dissabte, 30 de març del 2013

Pont de Molins tallarà la N-II a partir del 15 d’abril


A Pont de Molins també hi ha hagut morts a la N-II 
A Bàscara, la plataforma Prou Camions N-II continuarà organitzant actes de mobilització durant aquests dies de setmana santa 







TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 27/03/2013 
Pont de Molins / Figueres / Bàscara (Alt Empordà).-

 Les veïnes i els veïns de Pont de Molins (Alt Empordà) també tallaran la carretera Nacional II, a partir del dilluns 15 d'abril al matí, si no s'ha resolt el desviament de camions per l'AP-7. L'alcalde, Josep Fuentes (CiU), explica que, després de reunir-se dimarts passat amb un grup de veïnes i veïns, es va acordar solidaritzar-se amb la mobilització de Bàscara (Alt Empordà), tot i donar un vot de confiança al conseller Santi Vila fins al dia 15. Fuentes declara que ja tenia preparada i signada la sol·licitud d'autorització per tallar la carretera per presentar-la formalment el dia 2 d’abril. I Xavier Falgàs, un dels veïns del municipi involucrats en la iniciativa de Pont de Molins, explica que la intenció és fer les mateixes accions que a Bàscara, tallant la carretera cada dia de les nou a les deu del matí i utilitzant intensivament el pas de vianants a la tarda. Segons l'alcalde, el cas de Pont de Molins és similar al de Bàscara. “Aquí també hi ha hagut morts, estem parlant de la seguretat de les persones i això és una línia vermella. Els transportistes s'han de tranquil·litzar perquè ja és així a França i altres països. La raó la tenen els ciutadans”, diu l'alcalde. 
Moció a Figueres 
Al mateix temps, la CUP de Figueres (Alt Empordà) presentarà al ple de la setmana vinent la moció de la plataforma Prou Camions N-II de Bàscara, que demana que es prohibeixi el trànsit de camions per aquesta via. Una representació de la CUP, en què hi havia el regidor d’aquesta formació independentista a Figueres Joan Font, que es va reunir amb la plataforma de Bàscara, es va oferir a donar-li suport i es va comprometre a portar la moció a tots els ajuntaments de les comarques gironines on tenen representació. Aquesta moció ja va ser adoptada en un ple extraordinari a Bàscara i ha estat tramesa a una vintena de municipis.
A Bàscara, la plataforma Prou Camions N-II continuarà organitzant actes de mobilització durant aquests dies de setmana santa.
A banda dels dos talls diaris de la carretera en el seu pas pel nucli urbà de Bàscara que es faran fins aquest divendres, s'organitzarà una arrossada de sants innocents el dilluns 1 d'abril. La plataforma ho justifica pel fet que la primera data anunciada per prohibir el pas dels camions per la N-II (el 2 d'abril) només podia ser una innocentada. L'arrossada es farà a una banda de la carretera i, per omplir els plats i recollir el menjar, caldrà travessar la via utilitzant el pas de vianants. Aquest àpat popular s'iniciarà a dos quarts de dues del migdia i a continuació hi haurà actuacions de música en directe. 
Per la seva banda, la Generalitat de Catalunya intenta desactivar els talls de la N-II durant la primera quinzena d’abril i assegura que a partir del divendres 19 dia d'abril els camions que incompleixin la prohibició de circular per la N-II s'enfrontaran a una multa de 500 euros. El conseller de Territori de la Generalitat, Santi Vila, ara anuncia que a la travessera de Bàscara “la restricció de pas serà absoluta” i que a la resta de trams, es permetrà que els camions hi passin en casos puntuals, com ara per fer gasolina, quan hagin de fer operacions de càrrega i descàrrega o quan necessitin passar per un tram de la N-II per enllaçar amb una altra carretera en el cas dels trànsits locals. El conseller Vila ha anunciat que la mesura entrarà en vigor, de manera definitiva, el 19 d'abril: des d'aquell dia els camions hauran de deixar de passar pels 81 quilòmetres de la N-II que s'estenen entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà), i fer servir obligatòriament l'AP-7. Els transportistes tindran bonificacions de peatge que oscil·laran entre el 25 i el 50% de l'import. Per compensar la concessionària Abertis, la Generalitat i l'Estat faran aportacions conjuntes. Segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, en els pròxims dies tant ell com la ministra Ana Pastor confirmaran aquests percentatges, perquè aquest és un serrell que encara s'ha de polir. La intenció és que els transportistes que facin el recorregut sencer per l'AP-7 tinguin una bonificació del 25%, que assumiria íntegrament Abertis. En el cas dels camions que facin moviments interns, la reducció de peatge podria arribar al 50%. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada