“Com és possible que
en el TAV, l’anada i tornada tingui una reducció substancial i, per contra, en el tren convencional no
existeixi?
Al 2016 sembla que es congelaran les tarifes, però per un servei bàsic i indispensable com és el tren convencional resulten massa cares”.
Al 2016 sembla que es congelaran les tarifes, però per un servei bàsic i indispensable com és el tren convencional resulten massa cares”.
Josep M. Loste Romero
El passat 15/12/2015
a la matinada, a causa d’un intent
de robatori de coure
i un posterior incendi en unes instal·lacions tècniques de senyalització -entre
les estacions de Mollet, Sant
Fost i a Llagosta- van
provocar unes incidències
greus en el servei ferroviari de
les línies R2, R2 nord, R8 i R11, amb retards
molt importants deficiències en el servei . Doncs bé, avui
som 4 de gener de 2016 i encara
patim les conseqüències d’aquelles
incidències de fa tres setmanes.
S’ha hagut de modificar els horaris i
els trens de la R11 (Barcelona-Sants
Portbou-Cervera) arriben tots, com
a mínim,
vint minuts més tard de l’horari.
I el més greu de tot és que encara, a
hores d’ara, no existeix cap previsió
per saber quan es podrà
normalitzar la situació.
Aquest nou
episodi greu de RENFE/ADIF aquesta
vegada s’ha produït entre el
Vallès Oriental i el Vallès Occidental, però a la nostra línia del tram gironí de la R11 ens ha tornat a tocar el rebre. No
hi ha dubte que la incidència
posa de manifest, una i mil vegades més,
la debilitat del tren convencional, la feblesa d’una infraestructura que ha de proveir uns serveis bàsics
a la població de les
comarques gironines, i per
extensió a tot Catalunya. De
fet, es pot afirmar, sense embuts, que això també forma part del "paquet" de espoli
fiscal que tan patim els catalans. Tenim unes infraestructures malgirbades i, a més, no hi ha manteniment .
I encara, els representants de
l'Estat imperial i espoliador
argumenten que són els Mossos d’Esquadra
els que no fan bé la seva
feina. Tot plegat ens aporta
més motius per voler ser independents. Una vegada més es copsa que la independència, la sobirania plena no és un caprici dels catalans, sinó una necessitat vital. Però
tornant a l’estricta
qüestió ferroviària, no s’entén el
poc manteniment que es fa
del tren convencional, en relació amb el “gran tren”, el TAV. Que si un
dia és la senyalització, un altra dia és
la catenària. A més, gran
part dels trens
en circulació són massa vells.
Per altra banda, la informació continua
essent molt deficient; no s’actualitza adequadament el web indicant la modificació provisional dels horaris. I no parlem de les tarifes. Com
és possible que en el TAV, l’anada i
tornada tingui una reducció substancial
i, per contra, en el tren convencional no existeixi. Al 2016 sembla que
es congelaran les tarifes, però per un
servei bàsic i indispensable com és el
tren convencional resulten massa cares.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada