Un moment de l'assemblea general que s'ha fet a Cervera de la Marenda |
Reivindiquen un millor servei a la zona i més coordinació
d'horaris entre Renfe i SNCF
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 31/01/2016
Portbou (Alt Empordà).-
L´Associació
d´Usuaris del tren Portbou Cervera de la Marenda Perpinyà reclamen més
coordinació en les connexions ferroviàries entre ambdós estats. Ahir dissabte es
va realitzar la seva assemblea general a Cervera de Marenda (Rosselló) on s’ha
donat a conèixer que editaran una guia informativa que repartiran pels trens i
on es podran trobar tots els horaris dels combois que passen per aquesta línia,
una eina clau que encara avui en dia no existeix. Des de l´entitat esperen que
el nou president de la Generalitat, Carles Puigdemont, resident a Girona, sigui
més sensible amb aquest tema i aposti per reunir-se amb els polítics francesos
i potenciï la coordinació entre els dos operadors ferroviaris: Renfe i SNCF.
Al mateix temps, des de l´organització reclamen més combois,
que surtin més aviat i arribin més tard, i que no es retirin els trens nocturns
que els connecten amb Luxemburg, Estrasburg o París.
Unes 20 persones han participat en la reunió de l´assemblea
general de l´Associació d´Usuaris de la línia ferroviària Perpinyà-Cervera de
la Marenda-Portbou que s´ha fet en una de les sales situades al costat de
l´Ajuntament de Cervera de la Marenda. L´entitat, que actualment aglutina a uns
15 membres, té com a president el François Schneider qui ha explicat que tenen
previst realitzar una campanya per aglutinar més persones i usuaris d´aquest
tren de la costa, que uneix diversos municipis de la Costa Vermella amb pobles
de l´Alt Empordà, i al seu torn, amb la resta de les comarques catalanes. La
reunió també ha comptat amb la presència de l´alcalde de Portbou (Alt Empordà)),
Josep Lluís Salas, i un dels tinents d´alcalde de Cervera de la Marenda. Durant
més d´una hora i mitja, els membres han anat desgranant totes les
problemàtiques que pateixen en el seu dia a dia i s´han proposat algunes
solucions per millorar-ho.
D´entrada, des de l´entitat han denunciat que hi ha una gran
falta de coordinació, tant pel que fa a la informació com els horaris, entre
els dos operadors ferroviaris de cada estat: Renfe i SCNF. "Hi ha una gran
falta de coordinació entre els dos territoris, la gent no sap quan arriba un
tren, si ho fa amb retard ni si podrà agafar el següent per moure´s bé per la
zona", ha denunciat el president de l´associació. Per això, i davant la
manca de solucions per part de les administracions o les companyies, l´entitat
editarà una guia informativa amb tots els horaris dels trens que connecten els
dos territoris. "Començarem una campanya per donar a conèixer la situació
actual i farem aquesta guia que es distribuirà pels trens i que serà una eina
útil per a la gent i, al mateix temps servirà per passar informació sobre el
que existeix i com es pot millorar", ha resumit Schneider.
"Actualment les empreses i els responsables no informen sobre els preus,
els horaris o les condicions", ha afegit.
En aquesta línia, la voluntat de l´agrupació es posar-se en
contacte i sumar esforços amb altres associacions que tinguin problemes
similars "Volem defensar el tren de la costa, és una infraestructura molt
important, gens deficitària, i que dóna vida", ha afegit el president de
l´associació. Tot i això, la potenciació de la línia passa per un element clau:
la millora de la connexió i cooperació entre Renfe i SCNF.
Un anàlisis que també ha compartit l´alcalde de Portbou,
Josep Lluís Salas. "No s´arreglarà mitjançant la Generalitat o el Consell Comarcal,
o regional en el cas francès, el que cal és que s´assegui en una mateixa taula
els directius de SCNF i Renfe", ha assegurat. Segons Salas, Portbou
"ha fet els deures" i tot i la desaparició de determinats combois que
connectaven la vila amb altres municipis com el Talgo o el Costa Brava, en els
últims anys han passat de 12 trens diaris de passatgers a 21. "El problema
però és que hi ha molts trens que provenen de Barcelona que moren a Portbou i
el mateix passa amb els que arriben de Montpeller o Narbona", ha lamentat
l´alcalde de Portbou. Una manca de
connexió que, tal i com apuntat Salas, és un problema
"internacional". "Aquí, el nostre principal problema que patim
des de fa temps i que continuem lluitant és potenciar i incrementar el nombre
de trens de mercaderies", ha reconegut l’alcalde.
Pel que fa a l´entitat, els usuaris reivindiquen més trens,
que surtin més aviat i arribin més tard, i que no desapareguin els trens
nocturns i directes que els connecten amb Tolosa de Llenguadoc, Luxemburg,
Estrasburg. "Els trens actuals i la línia té molt de potencial, és una
infraestructura que ja existeix i que no es tracta d´un problema tècnic sinó
polític", ha destacat el president de l´agrupació tot subratllant que el
tren és un mitjà de transport confortable i ecològic que permet una millor
cooperació entre la gent de la regió. Al llarg de les properes setmanes,
l´entitat donarà a conèixer les noves iniciatives que tiraran endavant per
visibilitzar aquesta problemàtica i aconseguir alguna solució.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada