Un desplegament policial mai vist en un trajecte ferroviari.
A
mesura que s’acosta l’arribada dels prínceps de la Casa de Borbó
i de Mariano Rajoy i Artur Mas creix la protesta contra el
malbaratament i l’enorme impacte ambiental i ecològic del TAV.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 07/01/2013 Redacció Girona (Gironès).-
Arrel de
l’anuncia d’una protesta contra el malbaratament de l’obra
faraònica del TAV i el seu enorme impacte ambiental i ecològic en
el territori el proper dimarts al parc Central de Girona al migdia
comença tot un seguit de provocacions policials i una estratègia
estatal de la tensió per atemorir les persones que volen protestar a
Girona o en altres indrets de la línia ferroviària d’alta
velocitat.
En
aquest sentit, cal denunciar l’escrit del polèmic advocat i
periodista de Figueres Alfons Quintà, que en l’edició d’aquet
diumenge 6 de gener del ‘Diari de Girona’ anuncia uns hipotètics
“aldarulls independentistes” durant el trajecte ferroviari el
dimarts del príncep Felipe de Borbó i Leticia, Mariano Rajoy i
Artur Mas. Sobre el president de la Generalitat de Catalunya, Quintà
afirma que “Mas farà veure que no en sap res” i afegeix en
l’escrit que “sé i puc mig dir una cosa, que precisaré quan
s’escaigui, amb noms: que una personalitat institucional espanyola
va trucar a una altre de catalana per demanar-li (cosa que farà)
d’anar amb l’AVE amb ella, perquè la primera creia que, sent
català i respectat (en referència a la personalitat catalana)
podria oferir-la protecció o aixopluc en cas d’aldarulls. La
petició d’empara no va sorprendre gens ni mica a la personalitat
catalana, un amic meu.” Tot plegat de manual de GLADIO (NATO).
L'estació
subterrània del TAV a Girona no s'ha acabat i n'han fet una de
provisional en superfície que necessita una enorme passarel·la
(finger) de 20 metres d'alçada per comunicar-se amb l'antiga
estació. L' estació d'autobusos, que es va eliminar
provisionalment, continuarà provisionalment allà on és ara. Els
trens d’alta velocitat passaran per la ciutat sense que potser mai
s’acabaran les obres, ja que han dit que no acabarien per falta de
pressupost, és a dir, l'estació d'autobusos seguirà sine die de
manera provisional allà on és, l'eliminació de la línia elevada
no es farà mai i el que abans era el parc Central restarà com
estació provisional gironina del TAV.
Per
altra banda, tres dies abans de la inauguració oficial de la línia
del TAV que enllaça Barcelona i Girona, els cossos d'emergències i
seguretat de la Generalitat (Bombers, Mossos, el SEM...) no tenen cap
informació per poder actuar en cas d'accident a l'estació o als
túnels urbans de Girona. El desconeixement és total; no saben quins
elements de seguretat tenen aquestes infraestructures ni com els
poden utilitzar. No s'han fet inspeccions ni tampoc simulacres per a
una hipotètica evacuació. Coses tan elementals com saber on hi ha
preses d'aigua, per on podrien accedir les ambulàncies o per on
s'haurien de fer les evacuacions, avui els responsables de la
seguretat del país ho desconeixen. Doncs, quan està a punt d'entrar
en funcionament una infraestructura per on han de circular milers de
viatgers, ningú s'ha preocupat d'establir els protocols d'emergència
entre Adif i els cossos d'emergència, que són els que han
d'intervenir en cas d'accident. No s'ha elaborat un pla conjunt entre
Adif i la Generalitat de Catalunya per a casos de necessitat i no
s'ha convocat els responsables d'aquests serveis per visitar els
túnels fins tot just 24 hores abans de la inauguració oficial. En
un tema tan sensible com és el de la seguretat, la manca de
col·laboració entre institucions i ens públics demostra on arriba
la crisi de l’Estat capitalista espanyol, i fins ara ningú dona
explicacions de per què es fa in extremis la visita als túnels de
Girona.
Cal
remarcar que la plataforma Cop al TAV va lluitar socialment contra el
projecte del TAV i la seva lluita era clara i nítida, es demanava
uns trens d'amplada europea que articulés les comarques gironines i
les connectés, a nivell de viatgers i mercaderies, amb Barcelona,
Catalunya Nord i Europa. Una proposta de modernització del tren
convencional, reconvertit en un vertader transport públic que aturés
la circulació de mercaderies per carretera i que dinamitzés
l'economia gironina, que millorés la qualitat de vida
dels ciutadans d'aquestes meravelloses comarques i sobretot que
millorés el medi ambient, contribuint a reduir les emissions de CO2
i per tant lluitar contra el canvi climàtic.
Al
mateix temps cal denunciar que fa anys els responsables polítics i
empresarials de Girona, i a aquests darrers ningú els demana comptes
perquè viuen al marge de l’espectacle electoral, van decidir
ubicar l'estació del TAV al centre de Girona, hipotecant el parc
Central i el seu veïnat, i creant el col·lapse i el subsegüent
embolic al centre de la ciutat. Col·lapsar el centre de trànsit
rodat a motor i ubicar una megaestació de busos arran d'una zona
tant densament poblada és com a mínim una temeritat i una decisió
poc mesurada i sobretot presa en clau purament tècnica i sobre el
plànol.
A
les portes d'una inauguració pomposa ens trobem amb un territori
trinxat i depauperat. La destrossa ambiental i territorial ni apareix
en les triomfalistes valoracions d'Adif, la Cambra de Comerç i els
sectors econòmics , empresarials i polítics de les comarques
gironines. Adif ha humiliat i menyspreat a veïns i veïnes de Sant
Narcís i Girona; 4 anys llargs de patiment, soroll, caos, incerteses
i promeses incomplertes. És clamorós que no s'informi a
l'opinió pública del cost ambiental i econòmic del TAV i de quants
diners públics costarà mantenir-lo. Els trens de Mitjana Distància
experimentaran retallades de servei, cosa que afectarà les economies
de les persones usuàries dels trens convencionals a causa de
l'entrada en servei dels TAV i dels Avan.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada