Missa solemne del tot Girona per Javier Echevarría, prelat difunt de l'Opus Dei |
Mig
miler de persones es reuneixen al l’església de Sant Feliu per retre
homenatge a Javier Echevarría, el prelat de l’Obra, mort el 12 de
desembre a Roma.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 22/12/2016
Girona (Gironès).-
Poca cosa es pot fer a
Girona mentre els punts clau de la societat i les seves institucions
estigui en mans d’elements actius de la secta destructiva totalitària
ultracatòlica Opus Dei.
Llegim
al portal ARIET.CAT que no hi cabia cap agulla el dimarts passat a la
basílica gironina de Sant Feliu. I això que el temps no acompanyava gens
ni mica. Plujós i amb un vent gèlid que baixava del nord enllà. Al
vespre, prop de cinc-centes persones van reunir-se sota la nau gòtica
per acomiadar Javier Echevarría, el prelat de la secta destructiva
totalitària ultracatòlica Opus Dei --molt arrelada a la ciutat de Girona
i de Salt entre les famílies burgeses dirigents durant el franquisme
tardà--, mort a Roma la setmana abans. Per tal que la gentada pogués
seure, s’havien col·locat cadires plegables al costat dels bancs. Així i
tot, desenes de fidels addictes a la secta van preferir quedar-se
dempeus a l’entrada del temple.
Echevarría
ha estat la màxima autoritat de la secta Opus Dei durant els últims 22
anys. Va accedir a la institució el 1948 amb només setze anys i
ràpidament es va convertir en un dels principals col·laboradors de
Josemaría Escrivà de Balaguer, el fundador de l’Obra. Echevarría havia
intentat rentat la imatge de l’Opus Dei i ha fet emmudir les veus que
qualificaven l’organització de sectària i destructiva de la persona
humana addicta.
La
missa de Girona es va concebre com una mostra de gratitud envers una
vida plena de “sacrifici” i de “donació permanent als altres” del
sectari Echevarría.
La cerimònia va ser dirigida pel bisbe Francesc Pardo, que va pregar per l’ànima d’Echevarría amb emoció i calidesa.
Participació del cor Les Alzines
També
va parlar el vicari de l’Opus Dei, Igansi Font. El seu sermó va ser més
sever que el del bisbe de la diòcesi de Girona. Apuntava al cervell, no
al cor, però tenia els mateixos efectes persuasius. Les habilitats
retòriques exhibides pels dos eclesiàstics foren notables. Les paraules
anaven acompanyades de música. En un racó del temple catòlic, el cor de
Les Alzines, l’escola femenina de Girona, amenitzava la cerimònia amb
nadales i altres cants religiosos. Segons ARIET.CAT, que hi tenia un
cronista, les nenes, precisament, van protagonitzar el moment més
“divertit” de la missa. Va ser quan es van equivocar de cançó. Llavors
unes rialles entremaliades van emergir com una piuladissa d’ocells de la
capella on estaven recloses. Mentre les nenes cantaven, els nens
col·laboraven en la litúrgia. Traginaven encensers, apagaven ciris i
executaven altres tasques de gran complexitat tècnica. També hi havia un
parell de fidels jugant amb el telèfon i una nena ballant en una
capella.
Els
uniformes de l’escola Bell-lloc --fundada per les principals famílies
gironines de la secta-- quedaven un xic deslluïts al costat de les
sumptuoses sotanes violetes. Es tractava de posar els nens en ridícul
perquè sentissin el desig de vestir-se’n una? Vés a saber, es pregunta
ARIET.CAT. En qualsevol cas, queda clar que la segregació sexual ofereix
resultats socials d’innegable harmonia.
Un quadre de Velázquez
Al
temple hi havia gent de totes les edats. Marrecs que bramaven,
adolescents en busca de poder, vells que buscaven reconfort. Una gran
família burgesa catòlica sectària que al final de la missa se saludava
amb efusió. Solament hi faltava Josep Maria Gironella venent ‘Los
cipreses creen el Dios’. Potser ara llegiran algun pamflet contra
l’anarquisme social d’aquesta mena. Hi havia diversitat d’edats, però no
de pigments. L’única nota de color la posava un noi d’aspecte oriental
que vetllava per la seguretat de l’esdeveniment. Tal com recordava
sovint Escrivà de Balaguer, cada persona ha de trobar el seu lloc en
aquest món. “¿Qué quedaría de un cuadro de Velázquez si cada color se
fuera por su sitio, cada hilo de la tela se soltase, cada trozo de
madera del bastidor se separase de los otros?”.
La
missa es va donar per acabada a les 9 del vespre, després que el cor
cantés ‘El camino que lleva a Belén’. Ningú va esmentar que el 20 de
desembre de 1973, n’era l’aniversari molta gent cantava “A 20 de
desembre, fum fum fum...”, dedicat a Carrero Blanco, membre destacat de
l’Opus Dei i mà dreta de Franco, militar que havia volat al cel de
Madrid aquell dia del procés 2.001 de CCOO al TOP. Abans de marxar, els
feligresos van fer una demostració pecuniària. Diversos nens --no
nenes-- es van encarregar de recollir les donacions. El recapte fou
francament generós. Les paneres tornaven a l’altar plenes de bitllets i
monedes d’euro. La satisfacció del bisbe Pardo era evident.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada