Des del comitè sindical de l'empresa Girona + Neta exposen les «pressions» i «malestar» al que està sotmesa la plantilla des de fa dos anys
Un treballador de la neteja de Girona: «Nosaltres rebem les crítiques del mal servei, però no tenim la culpa»
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Girona (Gavarres, Gironès, comtat de Girona) 29/12/2024.- Llegim al Diari de Girona que la plantilla de Girona + Neta alça la veu i demana comprensió a les gironines i als gironins. El membre del comitè sindical de l'empresa de neteja, Manolo Segovia, expressa que, si bé «entenem que no estan rebent el servei que els correspon, i que nosaltres som la cara visible», demana que les queixes es dirigeixin a qui considera els «verdaders» responsables de la situació actual amb la brossa: l'empresa gestora i l'Ajuntament. «Els treballadors rebem les crítiques del mal servei, però no tenim la culpa», rebla Segovia. El treballador de Girona + Neta exposa que els problemes van començar amb el plec de condicions que el govern local de fa dos anys, format per Junts per Catalunya i Esquerra Republicana, va realitzar pel contracte de la neteja. En el document, explica Segovia, «no es va calcular el personal que realment es necessitava per realitzar el servei». Així, arribats al context en què conviuen diferents tipologies de recollida de brossa (porta a porta, contenidors intel·ligents i els tradicionals), «l'empresa desvia els serveis que tenim assignats per cobrir aquests nous sistemes, i els primers no es fan».
Per tot plegat se suma el fet que l'empresa és de caràcter privat, motiu pel qual «només busquen beneficis i complir les exigències sense contractar més gent». Així, Segovia denúncia que Girona + Neta «pressiona» els treballadors per executar tots els serveis que puguin, i que això ha derivat en baixes per estrès.
Diferents sancions
Una altra de les problemàtiques que Segovia posa sobre la taula són els descansos. «Estan obligats a deixar-nos 48 hores seguides de descans, però hi ha operaris que treballen dilluns, dimecres, divendres i diumenges». Per tant, les hores de repòs no són seguides.
El treballador remarca que l'Ajuntament «és conscient que l'empresa no respecta res», i afegeix que «podrien posar més sancions». En aquest sentit, recorda que el passat febrer es va multar l'empresa amb 16.000 euros per incomplir el servei durant Nadal. «Això no és res tenint en compte els diners que s'estan estalviant per no contractar gent», lamenta el representant sindical.
El mateix explica que l'empresa ha rebut «sancions d'Inspecció de Treball», que els va obligar a fer els treballadors fixos. A aquests, conta Segovia, l'empresa «els va donar uns horaris que no estaven negociats per conveni». Per tot plegat, el treballador demana que el plec de condicions es modifiqui i, sobretot, paciència per part de la ciutadania.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada