A
Bàscara, la plataforma Prou Camions N-II continuarà organitzant
actes de mobilització durant aquests dies de setmana santa
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 27/03/2013
Pont de Molins / Figueres / Bàscara (Alt
Empordà).-
Les veïnes i els veïns de Pont de Molins (Alt Empordà)
també tallaran la carretera Nacional II, a partir del dilluns 15
d'abril al matí, si no s'ha resolt el desviament de camions per
l'AP-7. L'alcalde, Josep Fuentes (CiU), explica que, després de
reunir-se dimarts passat amb un grup de veïnes i veïns, es va
acordar solidaritzar-se amb la mobilització de Bàscara (Alt
Empordà), tot i donar un vot de confiança al conseller Santi Vila
fins al dia 15. Fuentes declara que ja tenia preparada i signada la
sol·licitud d'autorització per tallar la carretera per presentar-la
formalment el dia 2 d’abril. I Xavier Falgàs, un dels veïns del
municipi involucrats en la iniciativa de Pont de Molins, explica que
la intenció és fer les mateixes accions que a Bàscara, tallant la
carretera cada dia de les nou a les deu del matí i utilitzant
intensivament el pas de vianants a la tarda. Segons l'alcalde, el cas
de Pont de Molins és similar al de Bàscara. “Aquí també hi ha
hagut morts, estem parlant de la seguretat de les persones i això és
una línia vermella. Els transportistes s'han de tranquil·litzar
perquè ja és així a França i altres països. La raó la tenen els
ciutadans”, diu l'alcalde.
Moció
a Figueres
Al
mateix temps, la CUP de Figueres (Alt Empordà) presentarà al ple de
la setmana vinent la moció de la plataforma Prou Camions N-II de
Bàscara, que demana que es prohibeixi el trànsit de camions per
aquesta via. Una representació de la CUP, en què hi havia el
regidor d’aquesta formació independentista a Figueres Joan Font,
que es va reunir amb la plataforma de Bàscara, es va oferir a
donar-li suport i es va comprometre a portar la moció a tots els
ajuntaments de les comarques gironines on tenen representació.
Aquesta moció ja va ser adoptada en un ple extraordinari a Bàscara
i ha estat tramesa a una vintena de municipis.
A
Bàscara, la plataforma Prou Camions N-II continuarà organitzant
actes de mobilització durant aquests dies de setmana santa.
A
banda dels dos talls diaris de la carretera en el seu pas pel nucli
urbà de Bàscara que es faran fins aquest divendres, s'organitzarà
una arrossada de sants innocents el dilluns 1 d'abril. La plataforma
ho justifica pel fet que la primera data anunciada per prohibir el
pas dels camions per la N-II (el 2 d'abril) només podia ser una
innocentada. L'arrossada es farà a una banda de la carretera i, per
omplir els plats i recollir el menjar, caldrà travessar la via
utilitzant el pas de vianants. Aquest àpat popular s'iniciarà a dos
quarts de dues del migdia i a continuació hi haurà actuacions de
música en directe.
Per
la seva banda, la Generalitat de Catalunya intenta desactivar els
talls de la N-II durant la primera quinzena d’abril i assegura que
a partir del divendres 19 dia d'abril els camions que incompleixin la
prohibició de circular per la N-II s'enfrontaran a una multa de 500
euros. El conseller de Territori de la Generalitat, Santi Vila, ara
anuncia que a la travessera de Bàscara “la restricció de pas serà
absoluta” i que a la resta de trams, es permetrà que els camions
hi passin en casos puntuals, com ara per fer gasolina, quan hagin de
fer operacions de càrrega i descàrrega o quan necessitin passar per
un tram de la N-II per enllaçar amb una altra carretera en el cas
dels trànsits locals. El conseller Vila ha anunciat que la mesura
entrarà en vigor, de manera definitiva, el 19 d'abril: des d'aquell
dia els camions hauran de deixar de passar pels 81 quilòmetres de la
N-II que s'estenen entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt
Empordà), i fer servir obligatòriament l'AP-7. Els transportistes
tindran bonificacions de peatge que oscil·laran entre el 25 i el 50%
de l'import. Per compensar la concessionària Abertis, la Generalitat
i l'Estat faran aportacions conjuntes. Segons el conseller de
Territori i Sostenibilitat, en els pròxims dies tant ell com la
ministra Ana Pastor confirmaran aquests percentatges, perquè aquest
és un serrell que encara s'ha de polir. La intenció és que els
transportistes que facin el recorregut sencer per l'AP-7 tinguin una
bonificació del 25%, que assumiria íntegrament Abertis. En el cas
dels camions que facin moviments interns, la reducció de peatge
podria arribar al 50%.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada