociacions es facin amb algú diferent del govern del Regne Unit”, ha remarcat Rajoy. “Quan el Regne Unit arribi amb un acord a la UE per anar-se’n, Escòcia també se’n va”, ha advertit. “Jo hi estic radicalment en contra, els tractats hi estan radicalment en contra, crec que tothom està radicalment en contra d’això”, ha dit Rajoy sobre les negociacions entre Escòcia i la UE. El president espanyol ha remarcat que el ‘Brexit’ “no té res a veure amb els plantejaments d’alguns dirigents a Catalunya”. Segons Rajoy, els “efectes pràctics” de qualsevol conversa entre la primera ministra escocesa i les institucions europees són nuls. “N’estic absolutament convençut”, ha dit el líder del PP, que ha reiterat que “l’únic interlocutor vàlid” és el govern britànic. “L’interlocutor únic és el Regne Unit, perquè si no estaríem liquidant els tractats que ens hem donat entre tots”, ha dit Rajoy, que ha remarcat que “quan el Regne Unit arribi amb un acord amb la UE per anar-se’n, Escòcia també se’n va”.

La cara més homòfoba d'Espanya es diu Partit Popular 
Homofòbia a les institucions 
Caciquisme barrejat amb homofòbia. Així es podria definir a Ángel Mariscal, alcalde de Cuenca, que ha aconseguit acabar amb la idea de col·locar una bandera gai a l'Ajuntament en motiu del 28 de juny, dia de l'Orgull LGTB. Una acció que s'havia aprovat en bloc per tots els partits de l'oposició i que havia proposat Izquierda Unida, amb el suport del PSOE i Ciudadanos.
Ángel Mariscal, alcalde de Cuenca 
Dos exemples d'homofòbia són els que us expliquem a continuació: per una banda, l'alcalde electe de Cuenca, Ángel Mariscal, que ha vetat la col·locació d'una bandera gai a la façana de l'ajuntament de la població que havia estat aprovada en bloc per tota l'oposició i per l'altra la publicació d'un article d'opinió absolutament escandalós al Diario de Ferrol.
Concretament, Mariscal va denunciar que "l'únic argument de l'alcalde per no complir l'acord és que s'atribueix la competència exclusiva de decidir on i quan es pengen les banderes al consistori ", unes paraules que la portaveu d'IU va qualificar com "una nova mostra d'autoritarisme" tal com informa El Periódico de Castilla y la Mancha.

Homofòbia als mitjans 
L'article 'Hasta el culo' de Jose Luis Patiño 
És absolutament incomprensible i escandalós com un diari pot permetre i aprovar publicar un article d'opinió com aquest, carregat d'odi, ràbia, tirania i discriminació cap al col·lectiu LGTBI. El seu autor, que firma sense por, es diu José Luis Patiño, titula el seu text 'Hasta el culo' i vomita tot el que pot contra tota aquella orientació sexual que no sigui l'heterosexual. Amb mal gust i mala llet, arriba a demanar un dia per a l'orgull heterosexual amb una bandera amb un 'chichi' i un 'pito'. El text, adjuntat a la foto de l'article, no és apte per a qualsevol.

Germà Gordó, el nou Duran Lleida 
Germà Gordó 
La plataforma encapçalada per Germà Gordó reclama cara al congrés fundacional de CDC un nou partit on hi tinguin lloc els no independentistes partidaris del dret a decidir. Segons informa l’Agència Catalana de Notícies, en un document que porta per  títol 'Un nou partit per a un nou país', que la plataforma Nova Convergència ha fet públic a les xarxes socials, proposen que la nova formació política sigui "sobiranista", on hi tinguin cabuda també aquelles persones que no són independentistes però que creuen en el dret a decidir. Nova Convergència creu que no cal tancar les portes a un gruix important de la població que encara no té clar si és independentista. "La creació d'aquesta estat ha d'estar d'acord amb la voluntat majoritària de la ciutadania catalana, emprant sempre mètodes pacífics, legals i democràtics", diu el document. Pel que fa a la definició del nou partit, la plataforma encapçalada per Gordó aposta per  un  centre ampli, on socialdemòcrates, social-cristians, democratacristians, social-liberals i liberals se sentin còmodes. La plataforma reivindica aquesta confluència, sense extremismes, per aportar "centralitat" al projecte.

Protagonista d’una conspiració d’Estat  
La proposta de Nova Convergència arriba una setmana després que ‘Público’ fes pública un agravació en la que el director de l’OAC, Daniel  De Alfonso va proposar a Fernández Díaz un pla per fer fora Mas i substituir-lo per Germà Gordó, llavors conseller de Justícia. En les gravacions, el director de l'Oficina Antifrau assegura que Ramon Espadaler, aleshores conseller d'Interior i secretari general d'Unió -que no movia un dit sense el beneplàcit de Duran-, estava d'acord amb l'operació, que comptava també amb el suport d'importants empresaris catalans. Medalla a De Alfonso  
Recordem que segon publica ‘El País’, Gordó, avui diputat de Junts pel Sí, va suggerir, sent diputat, que Interior concedís una de les 235 medalles atorgades el Dia dels Esquadres d’enguany, al director de la Oficina Antifrau, Daniel de Alfonso. El conseller d'Interior, Jordi Jané, que és qui té l'última paraula, va donar el vistiplau al reconeixement.

L’ambaixada espanyola a Itàlia obliga a canviar el nom d’un acte del Diplocat 
Acte organitzat pel Diplocat 
El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) i la Universitat de Nàpols Frederic II han organitzat avui una jornada acadèmica sobre Catalunya en aquella ciutat italiana. De primer, l’acte es titulava ‘Moviments d’autodeterminació i secessió postcolonials a l’àrea europea: el cas de Catalunya’, però per pressions de l’ambaixada espanyola a Itàlia finalment s’ha hagut de canviar el nom per ‘La qüestió catalana’.
Fonts del Diplocat expliquen que el degà de la universitat va rebre pressions de l’ambaixador espanyol perquè es canviés el títol de la conferència, atès que aquest no els agradava. ‘No volien referències al dret internacional’, explica Gennaro Ferraiuolo, professor titular de dret constitucional de la universitat i que presidia l’acte en representació del Diplocat. Així mateix, l’ambaixada espanyola ha imposat a la universitat napolitana que convidessin com a conferenciant Josu de Miguel Bárcena, professor de dret constitucional a la UAB. Un fet similar ja va passar fa mesos a Cracòvia, en què l’ambaixada va introduir un ponent de Societat Civil Catalana en una altra jornada acadèmica. Bárcena ha defensat que dins la UE no hi pot haver secessions regionals que no siguin previstes per la legislació europea. Al torn de debat ha pres la paraula el secretari de l’ambaixada espanyola a Roma, Juan Claudio de Ramón, per a explicar el contingut d’un document que han repartit a tots els assistents amb la posició oficial del govern espanyol sobre la qüestió catalana. És la primera vegada que l’ambaixada espanyola reparteix informació en un acte organitzat pel Diplocat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada