dilluns, 15 de setembre del 2014

'Perquè No ens Fotin el Tren' reclama la reobertura immediata dels lavabos, la cafeteria i un dels dos ascensors de l'estació de Vic

Noves protestes el 26 de setembre


 




TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 15/09/2014 
Vic (Osona).-  

Una seixantena de persones han participat aquest dilluns al vespre en una acció de protesta de la Plataforma ‘Perquè No ens Fotin el Tren’ a l’estació de Vic (Osona). La protesta s’ha fet el dia que es complien dos anys exactes d’un incendi a l’estació que va afectar principalment la cafeteria. Dos anys després, però, ni la cafeteria ni els lavabos s’han tornat a reobrir. Tampoc funciona des d’aquell dia l’ascensor d’accés a dues de les quatre andanes de l’estació. La plataforma reclama que es facin d’una vegada per totes les obres de reforma i que es reobrin lavabos, cafeteria i ascensor. 

La gent de ‘Perquè No ens Fotin el Tren’ s’han concentrat al vestíbul de l’estació, on van llegir un manifest. Prèviament una portaveu de la Plataforma ha fet una visita guiada per l’estació per mostrar la deixadesa i l’abandonament d’algunes parts de la instal·lació. Un agent de seguretat privada ha intentat fer-los fora, però les persones concentrades s’hi han negat al·legant que es trobaven en un local de concurrència pública.

Segons dades de la plataforma, en els dos anys que els ascensors d’accés a les andanes dos i quatre, on paren els combois que tenen la sortida i l’arribada a Vic, usuaris de fins a 18.520 trens han hagut de pujar per les escales, malgrat que alguns d’ells tinguin mobilitat reduïda o portin pesos. Més enllà de l’ascensor i la falta de cafeteria i lavabos, però, la gent ha mostrat altres desperfectes de l’estació, com els provocats en determinat mobiliari urbà per l’amuntegament d’excrements d’ocells que viuen a l’interior del reixat de les marquesines. Excrements que no sempre cauen en el mobiliari urbà, sinó tot sovint al cap de les passatgeres que s’esperen a l’andana.

També van posar en evidència les mancances de l’única sala d’espera que hi ha a l’estació. De fet, no és ni una sala d’espera amb calefacció, sinó que és una part del vestíbul d’accés a les andanes. A l’hivern, diuen, hi fa molt de fred i des dels únics bancs que hi ha no hi ha visió directa dels panells informatius. Uns panells informatius que, com la megafonia, denuncien, tot sovint desinformen més que res més. Una megafonia controlada des de Barcelona o Madrid i a la qual no té accés directe el personal de l’estació de Vic.

Desconfiança que comencin les obres al setembre


Les obres d’arranjament dels desperfectes ocasionats per l’incendi del 15 de setembre de 2012 s’han endarrerit a causa de la discussió entre les asseguradores de Renfe i d’Adif sobre qui les ha de pagar. Perquè ‘No ens Fotin el Tren’ també lamenta el paper que han jugat les administracions en aquests dos anys, no només Renfe i Adif, sinó també el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, de qui depèn ara el servei de Rodalies, i l’Ajuntament de Vic. Aquest últim només s’ha mogut després que l’oposició hagi denunciat l’estat de l’estació en diverses ocasions al ple. 

Ara s’han anunciat les obres per aquest mes de setembre. Des de la plataforma, però, s’agafen l’anunci de les obres amb certes reserves, ja que a la primavera des de l’Ajuntament també els van assegurar que començarien, sense falta, l’1 de juliol. I a hores d'ara està tot per fer. D’aquí que volguessin aprofitar el segon aniversari de l’incendi per pressionar les administracions a complir la seva promesa de començar al setembre les obres, que s’han de prolongar tres mesos.

Noves protestes el 26 de setembre


Paral·lelament a la reivindicació relacionada amb l’estació de Vic, ‘Perquè No ens Fotin el Tren’ continua la seva campanya per la millora de la línia 3 de Rodalies, una de les dues que queda al Principat de Catalunya sense doble via.

Pel dia 26 de setembre convoquen una nova jornada de protesta que voldrien que es fes a cada estació de la línia per evidenciar-ne les mancances. 

Fins ara la plataforma havia centrat bona part de les seves accions a les estacions de Torelló, on va néixer, i Manlleu, però des de l’última assemblea han decidit estendre-les a la totalitat de la línia 3 de Rodalies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada