diumenge, 18 d’octubre del 2015

Darrera demostració documentada contra la “maçoneria” i el “marxisme” a Girona

Visita oficial del general Franco a Girona. 17/05/1960
Missa de campanya a la plaça Independència el 4 de febrer de 1971  









TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 18/10/2015 
Girona (Gironès).- 

Llegim que a fi de celebrar la Dictadura el 32è aniversari de l’entrada de les tropes franquistes a la ciutat de Girona, ocupada el febrer de 1939, al nostre crieri davant el fet de les primeres mobilitzacions opositores als carrers gironins amb motiu de les protestes amb ressò popular el desembre de 1970 contra el consell de guerra de Burgos a militants bascos o les detencions de joves revolucionaris aquells anys, com a Oriol Solé Sugranyes a la ciutat de Girona o estudiants d’un comitè d’acció revolucionària organitzat en l’Instutut Ramon Muntaner de Figueres, els comandaments d’aquesta Plaça Militar conjuntament amb l’Ajuntament gironí i la Diputació provincial van organitzar a la plaça Independència, amb vehicles militars i plena de soldats de lleva acompanyats d’elements franquistes (adscrits al Movimiento Nacional), una missa de campanya a l’entorn del monument de bronze dedicat, segons l’exèrcit franquista, a “los defensores de Gerona”, amb el general Álvarez de Castro, entre  el 1809 i 1810, durant la denominada Guerra del Francès.
Aquesta missa castrense el dia en 32 anys abans les tropes franquistes i feixistes italianes, amb mercenaris del Marroc, havien ocupat la ciutat --durant la missa en van dir “liberación de Gerona de las hordas masónicas y marxistas”-- fou dedicada en una mena de croada franquista, segons consta, a la lluita patriòtica contra la barbàrie modernitzadora arribada, aleshores, de l’altra banda del Pirineu, en referència al Maig 68.
Aquest esperpèntic acte franquista contra la francmaçoneria i el socialisme en general fou presidit pel governador militar, el comandant en cap de la Guàrdia Civil, el comissari de policia, l’alcalde de la ciutat, Josep Benet Cufí, i el president de la Diputació, Pere Ordis, entre altres autoritats franquistes. 
Aquesta és la darrera referència oficial documentada de les campanyes contra la “maçoneria” i el “marxisme” a la ciutat de Girona. Concretament, una missa castrense el 4 de febrer de 1971.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada