divendres, 28 de febrer del 2025

Desallotgen el ple municipal de Blanes perquè seguidors de VOX exhibeixen cartells

Desallotgen el ple municipal de Blanes perquè seguidors de VOX exhibeixen cartells

L'alcalde Jordi Hernández va ordenar intervenir la Policia Local durant el debat d'una moció contra la propaganda xenòfoba

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Blanes (Selva marítima, la Selva, vescomtat de Cabrera, comtat de Girona) 27/02/2025.- Llegim al Diari de Girona que la sessió plenària de l'Ajuntament de Blanes celebrada aquest dijous va viure moments de molta tensió. L'alcalde, Jordi Hernández (PSC), va ordenar desallotjar la Sala de Plens a causa de la presència de seguidors de VOX que van mostrar diversos cartells. Els incidents es van produir mentre es debatia una moció per condemnar la difusió de cartells on es vinculava la inseguretat amb les persones migrantes.

Durant la votació de la moció, un grup de persones del públic es va alçar exhibint fulletons i cartells amb el missatge: "Extrema la preocupació en aquesta zona! Partit Popular i Partit Socialista estan repartint il·legals aquí" . A més, també portaven cartells amb la frase "Llibertat d'Expressió", el mateix argument amb què el portaveu de VOX havia defensat la legalitat dels cartells. Malgrat els advertiments de l'alcalde recordant l'article 106 del ROM, que prohibeix l'exhibició de cartells al ple, els manifestants van continuar amb actitud desafiant. Davant l'agreujament de la situació i els crits, Hernández va ordenar un recés de cinc minuts i va demanar a la Policia Local que desallotgés els infractor.

La intervenció policial va permetre reprendre la sessió, però no va ser l'únic moment de tensió de la jornada. A l'apartat de precs i preguntes del públic, un jove que havia intervingut per rebatre els arguments de VOX va ser increpat per un element del públic. Tot i les advertències de l'alcalde perquè aturés la seva actitud amenaçadora, aquest es va negar reiteradament, fet que va obligar la Policia Local a intervenir de nou per expulsar-lo de la sala.

El desallotjament es va haver de fer a la força, ja que l'individu va oposar resistència i va marxar entre crits. Davant d'aquesta situació, l'alcalde va decidir posar punt i final als precs i preguntes posteriors al ple. "Això és intolerable. Intento donar veu a tothom, però hi ha coses que no es poden tolerar. Ho enteneu que no pot venir ningú a amenaçar a ningú del públic del ple ? Que no ho enteneu això ? Que hem de conviure, senyors, que som un poble!", va sentenciar Hernández.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada