dissabte, 15 de març del 2025

Recullen un miler de firmes en quatre dies en defensa deles escoles d’adults de Girona

Recullen un miler de firmes en quatre dies en defensa de les escoles d'adults de Girona

Els centres creuen que «té menys sentit que mai» que Educació vulgui unificar els dos centres i portar-los en barracons a l'aparcament de l'Institut de Santa Eugènia

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Girona (Gavarres, Gironès, comtat de Girona) 15/03/2025.- Llegim al Diari de Girona que les dues escoles d'adults que hi ha a Girona, el CFA Girona i el CFA Nou Girona, han recollit al voltant d'un miler de firmes per demanar que els dos centres no s'unifiquin a partir del pròxim curs, 2025-2026, com pretén fer el Departament d'Educació. Fa gairebé cinquanta anys que el CFA Girona s'ubica a la travessia de la Creu, al barri de l'Eixample, mentre que CFA Nou Girona, ho fa al carrer Narcís Xifra, al barri de Sant Narcís des de fa onze anys, quan es va separar de la més antiga per donar espai a més alumnes.

Tanmateix, el contracte del privat pel que fa al centre de la ciutat venç el pròxim 30 de juny, i no es vol renovar. Mentrestant, l'Ajuntament de Girona necessita l'equipament que es disposa ara a Sant Narcís per ampliar el Servei Municipal d'Ocupació. Per això, Educació els ha proposat, com a alternativa, ubicar-s'hi en un únic centre a l'aparcament de l'Institut de Santa Eugènia, en unes classes que es farien en barracons.

En un comunicat, les escoles d'adults apunten que «aquesta integració en un sol centre educatiu té menys sentit que mai». Tot això, perquè des de fa onze anys els centres es van separar i ara creuen que «no és admissible tornar a unir dues escoles que han fet camins separats». Primer, per «l'augment de la demanda», però també perquè «cada centre té una identitat pròpia i diferenciada». A més, creuen que «unes ubicacions diferenciades» fan que es puguin organitzar «millor per atendre geogràficament les necessitats en l'educació d'adults». Amb tot això, lamenten que l'única explicació que els ha donat Educació per unir els dos centres «és que no es disposa dels espais per mantenir les dues escoles separades».

Per altra banda, detallen que amb dues escoles separades poden atendre un públic més ampli. A més, critiquen el «greu problema de gentrificació» que pateix el centre de la ciutat, més destinada al turisme i que faci que «molts comerços, locals i veïns hagin de deixar el barri». Així, consideren que canviar d'ubicació el CFA Girona és una «maniobra» per fer-los «fora del centre i apartar tota mena d'activitat no rendible».

Accions de protesta

En aquest sentit, demanen que les escoles continuïn al mateix sector on s'ubiquen actualment, una al centre de la ciutat i l'altra per atendre les necessitats dels barris de Sant Narcís, Santa Eugènia i Can Gibert del Pla. A part, reclamen una proposta «consensuada amb tots dos centres i un calendari de tot el procés que garanteixi l'inici de curs al setembre» i un «augment de professorat per atendre l'alta demanda» de diferents cursos.

Per aquests motius, i a part de la recollida de firmes, faran accions de protesta. Dimecres es concentraran davant la seu de la Generalitat «per sol·licitar una reunió amb el director dels Serveis Territorials». Després es dirigiran a la plaça del Vi per demanar «suport» a l'Ajuntament. A part, el 28 de març faran una reunió amb els parlamentaris i elaboraran un manifest signat per entitats i persones significatives de Girona. Finalment, faran una reunió amb els sindicats i es farà una taula rodona per debatre sobre el futur de l'educació d'adults a la ciutat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada