Fa
uns dies Figueres i també les vies de comunicació entre la frontera
i el Gironès es troben en una zona blindada policialment.
També
hi ha vigilància de mossos de paisà a l’entorn de la comunitat
magribí de Salt
La
interclassista ANC pretén desactivar i apropiar-se de la protesta
veinal anticapitalista gironina.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 07/01/2013 Redacció Figueres (Alt Empordà).-
El
viatge inaugural del TAV Barcelona Girona Figueres per part del
príncep Felip de Borbó i Letícia, acompanyats pels presidents
Mariano Rajoy i Artur Mas, amb els seus respectius seguicis
governamentals, simbolitza un esperpent d’una situació fotuda en
un any que farà història en la memòria mundial dels darrers segle
de lluita de classes.
Segons
una nota en l’edició d’aquest dilluns 7 de gener del ‘Diari de
Girona’, aquests dies la ciutat de Figueres està blindada de
policia, i també les vies de comunicació més importants de l’Alt
Empordà, des de la frontera fins al Gironès i el Pla de l’Estany.
La presència del cos de Mossos d’Esquadra a la comarca fronterera
és certament notable, amb un reforç especial aquest dies.
També,
des del passat divendres, hi ha una especial vigilància de mossos de
paisà a l’entorn de la comunitat magribí de Salt. Alguns agents
dels Mossos d’Esquadra s’amaguen mig disfressats amb mocadors
negres i blancs o vermells i blanc típics de la pagesia palestina o
iraquiana. Quan ara el TAV arrenca la situació social és al límit,
doncs ni l’eurocràcia de la Unió Europea, ni l’Estat
capitalista espanyol, ni la burgesa Generalitat de Catalunya no té voluntat ni capacitat real de solucionar els colossals afers quotidians, ans al
contrari, obres com ara la MAT o el TAV ens compliquen encara més
l’existència.
En el cas de Girona, a les portes d'una inauguració
pomposa ens trobem amb un territori trinxat i depauperat. La
destrossa ambiental i territorial ni apareix en les triomfalistes
valoracions d'Adif, la Cambra de Comerç i els sectors econòmics ,
empresarials i polítics de les comarques gironines. Adif ha humiliat
i menyspreat a veïns i veïnes de Sant Narcís i Girona; 4 anys
llargs de patiment, soroll, caos, incerteses i promeses incomplertes.
És clamorós que no s'informi a la gent del cost ambiental i
econòmic del TAV i de quants diners públics costarà mantenir-lo.
Els trens de Mitjana Distància experimentaran retallades de servei,
cosa que afectarà les economies de les persones usuàries dels trens
convencionals a causa de l'entrada en servei dels TAV i dels Avant.
Al mateix temps cal denunciar que fa anys els responsables polítics
i empresarials de Girona, i a aquests darrers ningú els demana
comptes perquè viuen al marge de l’espectacle electoral, van
decidir ubicar l'estació del TAV al centre de Girona, hipotecant el
parc Central i el seu veïnat, i creant el col·lapse i el subsegüent
embolic al centre de la ciutat. Col·lapsar el centre de trànsit
rodat a motor i ubicar una megaestació de busos arran d'una zona
tant densament poblada és com a mínim una temeritat i una decisió
poc mesurada i sobretot presa en clau purament tècnica i sobre el
plànol.
Patim
un sistema capitalista sense estat de benestar i amb la banca
enfonsada, una situació socialment nociva en el marc d’una
monarquia constitucional sense credibilitat, pròpia de la Segona
Restauració Borbònica postfranquista, amb un sector de sindicalisme
de gestió i integració del Capital que no vol anar a una nova vaga
general durant la cimera europea de març, tot plegat un espectacle
caòtic d’una democràcia capitalista representativa inoperant, i
amb una classe política totalment degradada.
Però, la partida s’ha
acabat i aquest 2013 ens toca a jugar a nosaltres, ja que la màquina
està avariada, els maquinistes del poder hegemònic han perdut
l’oremus, el sistema capitalista mundialment no funciona i hem de
crear una nova societat, autogestionada i autogestionària vers el
comunisme llibertari.
El
creixement catastròfic de la civilització tecno-industrial del
capitalisme decadent i la seva seqüela de nocivitats socials va
planificar abans del crac de 2007-2008 obres com ara la reconstrucció
transfronterera de la línia de molt alta tensió entre Baixàs i
Vic, per exportar a l’Àfrica l’excedent energètic
electro-nuclear francès, o el TAV, un element ferroviari
essencialment propi del mercat de la mobilitat amb la circulació
ràpida de capital sota la forma especial dels executius que tenen
pressa.
El
TAV és el tren de la nova élite, connecta els centres de poder i
reordena a favor del Capital el territori, potenciant les ciutats com
a indrets privilegiats de l’acumulació del capitals, possibilita
processos d’urbanització immobiliària innecessària, com
demostren els plans territorials de la Generalitat, la construcció
de noves carreteres innecessàries, autopistes que trinxen el
territori, ports que desfan el litoral, transvasaments d’aigües
així com noves centrals energètiques que van incloses en el paquet
del model dels trens d’alta velocitat. Es va pensar que amb el TAV
es podria encara potenciar més la bombolla immobiliària i el model
bancari hipotecari amb potencials nous clients turístics o clients
autòctons de segones i terceres residències (mar i muntanya), una
bombolla i un model econòmic, junt amb el regne del negoci de les
noves tecnologies, que fou l’última forma del capitalisme en la
seva fase senil.
La
deslocalització de les indústries també troba en el transport de
mercaderies en el TAV una manera de descongestió del tràfic de
carretera però al mateix temps accelera les deslocalitzacions
fabrils que generen més desocupació laboral a la Península.
No
es pot qüestionar el TAV, la MAT o els transvasaments d’aigua
sense posar en qüestió la pròpia societat capitalista turbo
industrial. No hi tecnologies sostenibles possibles en el sistema
capitalista industrial. La disputa entre la burgesia central
espanyola que imposa un TAV radial des de Madrid a Galicia i a Girona
que subordina la burgesia catalana, com demostra el viatge d’Artur
Mas al costat de Felip de Borbó i Mariano Rajoy, davant un corredor
mediterrani i un TAV multi cèntric que possibiliti una euroregió
entre el Principat de Catalunya, el País Valencià, Aragó i
Occitània, amb capital a Barcelona, després que a nivell de seus
econòmiques i financeres aquesta quedés endarreria enfront la
ciutat de Madrid, amb amenaces de fugida com la del grup Lara, doncs
Madrid es va convertir abans del crac mundial de 2007-2008 en un gran
centre financer i de serveis gràcies a la ubicació allà del centre
del poder polític de l’Estat capitalista espanyol, i
perdre la burgesia catalana el monopoli del mercat espanyol, no deixa
de ser una falsa disjuntiva triar entre un model de destrucció
ferroviari d’alta velocitat de tipus radial i un de tipus multi
cèntric.
Per
tal de combatre els models nocius del TAV i la MAT, l’extensió de
la barbàrie capitalista i el col·lapse medi ambiental i ecològic,
el terrorisme d’Estat i la guerra imperialista, uns models
implantats com a forma de capitalisme decadent que patim, cal desfer
el sistema capitalista en el seu conjunt i la seva societat classista
de treball assalariat i regne de la mercaderia.
En
principi, la gironina mesa d’entitats per la participació va
convocar una concentració de protesta veïnal a l’estació de
Renfe en el parc Central de Girona a les 12 del migdia de dimarts,
una protesta a la que s’han afegit el grup municipal de la CUP i
també la Intercomarcal d’EUiA i el PSUC (ViU), així com grups
llibertaris, autònoms i trotskistes.
Però, avui la sectorial
territorial de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), en un gir
oportunista propi d’aquest òrgan jeràrquic interclassista, que va
des de l’MDT i PSAN a ERC, Solidaritat, Reagrupament i Convergència
Democràtica de Catalunya (CDC), el partit d’Artur Mas, sota
control pujolista i diversos consolats de Barcelona, també convoca,
amb la recomanació de portar estelades, per rebutjar la presència
de Rajoy i el príncep Borbó en el sentit de la manca de finança a
la Generalitat per part de l’Estat.
Així, des de la pròpia
Generalitat es desactiva la contestació social i tot es vol reduir a
fer ballar quatre banderes i cridar a favor d’un estat capitalista
català propi dins l’eurocràcia de Brussel·les, tal com vol
Berlín enfront de Washington i Londres que volen una Catalunya en un
bloc atlàntic amb Gran Bretanya, Portugal, Escòcia i Noruega, fora
d’una Europa germanitzada en que hi restarien Bèlgica, Països
Baixos, República francesa, Itàlia, el Regne d’Espanya, sense el
Principat, i altres estats sota l’hegemonia prussiana de Berlín.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada