dimecres, 26 de juny del 2013

El col·lectiu #pqnoensfotineltren convoca cassolades divendres 28 de juny a les estacions de tren de Manlleu i Torelló

Ara prioritza la incorporació de Manlleu, Torelló i Ripoll a la sisena corona de Rodalies tant pel que fa a la tarifa integrada com a la freqüència de pas


 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 26/06/2013 
Manlleu i Torelló (Osona).- 

Un col·lectiu nascut a les xarxes socials sota l'etiqueta #pqnoensfotineltren ha convocat el proper divendres, 28 de juny, una cassolada a Torelló, la cinquena enguany, i una altra a Manlleu, a la cpmarca d’Osona, per denunciar les condicions precàries en què es troba el servei de tren. A Manlleu, on la concentració es celebra per primera vegada. Les convocatòries són a les 20:00h a Manlleu i a Torelló, a les 20:15h.

El col·lectiu #pqnoensfotineltren es va formar a principis d’any, quan un grup de veïnes i veïns de Torelló va començar a moure’s contra l’abandonament de l’estació de tren per part d’ADIF. L’empresa pretenia tancar el punt de venda de bitllets i substituir-lo per màquines que funcionen únicament amb targeta de crèdit i que, a més, no poden aplicar descomptes com el de família nombrosa o de jubilat. A partir d’aquesta reivindicació i d’altres relacionades amb la millora general del servei, aquest col·lectiu va convocar cassolades regularment davant l’estació, arribant a tallar les vies del tren. També han dut a terme una campanya on les veïnes i els veïns donen la cara, simbòlicament, pel tren, fent-se una fotografia amb un missatge a favor d’aquest necessari transport públic. 

El col·lectiu ha anat creixent i ha aconseguit frenar momentàniament el que anomena l’automatització barroera de l’estació de Torelló. Actualment, prioritza la incorporació de Manlleu, Torelló i Ripoll a la sisena corona de Rodalies tant pel que fa a la tarifa integrada com a la freqüència de pas. Malgrat que, arrel dels canvis dels últims anys tant Torelló, com Manlleu i Ripoll han passat a formar part de Rodalies, més enllà de Vic es fixen pels usuaris unes condicions radicalment diferents. Aquest fet que denuncien depèn únicament de la voluntat política de la Generalitat de Catalunya, presenta molts problemes a la gent que utilitza diàriament aquest mitjà de transport públic. En xifres, estaríem parlant de més de 50.000 persones potencials repartides entre Osona Nord i el Ripollès, a les quals es podrien sumar els possibles usuaris de la Garrotxa que a través de l’eix Vic/Olot i l’Estació de Torelló tindrien l’enllaç amb Barcelona a 20 minuts de la seva capital de comarca. 


 https://www.facebook.com/Pqnoensfotintren

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada