divendres, 15 d’agost del 2014

Grups animalistes han denunciat en una protesta contra el correbou que es maltracta els animals a la festa major de Roses

També protestaran a Roses demà, dissabte, contra l'empaitada d'ànecs. 
Celebren l’empaitada d’ànecs a Sagunt tot i estar prohibida .





TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 15/08/2014 
Roses (Alt Empordà).- 

A Roses i a l’Escala (Alt Empordà) no havien vist mai un toro ni un torero pel carrer fins que a Torroella de Montgrí (Baix Empordà), durant el tardofranquisme un grup fa formar la Penya de Sant Marcos, en referència al patró de la seva ciutat d’origen natal on regnava, aleshores, la tauromàquia en les seves festes patronal. Mentre els aires rebels que en certa mesura havien perdurat a l’Escala durant la llarga nit del franquisme van fer una certa revifada durant la transició a Roses el franquisme sociològic i cert caciquisme, encara que tenyit de socialdemòcrata havien guanyat molt terreny, especialment amb el diner fàcil de l’especulació immobiliària que donava jornals. Per això la plaça portàtil a la plaça dels Estudis, a l’Aixart de l’Escala, on hi ha l’escola ‘Empúries’, solament es va instal·lar un any per la festa major de Santa Màxima, en canvi, per la festa de la Mare de Déu d’Agost a Roses va perdurar fins a la regularització dels jocs i espectacles per part del Parlament de Catalunya. Aleshores, l’entorn de la Penya de Sant Marcos, amb associats de Torroella de Montgrí, Roses, l’Escala i Figueres, es va organitzar en Penya Taurina Vila de Roses, ara presidida per Carlos Rodríguez, que conjuntament amb la denominada ‘Asociación Corazón para Caballos’, cada festa major rosenca fa un correbou, al·legant una “tradició” inexistent. El mateix van fer a Torroella de Montgrí.

Protesta contra la tauromàquia

Membres d'entitats animalistes de diversos punts de Catalunya, com ara l’Associació Animalista Girona o el Partit Animalista, han protestat aquest divendres a Roses contra els correbous de la festa major per denunciar que s'hi maltracten els animals i han reclamar que es deixin de celebrar no només a Roses sinó també als altres punts de les comarques gironines on es fan, com ara Olot, Vidreres i Torroella de Montgrí.  
Demà, dissabte, també hi ha convocada una protesta a Roses per l'empaitada d'ànecs que es fa a la platja de la Punta.
Les crítiques als correbous i l'empaitada d'ànecs ha rebut el suport del Partit Animalista; ICV de l'Empordà, que ha manifestat “el seu total rebuig a la celebració d'espectacles i festivitats que incloguin l'ús d'animals”; la comissió de protecció dels drets dels animals del Col·legi d'Advocats de Barcelona, que ha demanat a l'Ajuntament rosenc l'anul·lació de l'empaitada d'ànecs; l'Associació contra la Tortura i el Maltractament Animal, que ha presentat a l'Ajuntament un escrit formal en via administrativa en què demana que no s'autoritzi l'empaitada d'ànecs” programada per al 16 d'agost, i, per tant, que es denegui el permís per a la seva celebració, entre altres entitats.
Al correbou de la tarda, aquest divendres a Roses, s’ha protestat contra el maltractament animal, amb pancartes i samarretes on es llegia ‘Fins als ous dels correbous’, ‘Sí a la vida animal’ i ‘Ja n'hi ha prou’. També s’han cridat consignes , com ara ‘Fora correbous!’, ‘La tortura, ni art ni cultura!’ o ‘Quina educació doneu als vostres fills’.
Durant la protesta animalista alguns dels participants en els correbous han cridat ‘Fora, fora!’ a les persones que protestaven i fins i tot agents del cos dels Mossos d'Esquadra han dissuadit  alguns membres de la Penya Taurina Vila de Roses, que increpaven la gent de la protesta animalista.
Natàlia Ricart, portaveu animalista, ha explicat que “s'incompleixen diverses lleis de la protecció animal” i que “el maltractament que fan aquí és massa evident per no manifestar-nos, que pateixin qualsevol tipus d'estrès està tipificat com a maltractament, tampoc creiem que s'hagin de gastar 6.000 euros per això”.
Davant una situació que desprestigia Roses, l'alcaldessa per CiU, Montse Mindan, ha manifestat que no descarta una consulta per decidir si s'han de continuar celebrant correbous o no.
Celebren l’empaitada d’ànecs a Sagunt tot i estar prohibida 
Al Port de Sagunt (Pla de Morvedre, País Valencià) aquest divendres s’han celebrar les cucanyes marítimes amb el llançament a la platja d'ànecs vius que van ser empaitats per banyistes, una empaitada tot i estar prohibida.
L’empaitada d’ànecs està prohibida per la Generalitat valenciana, després d'una sentència que el 2006 va donar la raó a un grup de defensa dels animals que va protestar pel maltractament que patien els ànecs, encara que s'ha seguit desenvolupant a Sagunt i l'Ajuntament ha hagut de fer front en els darrers anys a les multes imposades per l'administració autonòmica valenciana. L'Ajuntament de Sagunt va acordar a finals de juliol autoritzar a la Federació de Penyes desenvolupar aquest empaitada d'ànecs.  

A l’Escala també hi haurà protesta el setembre 

A la banda sud de la badia de Roses, a principis de setembre hi ha la festa major de l’Escala, on també hi ha empaitada d’ànecs. La protesta també es farà visible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada