dimarts, 20 d’octubre del 2015

Vodafone posa en servei per la cara, sense permís, una antena de telefonia mòbil a l’Escala en un edifici de cal Campaner, una família vinculada a Convergència pel gendre

El veïnat dels Estudis s'ha començat a mobilitzar per aturar l'activitat i han donat avís a l'Ajuntament, que ha començat els tràmits. 
Els mesuraments de l’Associació Contra les Radiacions Nocives de l'Escala revelen que les emissions estan en nivells entre 1,2 i 4,5, quan el principi de precaució respecte a les emissions d'ones són de 0,6 volts per metre. 
L'antena de Vodafone instal·lada des de maig al terrat de l'edifici Can Crusat, propietat de Cal Campaner





TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 20/10/2015 
L’Escala (Alt Empordà).-

La companyia Vodafone ha posat en servei una antena de telefonia mòbil a davant els Estudis --escola Empúries-- sense demanar permís a l'Ajuntament de l’Escala (Alt Empordà), governat pel PSC i ICV-EUiA, que li va obrir un expedient anterior per instal·lar-se també sense autorització municipal. Veïns de la zona dels Estudis van donar avís a l'Ajuntament i s'estan agrupant per tal de recollir signatures contra l'antena que és a pocs metres del CEIP Empúries i de l'IES El Pedró. Ahir es van fer els mesuraments, que estan per sobre el que recomana la normativa actual.
Els veïns que van sospitar que estava en servei després de veure operaris i, de sobte, tenir cobertura al mòbil --hi ha problemes des de fa anys al centre històric-- van fer ahir mesuraments a través de l'activa Associació Contra les Radiacions Nocives de l'Escala. Segons expliquen, les emissions estan en nivells entre 1,2 i 4,5, quan el principi de precaució respecte a les emissions d'ones són de 0,6 volts per metre, segons una resolució del Consell d'Europa. L’entitat considera que hi ha llocs més idonis que situar-se al centre urbà de l’Escala i just davant de centres escolars. Per això s’han començat una recollida de signatures per intentar aturar l'activitat.
L'Ajuntament, després de tenir coneixement, va demanar informes jurídics i tècnics per seguir aquest camí. S’espera un posicionament de l'alcalde, Víctor Puga. L’edifici on hi ha aquesta activitat il·legal és propietat de cal Campaner, una família vinculada a Convergència pel gendre, que fa uns anys fou regidor per CiU. Les fonts consultades han informat que tenen previst requerir a l'empresa Vodafone que aturi l'activitat, amb una antena, de cinc metres, que va aparèixer el mes de maig en aquest edifici a la plaça popularment anomenada dels Estudis des de 1934, en el paratge de l’Aixart. És de la companyia Vodafone i l'Ajuntament de l’Escala va obrir-li un expedient per «vulneració de les normes urbanístiques». L'antena supera la normativa en relació amb l'alçada. Cinc mesos després d'aparèixer la companyia ha fet cas omís al govern municipal escalenc i l'ha posat en servei. Una de les veïnes de la zona que s'està mobilitzant ha explicat a la premsa que les primeres sospites van ser quan va veure operaris a la instal·lació i després en veure que tenien cobertura.
La contesa sobre les antenes de telefonia mòbil a l'Escala es remunta al 2002, quan es va decidir limitar-les al centre. Des de llavors i després de litigis i enfrontaments amb les companyies hi ha problemes de cobertura i no s'ha trobat cap solució definitiva. La nova llei espanyola ha liberalitzat la instal·lació d'antenes i ho permet si es posa d'acord amb els propietaris de l'edifici dificultant la intervenció municipal. Una possibilitat de treure l’antena és política, denunciar el fet que l'edifici és propietat de familiars d'un ex regidor de CiU –militant de Convergència-- i una persona que anava a la llista de la coalició a les passades eleccions municipals. És a dir, aprofitar les contradiccions del partit d’Artur Mas, la seva coalició Junts pel Sí amb ERC, i demanar obertament al diputat electe Lluís Llach a veure que opina sobre l’abús de Cal Campaner, família que cobra de Vodafone per fer una activitat il·legal segons la normativa municipal de l’Escala i unes emissions que superen de llarg els 0,6 volts per metre, segons una resolució del Consell d'Europa. A veure Lluís Llach, que en dius d’aquest partit sempre polèmic, fundat per Jordi Pujol, que t’ha fet diputat o potser solament, com feia durant el franquisme un programa de TVE, “Reina por un día”.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada